2p
A világpiacon nagyot esett a cukor ára - a magyar termelők nem csak emiatt aggódnak, hanem a kilónként 155 forintos akciós bolti ár miatt. Ami a vásárlóknak jó, a termelőknek kevésbé.
Csomagolt kristálycukor egy szállítószalagon az 1. Magyar Cukor Manufaktúra üzemében Kaposváron. MTI Fotó: Varga György

Mélyben a cukor ára - kevesebbet vetnek a magyar termelők

A cukor ára nagyot esett az elmúlt hónapokban - emiatt a megszokottnál kevesebb cukorrépára köthet idén szerződést a Magyar Cukor Zrt., és az átlagosnál 1500 hektárral kisebb területen vethetnek cukorrépát a hazai termelők.

A Magyar Idők azt írja: az Agrárgazdasági Kutatóintézet jelentése szerint a cukor világpiaci ára március végén nyolchavi mélyponton állt azt követően, hogy a meghatározó termelők közül India, Thaiföld, az Európai Unió és Kína is jelezte, hogy az idén a korábbinál is nagyobb mennyiséget termelnek.

Az Auchan 155 forintos akciója miatt kiborultak a termelők

A lap azt írta: az elmúlt hónapok áresése aggodalommal tölti el a hazai termelőket is. Elkeserítő, hogy az egyik kiskereskedelmi üzletlánc az elmúlt napokban 155 forintos kilónkénti akciót hirdetett a kristálycukorra, így félő, hogy az idei értékesítési átlagár nagyon alacsony lesz – mondta a lapnak Berki Gyula, a Cukorrépa-termesztők Országos Szövetségének elnöke.

A cukor valóban rendkívül olcsó most a boltokban: a KSH tegnap kiadott inflációs adatai szerint a cukor 18,1 százalékkal olcsóbb lett egy év alatt, miközben az élelmiszerek átlagosan 4,1 százalékkal drágábbak lettek egy év alatt.

A Privátbankár.hu Árkosár-felmérése szerint a hipermarketekben ennél is nagyobb volt az árcsökkenés: egy év alatt 27,2 százalékkal zuhant a boltok polcain az ár:

A jelentős árcsökkenésben valóban szerepe van a Berki Gyula által a Magyar Időkben "bepanaszolt" akciónak: bár nem nevezte meg, melyik kiskereskedelmi láncnál látták a szokatlanul olcsó cukrot, a Privátbankár.hu Árkosár-felméréséből kiderül: az Auchanban tényleg 155 forint volt egy kiló cukor a napokban - ez a vásárlóknak jó hír, a termelők viszont szemmel láthatóan nem értékelik. Az átlagár április elején egyébként 191 forint volt a három áruházban.

A belvízzel is küzdenek

A szakember arról is beszélt: bár a vetés folyamatban van, a belvíz továbbra is nagy fejfájást okoz a termelőknek, vélhetőleg lesznek olyan területek, ahol nem tudják időben elvégezni a munkálatokat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG