A Magyar Posta ma jelentette be, hogy csekkbefizető automatákat telepít 2015-től Budapesten és annak vonzáskörzetében.
Az automata bevezetésének célja, hogy az ügyfelek gyorsan, sorban állás nélkül tudják intézni befizetéseiket. A forgalmasabb közlekedési csomópontok közelében és az üzletházakban elhelyezett automaták esetében pedig az elsődleges cél, hogy a posták nyitvatartási idejét követően is elérhető legyen ez a szolgáltatás. - írják közleményükben.
Így lehet majd használni a terminált:
1. ÁSZF elfogadása
2. Csekk behelyezése
3. "Fizetés" ikon megnyomása
4. Bankkártya behelyezése
Egyszerre öt számlát fizethetünk be a kihelyezett automatákon, maximum 290.000 forint értékben. A tranzakcióról bizonylat készül, az adatok pedig - ahogy eddig is - a Magyar Posta Elszámoló Központjába kerülnek.
A kor követelményeinek megfelelően
Egy sor új fejlesztést is készül bevezetni a posta az eddigiek mellé:
Ősszel jelent meg az iCsekk mobilos applikáció
2015 január 1-től minden postai csekken kötelező lesz a QR-kód feltüntetése, így internet segítségével is tudjuk rendezni a számlát.
A terminálokon használta bankkártyás tranzakció nem készpénzfelvételnek, hanem vásárlásnak minősül az év elejétől.
Sem a csekkbefizető automatákon keresztül, sem pedig a postai QR-kóddal történő befizetési tranzakcióért – hasonlóan a postahelyen befizetett csekkekhez - nem számít fel díjat a csekkbefizető ügyfélnek - írja a Magyar Posta.