3p
Egyre több a kávéivó a Földön, de egyre kevesebb a kávé. Ez radikális áremelkedéseket és globális kávéhiányt hozhat az elkövetkezendő években, évtizedekben. A Nestlé akciótervet dolgozott ki, hogy kivegye részét a kávétermelés fenntarthatóvá tételében.

Miközben a szupermarketek polcain sorakoznak a legkülönbözőbb fajtájú és kiszerelésű kávék, a kávéházak kínálata pedig alig fér el az itallapon, eszünkbe sem jut, hogy a világ kávétermelése veszélyben lehet, és – előremutató intézkedések hiányában – rövid időn belül kávéhiány léphet fel.

Pedig a kávé messze több mint egy ital: a társadalmi érintkezés egyik elengedhetetlen hozzávalója, a baráti beszélgetések állandó résztvevője, a reggeli ébredés megbízható segítője.

Nehéz elképzelni a napunkat kávé nélkül, márpedig – ha a jelenlegi tendenciák folytatódnak –, az élelmiszerárak, köztük a kávéárak meredek emelkedésére számíthatunk 2050-ig.

Ennek oka, hogy Földünk lakossága folyamatosan nő – az elmúlt 10 évben évente 2,5 százalékkal –, míg az élelmiszerforrások nem tudják ennek sebességét követni. Továbbá a fejlődő országok átalakuló fogyasztási szokásai is hatással lesznek a kávéfogyasztás növekedésére. A több mint egymilliárdos népességű Kínában, a tradicionálisan teafogyasztó országban a kávé fokozatosan a fiatalok divatos italává válik.

Így a ma még alapvető élelmiszernek tekintett termékek rövid időn belül luxuscikkekké válhatnak. A kávéárak tíz év múlva 45 százalékkal lehetnek magasabbak a mostaninál, ezáltal a kávézás mindennapi szokás helyett csak ünnepi alkalmakhoz kapcsolódó tevékenységgé válhat a tömegek számára.

Hogy ez a kedvezőtlen jelenség megelőzhető legyen, a világ vezető kávégyártója, a Nestlé már évek óta keresi a megoldást a Közös Értékteremtés üzleti megközelítés jegyében, és olyan megoldásokat kínál a kávétermesztőknek, amelyekkel egyre jobb minőségben és növekvő mennyiségben szüretelhessék a kávéjukat. A helyi mezőgazdaság fejlődése egyszerre érték a termesztőknek, a társadalomnak és a Nestlének is. Együttműködésben az Esőerdő Szövetséggel (Rainforest Alliance), a Fenntartható Mezőgazdaság Hálózatával (Sustainable Agriculture Network) és a Közös Kódex a Kávéközösségért (Common Code for the Coffee Community) szervezettel a vállalat célja a NESCAFÉ terven keresztül, hogy minél inkább érdekeltté tegye a kávétermesztésben a jelenlegi ültetvényeseket és a jövő farmereit. Ennek keretében világszerte 220 millió magas hozamú, a növényi betegségeknek ellenálló kávépalánta átadásával támogatja őket 2020-ig, amelyből 38 milliót már szét is osztottak. Ennek köszönhetően a termelők fiatalíthatják növényállományukat, amely így megsokszorozhatja a termés mennyiségét, ezáltal pedig nagyobb jövedelmet biztosít majd a gazdák számára.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
Vásárló A BYD elárulta a magyar számokat
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 08:22
Látványosan erősödik a BYD autómárka pozíciója a magyarországi újautó-piacon, az idei első négy hónap kiemelkedő eredményeket hozott, és ez az év további részében tovább javulhat a márkakereskedői hálózat intenzív bővülésével, amit erőteljes modellkínálattal támogat meg a NEV (New Energy Vehicle – új energiával hajtott jármű) szegmensben élen járó kínai gyártó.
Vásárló Próbál példát mutatni a Nike abban, hogyan lehet túlélni Trump új világrendjét
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 11:29
Bár Donald Trump vámháborújának hatásait nem tudják elkerülni a cégek, van mozgásterük abban, miként emelik egyes termékeik árát. A Nike például a gyerekeknek szánt cipőkért egyelőre nem kér többet.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG