A világ egyik legismertebb húspótló élelmiszerekkel foglalkozó vállalata, a Beyond Meat termékei árának emelését tervezi, miközben jelentősen csökkenteni fogja költségeit. Ez az idei cél és egyben ígéret a vállalat tőzsdei befektetőinek.
Hogy nem beszélnek a levegőbe, azt egy a várnál nagyobb negyedéves árbevételadattal támasztották alá. A nettó árbevétel ugyan 7,8 százalékkal, 73,7 millió dollárra csökkent 2023 utolsó negyedévében az egy évvel korábbihoz képest, ám a piaci szereplők csupán 66,7 milliós forgalomra számítottak. Az értékesítés 8 százalékkal nőtt szemben a harmadik negyedéves 3,5 százalékos plusszal.
A hatás nem marad el: a tőzsdén kívüli kereskedésben 75 százalékkal ugrott meg a cég részvényárfolyama. A Reuters beszámolója szerint ez óriási fordulat ahhoz képest, hogy január végén még a papírok 40 százalékát shortolták, azaz olyan tőzsdei ügyleteket kötöttek rájuk, amelyek esetén a részvény árcsökkenésével kereshet az eladó.
A Beyond Meat áruházi értékesítése mellett olyan nagy gyorsétteremláncoknak is szállítja termékeit, mint a McDonald’s, illetve az egyebek mellett a Pizza Hut és a KFC hálózatokat is üzemeltető Yum Brands. A bejelentés alapján úgy tűnik, ezekben is lehet áremelés. Ugyanakkor a második negyedévtől esedékes lépésnek köszönhetően pozitívvá válhat a cég árrése az év hátra lévő részében. Korábban inkább csökkentették áraikat, hogy a növényi alapú húspótló termékek versenyképesek legyenek a hagyományos húsalapú élelmiszerekkel. A változtatás nyomán úgy számolják, hogy tíz százalék körüli pozitív marzsot érhetnek el a 2023-ban elkönyvelt mínusz 24,1 százalék helyett. A cég beszámolója szerint a Beyond IV növényi alapú húspogácsát kedvezően fogadták a vevők az amerikai áruházakban. Ezt megelőzően a húspótlók összetevőinek egészségügyi hatásaival kapcsolatos vita rontotta ezek fogyasztói megítélését.