3p
Szépen nőtt a külföldi és a belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma márciusban: előbbi 8,4, illetve 25 százalékkal.
wellness szálloda

A belföldivendég-forgalom növekedésében jelentős szerepe volt a szezonális hatásoknak (húsvét, hosszú hétvége). A kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakákban mért vendégforgalma és – a folyó áron számolt – bruttó árbevétele egyaránt 16 százalékkal emelkedett.

Márciusban az előző év azonos hónapjához képest a külföldi vendégek száma 8,7, az általuk eltöltött vendégéjszakáké 8,4 százalékkal (875 ezerre) nőtt. A külföldivendég-éjszakák száma csak a Dél-Dunántúlon csökkent.

Honnan jönnek?

ŸA legtöbben Németországból, az Egyesült Királyságból és az Ausztri­ából – érkező vendégek által eltöltött vendégéjszakák száma 2,6, 2,3 és 4,3 százalékkal emelkedett. A csehországi vendégforgalom kiemelkedően bővült, 41 százalékkal, az Egyesült Államokból érkezők pedig 7,3 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek hazánkban. A vendégforgalom Olaszország esetében – magas bázishoz képest – 23 százalékkal visszaesett, Oroszország esetében 5,3 százalékos forgalomcsökkenést mértünk.

Ÿ A belföldi vendégek száma 17, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma 25 százalékkal (855 ezerre) bővült. A belföldivendég-éjszakák alapján mért forgalom mind a kilenc idegenforgalmi régióban nőtt.

ŸFélig tele

A szállodák szobakihasználtsága 4,1 százalékponttal, 50 százalékra nőtt. A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele 16 százalékkal (26 milliárd forintra) nőtt. Ezen belül a szállásdíjbevétel 21 százalékkal (14 milliárd forintra), a vendéglátás bevétele 5,0 százalékkal (6 milliárd forintra), az egyéb bevételek 14 százalékkal (szintén 6 milliárd forintra) emelkedtek.

2016. március

Mutató

Érték

Változás az előző év azonos időszakához képest, %

március

január– március

március

január– március

Külföldiek vendégéjszakái, ezer

875

2 190

8,4

9,1

Belföldiek vendégéjszakái, ezer

855

2 150

24,5

13,6

Összes vendégéjszaka, ezer

1 730

4 340

15,8

11,3

Összes bevétel, milliárd forinta)

26,0

68,6

15,8

10,3

Szállodában: szobaátlagár, forinta)

16 070

16 105

9,4

3,6

REVPAR, forint

8 036

7 194

19,2

10,5

TREVPAR, forint

14 447

13 222

13,7

7,3

Szobafoglaltság, %

50,0

44,7

4,1

2,8

Széchenyi Pihenőkártyával a kártyatulajdonosok a kereskedelmi szálláshelyeken 34 százalékkal többet költöttek. (A működő kereskedelmi szálláshelyek jelentése alapján 1709 egység fogadott el pihenőkártyát, 1,2 milliárd forint értékben.)

2016. március 31-én az előző év azonos időpontjához képest a hazánkban működő egységek száma 0,9 százalékkal (2431-re), a kiadható férőhelyek száma 3,8 százalékkal (211 ezerre) bővült.

2016. január–márciusban az előző év azonos időszakához képest a szálláshelyek 11 százalékkal több, összesen 4 millió 340 ezer vendégéjszakát regisztráltak. A külföldi vendégek 9,1 százalékkal (2,2 millió), a belföldi vendégek 14 százalékkal több (szintén 2,2 millió) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.

ŸA szállodák szobakihasználtsága átlagosan 2,8 százalékponttal, 44,7 százalékra emelkedett.

A kereskedelmi szálláshelyek folyó áron összesen 10 százalékkal több, 69 milliárd forint bruttó árbevételt értek el.

ŸA SZÉP-kártya felhasználási értéke a kereskedelmi szálláshelyeken 24 százalékkal nőtt, a vendégek összesen 3 milliárd 48 millió forintot költöttek ezzel a fizetési lehetőséggel.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
Vásárló Futárok nevében verik át a gyanútlan online vásárlókat a csalók: figyelmeztet a szlovák rendőrség
Privátbankár.hu | 2024. december 12. 12:59
Egy újfajta csalásra hívja fel a figyelmet a magyar nyelvű szlovákiai sajtó, ami vélhetően nem csupán Magyarország északi szomszédjának lakóit veszélyezteti.
Vásárló Földbe döngölheti a bíróság a „junk food” élelmiszerek és italok gyártóit
Buksza blog | 2024. december 12. 07:44
Egy magánember olyan pert kezdeményezett az úgynevezett ultrafeldolgozott élelmiszerek gyártói ellen, amely a dohánygyártók elmeszeléséhez hashonló végeredménnyel járhat.
Vásárló Váltás jöhet a boltokban: nyugdíjba mehetnek a mostani bevásárlókocsik
Buksza blog | 2024. december 10. 17:47
Hamarosan megjelenhetnek az okosnak mondott bevásárlókocsik az áruházakban, amelyek két szempontból is kiérdemlik ezt a jelzőt. Sokat tudó elektronikus kütyük és tudják hogyan húzzák ki a pénzt a vevők.
Vásárló Egy speciális hajápoló termék, amelyet érdemes megismerni
Márkázott tartalom | 2024. december 9. 15:29
A keratinos samponok népszerűsége töretlen, de vajon hányan ismerik közelebbről is ezeket a termékeket? Miért jó, ha ezeket használjuk a már megszokott samponok helyett? Cikkünkből ez is kiderül!
Vásárló Fekete karácsony: minden idők legdrágább bevásárlására készülhetnek a magyarok
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. december 9. 05:47
Az elmúlt hónapok áremelkedése decemberben tetőzött: másfél éve nem láttunk akkora drágulást a hipermarketekben, mint most. A két számjegyű drágulás visszatért az üzletekbe, sosem volt még ilyen drága a nagybevásárlás a Privátbankár Árkosár története során.
Vásárló Évtizedek óta példátlan drágulás történt: méregdrága lett a kávé
Buksza blog | 2024. december 8. 16:45
A kávé ára ötven éve nem látott magasságba nőtt miután az alapanyag kínálata messze elmarad a kereslettől. A háttérben részben a klímaváltozás és az ellátás finanszírozásának némi kavarodása áll.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG