Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában
A Mastercard, a cannes-i filmfesztivál hivatalos partnereként végzett kutatást, melyből kiderül: a magyarok a két főszereplő találkozását szeretik a legjobban a filmek első jelenetében: a megkérdezettek 31 százaléka választotta ezt a lehetőséget.

A helyzetkomikum szintén nagyon népszerű a magyarok körében, 30 százalék ezt értékeli a legtöbbre, ha egy film első képsorairól van szó. Érdekesség, hogy a nemek között van némi eltérés, míg a nők jobban értékelik, ha a főszereplők találkozásáról szól az első jelenet, a férfiak inkább egy csattanós poénra vágynak.

Mik a kedvencek?

Az európai országokban végzett kutatás alapján a legjobb nyitójelenetek igazi filmklasszikusok is egyben, a dobogó legfelső fokára a Titanic (1997) került, megelőzve Az oroszlánkirályt (1994), a Ponyaregényt (1994), a Csillagok Háborúja IV. részét (1977), és A cápát (1975).

Hazánkban a Titanic elsősége és Az oroszlánkirály másik helye megegyezik az összeurópai eredménnyel, de a magyarok körében a Csillagok háborújának eleje népszerűbb volt, mint a Ponyvaregény első percei. Talán nem meglepő, hogy mindezek mellett a női válaszadóknál a Titanic került ki győztesen.

Ha egy ütős filmkezdésről van szó, a koronát Steven Spielberg érdemli, akit összesen 14 országban láttak a legjobbnak ebben a műfajban. Őt Quentin Tarantino követi, de Alfred Hitchcock is a legjobbak között van az európaiak szerint.

Ha nem jó az eleje, nem nézik emg?

A kutatás szerint a Netflix generációja nem pazarolja az idejét olyan filmre, ami nem ragadja meg azonnal érzelmileg és ez hazánkban sincs másként. Legyen szó egy új vagy akár egy régi alkotásról, a fiatalok 80 százaléka kikapcsolja a filmet, ha annak az eleje nem tetszik neki. Korosztálytól függetlenül a meggyőzésre sem hagyunk sok időt a rendezőnek, a magyarok negyede már 10 perc után eldönti, hogy egy film tetszik neki vagy sem. Az alkotás 20. percénél pedig a megkérdezettek túlnyomó többsége (80%) dönt a film sorsáról. A nemek szerinti bontást nézve a nők a szigorúbbak, valamivel magasabb arányban kapcsolnak ki egy nekik nem tetsző filmet és 82 százalékuk már 20 perc után képes dönteni erről.

Mire vágyunk?

A magyarok többsége (52%) szerint a film befejezésének kell tökéletesnek lennie ahhoz, hogy az összkép is jó legyen, de a nyitójelenetnek is nagyon fontos szerepe van. A válaszadók 59 százaléka ugyanis már az első percek után eldönti, hogy szereti-e a filmet vagy sem. A megkérdezettek szerint a nyitójelenet határozza meg a teljes alkotás hangulatát (66% nyilatkozott így), de kíváncsiság felkeltésében (47%) és a kulcsszereplők bemutatásában (26, 84%) is nagyon fontos szerepe van.

A 15 országban lefuttatott kutatás alapján egy frappáns párbeszéd (26%), egy váratlan fordulat (40%) és egy románc (19%) kiemelkedően fontos a kasszasikerhez. A franciák reménytelenül romantikusak, 30% százalékuk rajong a nagy találkozásokért a filmek elején, míg a lengyelek a vagány hősöket kedvelik (25%).

Fontos a zene

A kutatásban arról is megkérdezték a résztvevőket, hogy a nyitójelenetre szánt pénzösszeg mekkora részét kell a különböző hozzávalókra költeni ahhoz, hogy az eredmény igazán ütős legyen. Minden negyedik európai a zene szerepét hangsúlyozta, ami talán nem is meglepő annak fényében, hogy Elton John Circle of Life című klasszikusa (Az Oroszlánkirály) és a Szombat esti láz nyitánya is népszerű a filmkedvelők körében. A kezdésre költött pénz szempontjából a nézők szerint a második legfontosabb a képi világ: 13 százalék gondolja úgy, hogy a szemkápráztató látvány tehet igazán emlékezetessé egy nyitójelenetet. Jól bizonyítja ezt Francis Ford Coppola alkotása, az Apokalipszis most, amely 9 országban is nagyon népszerű volt a válaszadók között.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, Darvas Zsolt, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, cikkenként nagyjából 10 forintért, havonta és laponként 745 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és a Privátbankár kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon után, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait!

Vásárló Rosszul indul az év: újabb csúcsra emelkedtek az élelmiszerárak
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2021. január 13. 14:51
Az elmúlt két hónap viszonylag kedvező folyamatai után januárban újra felgyorsult az élelmiszerárak emelkedése. A Privátbankár.hu legfrissebb Árkosár-felmérése szerint mind az előző hónaphoz, mind pedig tavaly januárhoz képest megugrottak az árak a hipermarketekben - egy év alatt több mint 9 százalékkal nőtt a bevásárlás ellenértéke.
Vásárló A webshopok jövőjét már Kínában kell keresni?
Privátbankár.hu | 2021. január 10. 16:52
Az elmúlt közel egy évben a plázák megjelenése óta nem látott vásárlói forradalom zajlott le, hiszen a pandémia minden eddiginél jobban megdobta az e-kereskedelem forgalmát, jelentősen meggyorsítva azt a folyamatot, amelynek keretében a kiskereskedelem az online platformra helyeződik át. De mit tanulhat ebben a helyzetben a nyugat a webshopok királyától, Kínától?
Vásárló Esküvőszervezői gyorstalpaló
Márkázott tartalom | 2021. január 10. 13:55
Az esküvő előtti időszak minden pár életében örömteli, de igen stresszes időszak. A piac óriási, rengeteg a szolgáltató, rengeteg a lehetőség. Sokan el is vesznek a részletekben. Ahhoz, hogy veletek ez ne történjen meg, érdemes az elképzeléseket minél részletesebben megbeszélni, határidőket szabni és időben elkezdeni az esküvő megszervezését. Az az ideális, ha 12 hónappal a kitűzött dátum előtt elkezditek az előkészületeket.
Vásárló Jellemző lelki nehézségek a cukorbetegeknél
Márkázott tartalom | 2021. január 9. 11:25
  A cukorbetegség egy krónikus betegség, s mint ilyen, bizony akármennyire is ismert, megfelelő életmóddal és szükség szerint gyógyszerek segítségével jól kezelhető betegségről van szó, szíven üti az embert, amikor ezzel a diagnózissal szembesül.    Az egészség elvesztése mindig erőteljes érzéseket, haragot, bánatot, keserűséget vált ki az egyénből - ezt mindenki tudja, aki már komolyabb betegséggel küzdött meg vagy kénytelen azzal tartósan együtt élni. Ahhoz, hogy egy betegséggel hosszú távon egészséges lélekkel, békében élhessük az életünket, nagyon fontos, hogy valóban elfogadjuk a betegséget, s annak következményeit, mint például az életmódbeli változtatásokat, a gyógyszeres kezelést vagy az alapbetegséget kísérő egyéb betegségeket, szövődményeket.
Vásárló Praktikus tippek az elektronikai jelzőrendszerek kialakításához
Márkázott tartalom | 2021. január 8. 12:00
  Miként jelentkezik a korszerű elektronikai jelzőrendszerek hasznossága akkor, amikor az otthonunkban kialakított vagyonvédelmi rendszerek hatékonyságát vesszük alapul? A cikkben ezt a kérdést fogjuk részletesen is megválaszolni.
Vásárló Kreatív ajándékok fából faragva
Márkázott tartalom | 2021. január 6. 12:36
Nem mindennapi daraboknak tekinthetők a fából készült, kiváló minőségű termékek. Ha valamilyen fatárgyon megakad a szeme és elidőzik rajta, biztos lehet abban, hogy aki alkotta, egyedi és megismételhetetlen tárgyat hozott létre. A fa évezredek óta alapanyaga a dekorációs és használati tárgyaknak egyaránt, népszerűsége pedig töretlen. Mára csak a képzelet szabhat határt a fából készült darabok megvalósításának, a technológiának és az ügyes kezű fafaragó mestereknek köszönhetően.
Vásárló Ha kozmetikai vagy fürdőszobai termék, akkor habpumpa!
Márkázott tartalom | 2021. január 4. 12:15
Sok kozmetikai és fürdőszobai termék esetén az elsődleges adagoló immár a habpumpa. És ez nem véletlen. Valamilyen oknál fogva mi, emberek vonzódunk a habokhoz. Feltehetően a légies, könnyed szerkezete miatt, és az ezzel járó tulajdonságainak köszönhetően. De az sem kizárt, hogy a finom tejszínhab miatt. Ki tudja… Minden esetre mi, felhasználók kedveljük ezt a halmazállapotot, az ilyen halmazállapotú termékeket. És erre már akár bizniszt is lehet építeni.
Vásárló Hogyan válaszd ki a legalapvetőbb konyhai eszközöket?
Márkázott tartalom | 2021. január 2. 11:36
Egy konyha komplett felszerelése nem kevés időt és pénzt igényel, aki pedig fiatal felnőttként épp most kezdi meg a saját külön életét, annak általában pont ebből a kettőből van a legkevesebb. Viszont ha beszerzed a legfontosabb eszközöket, az arra pont elég, hogy ne kelljen minden nap ételt rendelned, hanem otthon is tudj főzőcskézni. A bővítés pedig történhet apránként, ahogy a lehetőségeid engedik. De mégis mik azok a tárgyak, amelyek nélkül megáll az élet a konyhában? Ezeket gyűjtöttük most össze.
Vásárló Facebook kampányok fajtái
Márkázott tartalom | 2021. január 2. 10:06
Egy Facebook kampány a tervezéssel kezdődik, ahol felvázoljuk a konkrét céljait a hirdetéseknek, ezeket a célokat feleltethetjük meg a Facebook hirdetés típusainak. A hirdetési cél egy olyan tevékenységet jelent, amelynek végrehajtására a hirdetéseid megtekintőit ösztönözni szeretnéd. Ebben a cikkben ismertetem, hogy 2021-ben milyen Facebook hirdetés célokkal lehet a leggyakrabban találkozni.
Vásárló Szédületes hullámvasút a magyar boltokban: mi drágult a legjobban 2020-ban?
Gáspár András | 2020. december 31. 05:01
A koronavírus miatt a kiskereskedelem is rendhagyó évet zár, de a Privátbankár.hu Árkosár-felmérése a rendkívüli körülmények között is zavartalanul követte az árak alakulását a 13. évadban is. A pánikvásárlások  idején láttuk az első nagyobb áremelkedést az évben, de az igazán durva dráguláshoz nem kellett vásárlói roham: a nyár végén kétszámjegyűre gyorsult az élelmiszerár-emelkedés. Érdekesség, hogy a legnagyobb drágulást és a legnagyobb árcsökkenést is a zöldségosztályon tapasztalhattuk meg 2020-ban.
Friss
hírlevél