1p
A válság alatt 269 százalékkal esett vissza az új autó eladások száma. Az idei első negyedéves forgalom sem volt fényes.
Lájkold a Privátbankárt, mi adunk 10 forintot - fogjunk össze együtt a gyerekekért! >>

Összesen 5085 darab új személygépkocsi, valamint 824 darab 3,5 tonna összsúlyt nem meghaladó kishaszon-gépjármű került forgalomba idén márciusban a JATO Dynamics legfrissebb márciusi új autó forgalomba-helyezési összesítése szerint. Az év első negyedévében összesen 12635 új személyautó és 2267 új kishaszon-gépjármű került a magyar utakra.

A kishaszon-gépjárművek eladása  tavalyhoz képest is visszaesett

A személygépjárművek esetén ez a forgalomba helyezési mennyiség a tavaly márciusi számoknál 6 százalékkal magasabb. Az első három hónap összesítésében 10 százalékkal kevesebb autó került forgalomba, mint a megelőző év azonos időszakában. A kishaszon-gépjárművek esetén az előző év márciusi eredményeihez képest 15 százalékos csökkenés történt, a teljes első negyedévet figyelembe véve a számok 20 százalékkal alacsonyabbak.

Összehasonlítás végett a válság előtti 2008-es év márciusi eredménye a 2013-as év azonos időszakának 269 százaléka volt, tehát 16129 darab személyautó és haszongépjármű talált gazdára.

Fordból vettek a legtöbbet

Márciusban a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) a Ford volt, 684 darabszámmal, a 2013-as évben március hónappal bezárólag is a Ford került ki győztesen 1653 darabos  összforgalomba-helyezéssel, mellyel a hazai piac 11 százalékát sikerült lefednie a márkának. A modellek közül a legtöbb Skoda Octaviából kelt el márciusban (266 darab), az éves modell ranglistát is az Octavia vezeti 669 darabos eladással.

A cégekre jellemző az új autó vásárlás

A magyar gépjármű piac céges és magán eladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást. Az új autó forgalomba-helyezések többsége, 73 százalék céges, míg a magán eladások a piac 27 százalékát teszik csak ki.

A céges-magán eladások megoszlása a 10 legeredményesebb márka esetén

Top 10

Március

Cég

Magánszemély

Skoda

561

88%

12%

Opel

494

64%

36%

Ford

476

85%

15%

Volkswagen

451

78%

22%

Suzuki

428

36%

64%

Nissan

358

85%

15%

Dacia

246

47%

53%

Renault

215

80%

20%

Audi

189

88%

12%

Fiat

189

95%

5%

A 2013-as év hátralevő 9 hónapja azonban nem kecsegtet nagy reményekkel, ugyanis a potenciális magánvásárlók azon része, akik a 2008-ig tartó hiteldömping során adósodtak el, még sokáig nem várhatók vissza a szalonokba, valamint a jelenleg is aránytalanul túlsúlyban lévő céges-, és flottavásárlások területén sem várható kiemelkedő volumen növekedés.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG