1p
A válság alatt 269 százalékkal esett vissza az új autó eladások száma. Az idei első negyedéves forgalom sem volt fényes.
Lájkold a Privátbankárt, mi adunk 10 forintot - fogjunk össze együtt a gyerekekért! >>

Összesen 5085 darab új személygépkocsi, valamint 824 darab 3,5 tonna összsúlyt nem meghaladó kishaszon-gépjármű került forgalomba idén márciusban a JATO Dynamics legfrissebb márciusi új autó forgalomba-helyezési összesítése szerint. Az év első negyedévében összesen 12635 új személyautó és 2267 új kishaszon-gépjármű került a magyar utakra.

A kishaszon-gépjárművek eladása  tavalyhoz képest is visszaesett

A személygépjárművek esetén ez a forgalomba helyezési mennyiség a tavaly márciusi számoknál 6 százalékkal magasabb. Az első három hónap összesítésében 10 százalékkal kevesebb autó került forgalomba, mint a megelőző év azonos időszakában. A kishaszon-gépjárművek esetén az előző év márciusi eredményeihez képest 15 százalékos csökkenés történt, a teljes első negyedévet figyelembe véve a számok 20 százalékkal alacsonyabbak.

Összehasonlítás végett a válság előtti 2008-es év márciusi eredménye a 2013-as év azonos időszakának 269 százaléka volt, tehát 16129 darab személyautó és haszongépjármű talált gazdára.

Fordból vettek a legtöbbet

Márciusban a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) a Ford volt, 684 darabszámmal, a 2013-as évben március hónappal bezárólag is a Ford került ki győztesen 1653 darabos  összforgalomba-helyezéssel, mellyel a hazai piac 11 százalékát sikerült lefednie a márkának. A modellek közül a legtöbb Skoda Octaviából kelt el márciusban (266 darab), az éves modell ranglistát is az Octavia vezeti 669 darabos eladással.

A cégekre jellemző az új autó vásárlás

A magyar gépjármű piac céges és magán eladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást. Az új autó forgalomba-helyezések többsége, 73 százalék céges, míg a magán eladások a piac 27 százalékát teszik csak ki.

A céges-magán eladások megoszlása a 10 legeredményesebb márka esetén

Top 10

Március

Cég

Magánszemély

Skoda

561

88%

12%

Opel

494

64%

36%

Ford

476

85%

15%

Volkswagen

451

78%

22%

Suzuki

428

36%

64%

Nissan

358

85%

15%

Dacia

246

47%

53%

Renault

215

80%

20%

Audi

189

88%

12%

Fiat

189

95%

5%

A 2013-as év hátralevő 9 hónapja azonban nem kecsegtet nagy reményekkel, ugyanis a potenciális magánvásárlók azon része, akik a 2008-ig tartó hiteldömping során adósodtak el, még sokáig nem várhatók vissza a szalonokba, valamint a jelenleg is aránytalanul túlsúlyban lévő céges-, és flottavásárlások területén sem várható kiemelkedő volumen növekedés.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG