4p
A Mastercard, a cannes-i filmfesztivál hivatalos partnereként végzett kutatást, melyből kiderül: a magyarok a két főszereplő találkozását szeretik a legjobban a filmek első jelenetében: a megkérdezettek 31 százaléka választotta ezt a lehetőséget.

A helyzetkomikum szintén nagyon népszerű a magyarok körében, 30 százalék ezt értékeli a legtöbbre, ha egy film első képsorairól van szó. Érdekesség, hogy a nemek között van némi eltérés, míg a nők jobban értékelik, ha a főszereplők találkozásáról szól az első jelenet, a férfiak inkább egy csattanós poénra vágynak.

Mik a kedvencek?

Az európai országokban végzett kutatás alapján a legjobb nyitójelenetek igazi filmklasszikusok is egyben, a dobogó legfelső fokára a Titanic (1997) került, megelőzve Az oroszlánkirályt (1994), a Ponyaregényt (1994), a Csillagok Háborúja IV. részét (1977), és A cápát (1975).

Hazánkban a Titanic elsősége és Az oroszlánkirály másik helye megegyezik az összeurópai eredménnyel, de a magyarok körében a Csillagok háborújának eleje népszerűbb volt, mint a Ponyvaregény első percei. Talán nem meglepő, hogy mindezek mellett a női válaszadóknál a Titanic került ki győztesen.

Ha egy ütős filmkezdésről van szó, a koronát Steven Spielberg érdemli, akit összesen 14 országban láttak a legjobbnak ebben a műfajban. Őt Quentin Tarantino követi, de Alfred Hitchcock is a legjobbak között van az európaiak szerint.

Ha nem jó az eleje, nem nézik emg?

A kutatás szerint a Netflix generációja nem pazarolja az idejét olyan filmre, ami nem ragadja meg azonnal érzelmileg és ez hazánkban sincs másként. Legyen szó egy új vagy akár egy régi alkotásról, a fiatalok 80 százaléka kikapcsolja a filmet, ha annak az eleje nem tetszik neki. Korosztálytól függetlenül a meggyőzésre sem hagyunk sok időt a rendezőnek, a magyarok negyede már 10 perc után eldönti, hogy egy film tetszik neki vagy sem. Az alkotás 20. percénél pedig a megkérdezettek túlnyomó többsége (80%) dönt a film sorsáról. A nemek szerinti bontást nézve a nők a szigorúbbak, valamivel magasabb arányban kapcsolnak ki egy nekik nem tetsző filmet és 82 százalékuk már 20 perc után képes dönteni erről.

Mire vágyunk?

A magyarok többsége (52%) szerint a film befejezésének kell tökéletesnek lennie ahhoz, hogy az összkép is jó legyen, de a nyitójelenetnek is nagyon fontos szerepe van. A válaszadók 59 százaléka ugyanis már az első percek után eldönti, hogy szereti-e a filmet vagy sem. A megkérdezettek szerint a nyitójelenet határozza meg a teljes alkotás hangulatát (66% nyilatkozott így), de kíváncsiság felkeltésében (47%) és a kulcsszereplők bemutatásában (26, 84%) is nagyon fontos szerepe van.

A 15 országban lefuttatott kutatás alapján egy frappáns párbeszéd (26%), egy váratlan fordulat (40%) és egy románc (19%) kiemelkedően fontos a kasszasikerhez. A franciák reménytelenül romantikusak, 30% százalékuk rajong a nagy találkozásokért a filmek elején, míg a lengyelek a vagány hősöket kedvelik (25%).

Fontos a zene

A kutatásban arról is megkérdezték a résztvevőket, hogy a nyitójelenetre szánt pénzösszeg mekkora részét kell a különböző hozzávalókra költeni ahhoz, hogy az eredmény igazán ütős legyen. Minden negyedik európai a zene szerepét hangsúlyozta, ami talán nem is meglepő annak fényében, hogy Elton John Circle of Life című klasszikusa (Az Oroszlánkirály) és a Szombat esti láz nyitánya is népszerű a filmkedvelők körében. A kezdésre költött pénz szempontjából a nézők szerint a második legfontosabb a képi világ: 13 százalék gondolja úgy, hogy a szemkápráztató látvány tehet igazán emlékezetessé egy nyitójelenetet. Jól bizonyítja ezt Francis Ford Coppola alkotása, az Apokalipszis most, amely 9 országban is nagyon népszerű volt a válaszadók között.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Alvás és mindennapi terhelés – Hogyan válasszunk megfelelő matracot?
Márkázott tartalom | 2025. november 8. 17:23
A pihenés módja sokak számára egy megszokott rutin, mégis gyakran csak akkor kerül előtérbe, amikor hosszabb idő után kényelmetlenséget tapasztalunk. A fekhely kialakítása nemcsak az alvás hosszára, hanem a napközbeni működésünkre is hat. 
Vásárló Az adatmentés fontossága a digitális korban
Márkázott tartalom | 2025. november 7. 16:50
A digitális világban mindennapi eszközeinkkel rögzítjük életünk pillanatait: képek, dokumentumok, üzenetek. De vajon elegendő figyelmet fordítunk ezek megőrzésére? Fontos tudatosítani, hogy eszközeink naponta különféle kockázatoknak vannak kitéve.
Vásárló Zöld fűtési alternatíva: a pelletkazánok
Márkázott tartalom | 2025. november 5. 16:41
Napjaink egyik nagy kérdése, hogy miként lehet környezettudatosan élni, és ennek részeként, milyen technológiákat érdemes választani a mindennapi életben. 
Vásárló A jövő otthona, avagy miért választják egyre többen a könnyűszerkezetes házakat?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 17:16
Az építkezés mindig nagy döntés, hiszen az ember az otthonát nem néhány évre tervezi. Az utóbbi időben egyre többen fordulnak a könnyűszerkezetes házak felé, amelyek nemcsak gyorsabban elkészülnek, hanem energiatakarékosabbak és fenntarthatóbbak is a hagyományos építési módoknál.
Vásárló Hogyan érd el a Z generációt a közösségi médiában?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 10:15
Az online platformok terén a Z generáció egyedi szereppel bír; ők azok a digitális bennszülöttek, akik gyakorlatilag már az online térben nőttek fel. 
Vásárló A megbízható rögzítés az építőipar alapja
Márkázott tartalom | 2025. november 3. 16:45
Az építkezések és felújítások világában sokszor a legapróbb részletek döntik el, mennyire lesz tartós és biztonságos a végeredmény. Akár egy családi ház szerkezetéről, akár ipari létesítményről van szó, a stabil rögzítés nélkülözhetetlen. Azok az elemek, amelyek a háttérben végzik a dolgukat, valójában a teljes szerkezet biztonságát tartják kézben.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG