1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A válság alatt 269 százalékkal esett vissza az új autó eladások száma. Az idei első negyedéves forgalom sem volt fényes.
Lájkold a Privátbankárt, mi adunk 10 forintot - fogjunk össze együtt a gyerekekért! >>

Összesen 5085 darab új személygépkocsi, valamint 824 darab 3,5 tonna összsúlyt nem meghaladó kishaszon-gépjármű került forgalomba idén márciusban a JATO Dynamics legfrissebb márciusi új autó forgalomba-helyezési összesítése szerint. Az év első negyedévében összesen 12635 új személyautó és 2267 új kishaszon-gépjármű került a magyar utakra.

A kishaszon-gépjárművek eladása  tavalyhoz képest is visszaesett

A személygépjárművek esetén ez a forgalomba helyezési mennyiség a tavaly márciusi számoknál 6 százalékkal magasabb. Az első három hónap összesítésében 10 százalékkal kevesebb autó került forgalomba, mint a megelőző év azonos időszakában. A kishaszon-gépjárművek esetén az előző év márciusi eredményeihez képest 15 százalékos csökkenés történt, a teljes első negyedévet figyelembe véve a számok 20 százalékkal alacsonyabbak.

Összehasonlítás végett a válság előtti 2008-es év márciusi eredménye a 2013-as év azonos időszakának 269 százaléka volt, tehát 16129 darab személyautó és haszongépjármű talált gazdára.

Fordból vettek a legtöbbet

Márciusban a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) a Ford volt, 684 darabszámmal, a 2013-as évben március hónappal bezárólag is a Ford került ki győztesen 1653 darabos  összforgalomba-helyezéssel, mellyel a hazai piac 11 százalékát sikerült lefednie a márkának. A modellek közül a legtöbb Skoda Octaviából kelt el márciusban (266 darab), az éves modell ranglistát is az Octavia vezeti 669 darabos eladással.

A cégekre jellemző az új autó vásárlás

A magyar gépjármű piac céges és magán eladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást. Az új autó forgalomba-helyezések többsége, 73 százalék céges, míg a magán eladások a piac 27 százalékát teszik csak ki.

A céges-magán eladások megoszlása a 10 legeredményesebb márka esetén

Top 10

Március

Cég

Magánszemély

Skoda

561

88%

12%

Opel

494

64%

36%

Ford

476

85%

15%

Volkswagen

451

78%

22%

Suzuki

428

36%

64%

Nissan

358

85%

15%

Dacia

246

47%

53%

Renault

215

80%

20%

Audi

189

88%

12%

Fiat

189

95%

5%

A 2013-as év hátralevő 9 hónapja azonban nem kecsegtet nagy reményekkel, ugyanis a potenciális magánvásárlók azon része, akik a 2008-ig tartó hiteldömping során adósodtak el, még sokáig nem várhatók vissza a szalonokba, valamint a jelenleg is aránytalanul túlsúlyban lévő céges-, és flottavásárlások területén sem várható kiemelkedő volumen növekedés.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG