3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tovább bővült az európai újautó-piac. A kedvenc márkák között nincs változás az élen, a kedvenc autótípusok között viszont volt egy helycsere a dobogón.

Áprilisban is bővült az európai új autók piaca: 6,4 százalékkal több autó kelt el, mint tavaly ugyanbben a hónapban. Idén összességében 8,5 százalékkal több autót adtak el, mint 2014 első négy hónapjában.

A Jato Dynamics összeállítása szerint mind az 5 nagy európai piac (Franciaország, Németország, Nagy-Britannia, Olaszország és Spanyolország) növekedett éves összehasonlításban. Ennek hátterében a fogyasztói bizalom javulása áll a szakértők szerint.  Bár az áprilisi eladások száma alacsonyabb a márciusinál, a Jato felhívja a figyelmet: ennek szezonális oka van, összességében a kereslet magasabb szinten alakul, mint egy éve.

A márkák közül továbbra is a Volkswagen áll az élen, egy hónap alatt 154 ezret adtak el belőle. A második a Ford, a harmadik a Renault lett a hónapban. A top 10 autómárka mind növelni tudta eladásait egy év alatt.

2015 április 2014 április változás % 2015, jan-ápr 2014, jan-ápr változás %
VOLKSWAGEN 154 058 146 026 +5,5% 589 352 538 720 +9,4%
FORD 87 839 86 077 +2,0% 359 708 339 234 +6,0%
RENAULT 86 963 75 478 +15,2% 329 963 291 068 +13,4%
OPEL/VAUXHALL 76 670 73 202 +4,7% 318 071 299 318 +6,3%
PEUGEOT 73 522 69 862 +5,2% 295 962 277 477 +6,7%
AUDI 70 031 67 584 +3,6% 261 991 252 169 +3,9%
BMW 60 586 56 275 +7,7% 242 714 225 166 +7,8%
FIAT 58 949 54 370 +8,4% 229 276 211 957 +8,2%
MERCEDES 58 711 57 617 +1,9% 239 503 215 421 +11,2%
SKODA 55 536 51 150 +8,6% 206 604 194 378 +6,3%

A modellek között áprilisban a legnépszerübb a VW Golf volt, a második a Renault Clio, amely megelőzte a harmadik helyezett Ford Fiestát.

Modell 2015 április 2014 április változás % 2015. jan-ápr 2014. jan-ápr változás %
VOLKSWAGEN GOLF 49 330 49 663 -0.7% 186 758 179 256 +4.2%
RENAULT CLIO 29 973 26 244 +14.2% 110 144 100 679 +9.4%
FORD FIESTA 26 717 28 428 -6.0% 114 665 114 018 +0.6%
VOLKSWAGEN POLO 25 180 23 383 +7.7% 103 887 96 757 +7.4%
OPEL/VAUXHALL CORSA 22 893 20 402 +12.2% 101 715 85 289 +19.3%
FORD FOCUS 21 057 20 158 +4.5% 82 038 81 274 +0.9%
VOLKSWAGEN PASSAT 20 188 13 777 +46.5% 71 906 50 490 +42.4%
AUDI A3/S3/RS3 19 861 18 884 +5.2% 74 259 68 848 +7.9%
PEUGEOT 208 19 404 19 464 -0.3% 80 252 81 882 -2.0%
NISSAN QASHQAI 18 728 19 526 -4.1% 84 070 73 317 +14.7%

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG