A cég a Datahouse adatait idézve ismerteti: az idén január és szeptember között 573 722 használt autó került új tulajdonoshoz, 13,7 százalékkal több, mint az előző év hasonló időszakában. Hozzáteszik, hogy 2017-ben még 26,5 százalékot nőtt a piac az első háromnegyed év alatt, 2016-hoz viszonyítva.
A lassulás magyarázata az lehet, hogy kevesebb, a külföldiek által már levetett autót hoztak be az országba. A használtautó-import lejtmenetbe kapcsolt, az idei harmadik negyedévben 2,4 százalékkal kevesebb (40 902 darab) használt kocsit hoztak be az országba, mint egy évvel korábban. Ez komoly fordulópont: hat év után ez volt az első negyedév, amikor visszaesett a behozatal.
A vén csotrogányok országa: már 14 éves egy átlagos magyar autó
Az idén átírt járművek 77,5 százaléka 10 évnél idősebb volt, az ötéves vagy annál fiatalabb kocsik aránya pedig mindössze 12,8 százalék - hívja fel a figyelmet Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója, rámutatva: az emberek túlnyomó része továbbra is készpénzre vesz autót, és alapvetően rövid távra keres megoldást. A hazai autóállomány átlagéletkora közel tizennégy év.
A magyar toplista: Opel, VW, Suzuki
A magyarországi használtautó-piacon az Opel 13,5 százalékos részesedést hasított ki a kilenc hónap alatt (77 168 autó), a második 9,9 százalékos részesedéssel a Volkswagen (56 824 autó), a harmadik legnépszerűbb márka a Suzuki (56 739 autó) lett.
Az új autóknál rég nem látott zuhanást mértek Az évtized legnagyobb havi visszaesését jelentette az európai autópiacról a JATO: szeptemberben 23,4 százalékkal kevesebb járművet értékesítettek, mint egy évvel korábban. Látványosan szenved a német piac és nagyon nehéz időket él a VW-csoport: sok év után taszították le a csúcsról őket és a Golfot is. A magyar piac jobban teljesít. Óriási zuhanás az autópiacon - tudjuk, miért nem tudtál új autót venni szeptemberben >> |