A Heineken is kiadta sajtóközleményét arról, amiről korábban a Privátbankár.hu-n nemrég beszámoltunk: a világ egyik legismertebb söre mostantól kisebb palackokban kerül a magyar polcokra. Cserébe többféle multipackot is összeraktak.
Túlmutatnak az igények a fél literen
A sörök tényleg összemennek: a Heineken azt írja közleményében, azért váltanak, mert meghallgatják a vásárlók igényeit. A vállalat 2013 szeptemberében széleskörű felmérést végzett a magyar fogyasztók körében, 1700 fogyasztó véleményét kérdezték meg a sörök csomagolásáról és a különböző kiszerelésekről. Azt írják: "A kutatás bizonyította, hogy a hazai fogyasztók - csakúgy, mint a megkérdezettek világszerte - értékelik a kiszerelések széles választékát, amelyek túlmutatnak a megszokott, egyenként megvásárolható 0,5 l-es dobozos és üveges sörökön."
Ezzel indokolva összesen 5 féle multipackot raktak össze, 4-6-12 üveges / dobozos kiszerelésben is megvehetjük mostantól a Heinekent.
Hamarabb elfogy - nem melegszik fel - és olcsóbb
Hogy a felmérésben tömegesen 4 decis sört kértek volna a magyarok, arról nem ír a cég, de több érvet is felhoznak a kisebb kiszerelés mellett. Például azt, hogy a sör végig hideg marad a fogyasztás közben - ez ugyan nyilván nem garantálható, de az legalábbis bizonyos, hogy ugyanannyi idő alatt 1 decivel kevesebb sört kell meginnunk, mielőtt felmelegedne.
A fél literes Heineken átlagárának alakulása a hipermarketekben. Forrás: Privátbankár Árkosár. A 2014 áprilisi ár a Tescóban fellelhető ár. |
Sokkal erősebb érvnek tűnik a megfizethetőség - mi is leginkább ezt tartjuk a legvalószínűbb motivációnak a palackméret csökkentésére. A vásárlók így a közlemény szerint 200 forintos ár alatt találják majd a 0,4 literes üvegeket, és a multipackokban is alacsonyabb a sörök egységára. Mi nemrég 189 forintért láttuk a hipermarketekben, a Tesco Online-on cikkünk megjelenésekor is ennyi az ára.
Mivel mostantól 4 decis söröket kell összehasonlítanunk 5 decisekkel, megint csak azt javasoljuk: az árcímkén mindig figyelje az egységárat (a söröknél a literenkénti árat), ha a döntésében szerepet játszik az ár is. Ha pedig eddig azért vett Heinekent, mert azt szereti, akkor igazából nem is változott semmi - csak négy helyett öt üveget kell a kocsiba pakolni.