Frissítés 2016.05.27.12:20: A K&H Biztosító az MTI megkeresésére közölte: május 19-én kapták kézhez a GVH bírsággal kapcsolatos határozatát, amelyet a társaság tudomásul vesz. A határozatban foglaltaknak a megadott határidőig a K&H teljes mértékben eleget tesz.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a K&H Biztosító Zrt. (K&H) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a K&H biztostárs utasbiztosítása népszerűsítésekor, mert a biztosítást az alapárhoz képest 10 százalékos kedvezménnyel hirdette, de a jelzett alapárat valójában nem alkalmazta. A GVH közölte a Privátbankárral: a jogsértésért 9 millió forint bírságot szabott ki.
Kedvezmény? Az nem is volt
A K&H online díjkalkulátor-felületén, online hirdetéseiben, direkt marketing leveleiben reklámozta biztosítását 2012 júniusától 2016 márciusáig.
A GVH vizsgálata feltárta, hogy a vállalkozás soha nem alkalmazta a kalkulátorban feltüntetett alapárat, az online 10 százalék kedvezmény fiktív volt, azaz nem jelentett valós díjkedvezményt, mivel az minden esetben része volt a biztosítás díjának az egyes érintett időszakokban. Az online vásárlók az akciós árat, a nem interneten szerződő fogyasztók pedig más konstrukciókat vehettek igénybe.
A K&H viszont azt reklámozta, hogy utasbiztosítási termékét 10 százalékos online kedvezmény mellett értékesíti (pl. „-10%”, „10% online kedvezmény”), azonban a biztosító soha nem alkalmazta a nem kedvezményes biztosítási díjat.
Mi alapján bírságolnak? A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat hosszú ideig tartott, több típusú reklámeszközön is megjelent, így a fogyasztók széles körét érte el. |
A GVH enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy a K&H
-
önként módosította kereskedelmi gyakorlatát, bár ezt a versenyfelügyeleti eljárás kései szakában – az előzetes álláspont kézhezvételét követően – tette;
-
részletesen kidolgozott és indokolt kötelezettségvállalási nyilatkozatot terjesztett elő.