2p

Az eddiginél is erősebb ellenszélben próbálnak teret nyerni maguknak a húspótló termékek gyártói, miután úgy tűnik, hogy tőzsdei befektetőik nem díjazzák a vevők megnyerését célzó árkedvezményeket.

A világ egyik legismertebb húspótló élelmiszerekkel foglalkozó vállalata, a Beyond Meat termékei árának emelését tervezi, miközben jelentősen csökkenteni fogja költségeit. Ez az idei cél és egyben ígéret a vállalat tőzsdei befektetőinek.

Felemás helyzetben a húspótlók gyártója.  Fotó: Beyond Meat
Felemás helyzetben a húspótlók gyártója. Fotó: Beyond Meat

Hogy nem beszélnek a levegőbe, azt egy a várnál nagyobb negyedéves árbevételadattal támasztották alá. A nettó árbevétel ugyan 7,8 százalékkal, 73,7 millió dollárra csökkent 2023 utolsó negyedévében az egy évvel korábbihoz képest, ám a piaci szereplők csupán 66,7 milliós forgalomra számítottak. Az értékesítés 8 százalékkal nőtt szemben a harmadik negyedéves 3,5 százalékos plusszal.

Árfolyamok és grafikonok

A hatás nem marad el: a tőzsdén kívüli kereskedésben 75 százalékkal ugrott meg a cég részvényárfolyama. A Reuters beszámolója szerint ez óriási fordulat ahhoz képest, hogy január végén még a papírok 40 százalékát shortolták, azaz olyan tőzsdei ügyleteket kötöttek rájuk, amelyek esetén a részvény árcsökkenésével kereshet az eladó.

A Beyond Meat áruházi értékesítése mellett olyan nagy gyorsétteremláncoknak is szállítja termékeit, mint a McDonald’s, illetve az egyebek mellett a Pizza Hut és a KFC hálózatokat is üzemeltető Yum Brands. A bejelentés alapján úgy tűnik, ezekben is lehet áremelés. Ugyanakkor a második negyedévtől esedékes lépésnek köszönhetően pozitívvá válhat a cég árrése az év hátra lévő részében. Korábban inkább csökkentették áraikat, hogy a növényi alapú húspótló termékek versenyképesek legyenek a hagyományos húsalapú élelmiszerekkel. A változtatás nyomán úgy számolják, hogy tíz százalék körüli pozitív marzsot érhetnek el a 2023-ban elkönyvelt mínusz 24,1 százalék helyett. A cég beszámolója szerint a Beyond IV növényi alapú húspogácsát kedvezően fogadták a vevők az amerikai áruházakban. Ezt megelőzően a húspótlók összetevőinek egészségügyi hatásaival kapcsolatos vita rontotta ezek fogyasztói megítélését.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG