3p
Szépen nőtt a külföldi és a belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma márciusban: előbbi 8,4, illetve 25 százalékkal.
wellness szálloda

A belföldivendég-forgalom növekedésében jelentős szerepe volt a szezonális hatásoknak (húsvét, hosszú hétvége). A kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakákban mért vendégforgalma és – a folyó áron számolt – bruttó árbevétele egyaránt 16 százalékkal emelkedett.

Márciusban az előző év azonos hónapjához képest a külföldi vendégek száma 8,7, az általuk eltöltött vendégéjszakáké 8,4 százalékkal (875 ezerre) nőtt. A külföldivendég-éjszakák száma csak a Dél-Dunántúlon csökkent.

Honnan jönnek?

ŸA legtöbben Németországból, az Egyesült Királyságból és az Ausztri­ából – érkező vendégek által eltöltött vendégéjszakák száma 2,6, 2,3 és 4,3 százalékkal emelkedett. A csehországi vendégforgalom kiemelkedően bővült, 41 százalékkal, az Egyesült Államokból érkezők pedig 7,3 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek hazánkban. A vendégforgalom Olaszország esetében – magas bázishoz képest – 23 százalékkal visszaesett, Oroszország esetében 5,3 százalékos forgalomcsökkenést mértünk.

Ÿ A belföldi vendégek száma 17, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma 25 százalékkal (855 ezerre) bővült. A belföldivendég-éjszakák alapján mért forgalom mind a kilenc idegenforgalmi régióban nőtt.

ŸFélig tele

A szállodák szobakihasználtsága 4,1 százalékponttal, 50 százalékra nőtt. A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele 16 százalékkal (26 milliárd forintra) nőtt. Ezen belül a szállásdíjbevétel 21 százalékkal (14 milliárd forintra), a vendéglátás bevétele 5,0 százalékkal (6 milliárd forintra), az egyéb bevételek 14 százalékkal (szintén 6 milliárd forintra) emelkedtek.

2016. március

Mutató

Érték

Változás az előző év azonos időszakához képest, %

március

január– március

március

január– március

Külföldiek vendégéjszakái, ezer

875

2 190

8,4

9,1

Belföldiek vendégéjszakái, ezer

855

2 150

24,5

13,6

Összes vendégéjszaka, ezer

1 730

4 340

15,8

11,3

Összes bevétel, milliárd forinta)

26,0

68,6

15,8

10,3

Szállodában: szobaátlagár, forinta)

16 070

16 105

9,4

3,6

REVPAR, forint

8 036

7 194

19,2

10,5

TREVPAR, forint

14 447

13 222

13,7

7,3

Szobafoglaltság, %

50,0

44,7

4,1

2,8

Széchenyi Pihenőkártyával a kártyatulajdonosok a kereskedelmi szálláshelyeken 34 százalékkal többet költöttek. (A működő kereskedelmi szálláshelyek jelentése alapján 1709 egység fogadott el pihenőkártyát, 1,2 milliárd forint értékben.)

2016. március 31-én az előző év azonos időpontjához képest a hazánkban működő egységek száma 0,9 százalékkal (2431-re), a kiadható férőhelyek száma 3,8 százalékkal (211 ezerre) bővült.

2016. január–márciusban az előző év azonos időszakához képest a szálláshelyek 11 százalékkal több, összesen 4 millió 340 ezer vendégéjszakát regisztráltak. A külföldi vendégek 9,1 százalékkal (2,2 millió), a belföldi vendégek 14 százalékkal több (szintén 2,2 millió) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.

ŸA szállodák szobakihasználtsága átlagosan 2,8 százalékponttal, 44,7 százalékra emelkedett.

A kereskedelmi szálláshelyek folyó áron összesen 10 százalékkal több, 69 milliárd forint bruttó árbevételt értek el.

ŸA SZÉP-kártya felhasználási értéke a kereskedelmi szálláshelyeken 24 százalékkal nőtt, a vendégek összesen 3 milliárd 48 millió forintot költöttek ezzel a fizetési lehetőséggel.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG