4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Mastercard, a cannes-i filmfesztivál hivatalos partnereként végzett kutatást, melyből kiderül: a magyarok a két főszereplő találkozását szeretik a legjobban a filmek első jelenetében: a megkérdezettek 31 százaléka választotta ezt a lehetőséget.

A helyzetkomikum szintén nagyon népszerű a magyarok körében, 30 százalék ezt értékeli a legtöbbre, ha egy film első képsorairól van szó. Érdekesség, hogy a nemek között van némi eltérés, míg a nők jobban értékelik, ha a főszereplők találkozásáról szól az első jelenet, a férfiak inkább egy csattanós poénra vágynak.

Mik a kedvencek?

Az európai országokban végzett kutatás alapján a legjobb nyitójelenetek igazi filmklasszikusok is egyben, a dobogó legfelső fokára a Titanic (1997) került, megelőzve Az oroszlánkirályt (1994), a Ponyaregényt (1994), a Csillagok Háborúja IV. részét (1977), és A cápát (1975).

Hazánkban a Titanic elsősége és Az oroszlánkirály másik helye megegyezik az összeurópai eredménnyel, de a magyarok körében a Csillagok háborújának eleje népszerűbb volt, mint a Ponyvaregény első percei. Talán nem meglepő, hogy mindezek mellett a női válaszadóknál a Titanic került ki győztesen.

Ha egy ütős filmkezdésről van szó, a koronát Steven Spielberg érdemli, akit összesen 14 országban láttak a legjobbnak ebben a műfajban. Őt Quentin Tarantino követi, de Alfred Hitchcock is a legjobbak között van az európaiak szerint.

Ha nem jó az eleje, nem nézik emg?

A kutatás szerint a Netflix generációja nem pazarolja az idejét olyan filmre, ami nem ragadja meg azonnal érzelmileg és ez hazánkban sincs másként. Legyen szó egy új vagy akár egy régi alkotásról, a fiatalok 80 százaléka kikapcsolja a filmet, ha annak az eleje nem tetszik neki. Korosztálytól függetlenül a meggyőzésre sem hagyunk sok időt a rendezőnek, a magyarok negyede már 10 perc után eldönti, hogy egy film tetszik neki vagy sem. Az alkotás 20. percénél pedig a megkérdezettek túlnyomó többsége (80%) dönt a film sorsáról. A nemek szerinti bontást nézve a nők a szigorúbbak, valamivel magasabb arányban kapcsolnak ki egy nekik nem tetsző filmet és 82 százalékuk már 20 perc után képes dönteni erről.

Mire vágyunk?

A magyarok többsége (52%) szerint a film befejezésének kell tökéletesnek lennie ahhoz, hogy az összkép is jó legyen, de a nyitójelenetnek is nagyon fontos szerepe van. A válaszadók 59 százaléka ugyanis már az első percek után eldönti, hogy szereti-e a filmet vagy sem. A megkérdezettek szerint a nyitójelenet határozza meg a teljes alkotás hangulatát (66% nyilatkozott így), de kíváncsiság felkeltésében (47%) és a kulcsszereplők bemutatásában (26, 84%) is nagyon fontos szerepe van.

A 15 országban lefuttatott kutatás alapján egy frappáns párbeszéd (26%), egy váratlan fordulat (40%) és egy románc (19%) kiemelkedően fontos a kasszasikerhez. A franciák reménytelenül romantikusak, 30% százalékuk rajong a nagy találkozásokért a filmek elején, míg a lengyelek a vagány hősöket kedvelik (25%).

Fontos a zene

A kutatásban arról is megkérdezték a résztvevőket, hogy a nyitójelenetre szánt pénzösszeg mekkora részét kell a különböző hozzávalókra költeni ahhoz, hogy az eredmény igazán ütős legyen. Minden negyedik európai a zene szerepét hangsúlyozta, ami talán nem is meglepő annak fényében, hogy Elton John Circle of Life című klasszikusa (Az Oroszlánkirály) és a Szombat esti láz nyitánya is népszerű a filmkedvelők körében. A kezdésre költött pénz szempontjából a nézők szerint a második legfontosabb a képi világ: 13 százalék gondolja úgy, hogy a szemkápráztató látvány tehet igazán emlékezetessé egy nyitójelenetet. Jól bizonyítja ezt Francis Ford Coppola alkotása, az Apokalipszis most, amely 9 országban is nagyon népszerű volt a válaszadók között.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG