Chiléig utaznak a figurák
Míg 2012-ben összesen közel 3100 tonna édesség hagyta el a Nestlé egyetlen, kizárólag üreges csokoládéfigura készítésre specializálódott gyártóegységét, 2013-ban több mint 3600 tonna húsvéti és karácsonyi csokifigura gurult le a gyártósorról Borsod megyében.
Ennek fele a húsvéti szezonra készült. A Diósgyőrben készült csoki nyuszik, tojások, csibék, katicák a hazai boltok polcai mellett Chilétől Kanadáig, Új-Zélandtól Máltáig négy kontinens több mint húsz országában vannak jelen.
Mit szeretnek a britek, és mit a németek?
A külföldre kerülő édesség listáját mennyiségileg a tejcsoki csibe és a fehércsokoládé nyuszi vezeti, amelyek a britek kedvencei.
Forrás: nestle.hu |
„A német piacra főként különlegességeket, például mentolos étcsokoládés, illetve gabonapehellyel dúsított tejcsokoládés édességet szállítunk Diósgyőrből” – mondja Jean-Pierre Polanen, a diósgyőri Nestlé gyár igazgatója.
Összement az igényünk
Nem csupán a csokoládé fajtája, hanem a mérete terén is nagyot változott a piac: míg 10 évvel ezelőtt a 2-300 grammos csokinyuszikra is igény volt, addig az utóbbi 3 évben az 50 gramm alatti termékek népszerűsége nőtt. „A vevők külföldön és itthon egyaránt egyre tudatosabbak. A magas minőséget keresik, és a megszokott kínálat mellett egyre nagyobb a különlegességek iránti igény” – teszi hozzá a gyárigazgató.
Kézzel csomagolják
A termelés növekedésével párhuzamosan 2013-ban 32 százalékkal, azaz 103 fővel emelkedett a munkavállalók száma a diósgyőri Nestlé gyárban. A dolgozók többsége egyébként évtizedek óta hűséges a figurákhoz, a legidősebb kolléga több mint 46 éve dolgozik az üzemben.
A különlegesebb formákat kézzel csomagolják, a környékbeli nőkből álló figuracsomagoló csapat átlag életkora 55 év.