2p

Az eddiginél is erősebb ellenszélben próbálnak teret nyerni maguknak a húspótló termékek gyártói, miután úgy tűnik, hogy tőzsdei befektetőik nem díjazzák a vevők megnyerését célzó árkedvezményeket.

A világ egyik legismertebb húspótló élelmiszerekkel foglalkozó vállalata, a Beyond Meat termékei árának emelését tervezi, miközben jelentősen csökkenteni fogja költségeit. Ez az idei cél és egyben ígéret a vállalat tőzsdei befektetőinek.

Felemás helyzetben a húspótlók gyártója.  Fotó: Beyond Meat
Felemás helyzetben a húspótlók gyártója. Fotó: Beyond Meat

Hogy nem beszélnek a levegőbe, azt egy a várnál nagyobb negyedéves árbevételadattal támasztották alá. A nettó árbevétel ugyan 7,8 százalékkal, 73,7 millió dollárra csökkent 2023 utolsó negyedévében az egy évvel korábbihoz képest, ám a piaci szereplők csupán 66,7 milliós forgalomra számítottak. Az értékesítés 8 százalékkal nőtt szemben a harmadik negyedéves 3,5 százalékos plusszal.

Árfolyam

A hatás nem marad el: a tőzsdén kívüli kereskedésben 75 százalékkal ugrott meg a cég részvényárfolyama. A Reuters beszámolója szerint ez óriási fordulat ahhoz képest, hogy január végén még a papírok 40 százalékát shortolták, azaz olyan tőzsdei ügyleteket kötöttek rájuk, amelyek esetén a részvény árcsökkenésével kereshet az eladó.

A Beyond Meat áruházi értékesítése mellett olyan nagy gyorsétteremláncoknak is szállítja termékeit, mint a McDonald’s, illetve az egyebek mellett a Pizza Hut és a KFC hálózatokat is üzemeltető Yum Brands. A bejelentés alapján úgy tűnik, ezekben is lehet áremelés. Ugyanakkor a második negyedévtől esedékes lépésnek köszönhetően pozitívvá válhat a cég árrése az év hátra lévő részében. Korábban inkább csökkentették áraikat, hogy a növényi alapú húspótló termékek versenyképesek legyenek a hagyományos húsalapú élelmiszerekkel. A változtatás nyomán úgy számolják, hogy tíz százalék körüli pozitív marzsot érhetnek el a 2023-ban elkönyvelt mínusz 24,1 százalék helyett. A cég beszámolója szerint a Beyond IV növényi alapú húspogácsát kedvezően fogadták a vevők az amerikai áruházakban. Ezt megelőzően a húspótlók összetevőinek egészségügyi hatásaival kapcsolatos vita rontotta ezek fogyasztói megítélését.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG