3p
Augusztusban 45 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba.

12 931 darabra nőtt az előző hónapban a forgalomba helyezett új autók száma az egy évvel korábbihoz képest Magyarországon - derül ki a carinfo.hu összesítéséből.

Januártól augusztusig 95 730 új személygépjármű állt forgalomba, 31 százalékkal több, mint egy évvel korábban. 2016-hoz képest az új autók száma augusztusban 80,2 százalékkal, az év első 8 hónapjában 56,4 százalékkal bővült.

Új gépjármű forgalomba helyezés Magyarországon (forrás: carinfo.hu)

Ezek a legkelendőbbek

A legnépszerűbb autó a Volkswagen 2004 autóval. Az Opel 1137, a Ford 1061 kocsival következik a listavezető után, amely 15,5 százalékra növelte és ezzel megduplázta a részesedését tavaly augusztushoz képest. A másik két vezető márka piaci aránya nem változott jelentős mértékben. 

Éves szinten augusztusra a 14,34 százalékos részesedést jelentő 13 727 forgalomba helyezéssel a Suzuki vezeti a magyarországi piacot. A Ford 9093 új autóval 9,5 százalékot, a Skoda pedig 8340 személygépjárművel 8,71 százalékos részesedést ért el. Az első tízbe a havi és az éves adatok szerint is a Toyota, a Dacia, a Renault, a Nissan és a Kia tudott még bekerülni, 1 százalék feletti piaci arányt 20 márka szerzett.

Új és használt szgk. forgalomba helyezés Magyarországon (elmúlt 12 hónap, forrás: Carinfo.hu)


Éves viszonylatban nőni tudott a kishaszonjárművek kategóriája is 18,6 százalékkal, 2016-hoz képest viszont 16 százalékos visszaesést jelent az augusztusi 1761 forgalomba helyezés. Éves szinten az idei 14247 kishaszonjármű a tavalyi számot 21,2 százalékkal, a tavaly előttit 3,2 százalékkal haladja meg.

Nemcsak a személyautók piaca tudott bővülni

20 százalékot megközelítő növekedést értek el éves viszonyításban a nagyhaszon-gépjárművek az előző hónapban és az év első 8 hónapjában egyaránt. Augusztusban a 486 tehergépkocsi és vontató 18,5 százalékos bővülést jelent tavalyhoz, valamint 45,1 százalékot tavaly előtthöz képest. Az idei 4360 forgalomba helyezés 19,9 százalékos, illetve 31,8 százalékos emelkedést jelent ebben a kategóriában. 

A motorkerékpárok forgalomba helyezése tavalyhoz képest 40,8 százalékos, 2016-hoz képest 75,4 százalékos bővüléssel nőtt 300-ra. A kategória idén éves alapon 28,1 százalékkal, 2016-hoz viszonyítva 34,4 százalékkal emelkedett, így január eleje óta 2369 motorkerékpár került forgalomba - derül ki az augusztusi adatokból.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG