3p
Tovább bővült az európai újautó-piac. A kedvenc márkák között nincs változás az élen, a kedvenc autótípusok között viszont volt egy helycsere a dobogón.

Áprilisban is bővült az európai új autók piaca: 6,4 százalékkal több autó kelt el, mint tavaly ugyanbben a hónapban. Idén összességében 8,5 százalékkal több autót adtak el, mint 2014 első négy hónapjában.

A Jato Dynamics összeállítása szerint mind az 5 nagy európai piac (Franciaország, Németország, Nagy-Britannia, Olaszország és Spanyolország) növekedett éves összehasonlításban. Ennek hátterében a fogyasztói bizalom javulása áll a szakértők szerint.  Bár az áprilisi eladások száma alacsonyabb a márciusinál, a Jato felhívja a figyelmet: ennek szezonális oka van, összességében a kereslet magasabb szinten alakul, mint egy éve.

A márkák közül továbbra is a Volkswagen áll az élen, egy hónap alatt 154 ezret adtak el belőle. A második a Ford, a harmadik a Renault lett a hónapban. A top 10 autómárka mind növelni tudta eladásait egy év alatt.

2015 április 2014 április változás % 2015, jan-ápr 2014, jan-ápr változás %
VOLKSWAGEN 154 058 146 026 +5,5% 589 352 538 720 +9,4%
FORD 87 839 86 077 +2,0% 359 708 339 234 +6,0%
RENAULT 86 963 75 478 +15,2% 329 963 291 068 +13,4%
OPEL/VAUXHALL 76 670 73 202 +4,7% 318 071 299 318 +6,3%
PEUGEOT 73 522 69 862 +5,2% 295 962 277 477 +6,7%
AUDI 70 031 67 584 +3,6% 261 991 252 169 +3,9%
BMW 60 586 56 275 +7,7% 242 714 225 166 +7,8%
FIAT 58 949 54 370 +8,4% 229 276 211 957 +8,2%
MERCEDES 58 711 57 617 +1,9% 239 503 215 421 +11,2%
SKODA 55 536 51 150 +8,6% 206 604 194 378 +6,3%

A modellek között áprilisban a legnépszerübb a VW Golf volt, a második a Renault Clio, amely megelőzte a harmadik helyezett Ford Fiestát.

Modell 2015 április 2014 április változás % 2015. jan-ápr 2014. jan-ápr változás %
VOLKSWAGEN GOLF 49 330 49 663 -0.7% 186 758 179 256 +4.2%
RENAULT CLIO 29 973 26 244 +14.2% 110 144 100 679 +9.4%
FORD FIESTA 26 717 28 428 -6.0% 114 665 114 018 +0.6%
VOLKSWAGEN POLO 25 180 23 383 +7.7% 103 887 96 757 +7.4%
OPEL/VAUXHALL CORSA 22 893 20 402 +12.2% 101 715 85 289 +19.3%
FORD FOCUS 21 057 20 158 +4.5% 82 038 81 274 +0.9%
VOLKSWAGEN PASSAT 20 188 13 777 +46.5% 71 906 50 490 +42.4%
AUDI A3/S3/RS3 19 861 18 884 +5.2% 74 259 68 848 +7.9%
PEUGEOT 208 19 404 19 464 -0.3% 80 252 81 882 -2.0%
NISSAN QASHQAI 18 728 19 526 -4.1% 84 070 73 317 +14.7%

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG