A legnagyobb bővülést az International Airlines Grouphoz (IAG) tartozó Aer Lingus, Iberia, British Airways és diszkont Vueling érte el, az adatok azt mutatják, hogy 3,8 százalékkal, 21,1 millióra javult az első negyedéves forgalom. A járatok töltöttsége viszont csak 0,1 százalékpontot tudott javulni 79 százalékra, mert a társaság 3,3 százalékkal növelte a kapacitásokat. A legnagyobb mértékben, 9,5 százalékkal az Aer Lingus növelte forgalmát, az Iberia 3, a British Airways 2,1 százalékot javított értékesített utaskilométerben számolva.
Az összesített adat azonban torzít, mert az IAG a kumulált utasforgalomba beszámítja a diszkont Vueling utasait is, míg a többi légitársasági csoport külön kezeli a diszkont járatok forgalmát.
Az Air France-KLM konzorcium a regionális HOP!-pal kiegészülve 18,4 millió utast szállított a január-márciusi időszakban, 2,6 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A kapacitások 1,9 százalékos emelése a járatok átlagos töltöttségének 0,8 százalékpontos javulását hozta, a mutató 85,3 százalékon állt, amely a legmagasabb az európai nagy hálózatos légicégek között. Az Air France és a HOP! mindössze 0,3 százalékkal, a KLM viszont 6,5 százalékkal növelte utasai számát.
A Lufthansa-csoport adatai szerint a Lufthansa, a Swiss és az Austrian a regionális leányvállalatokkal együtt 19,6 millió utast szállított, ami 3,5 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Annak ellenére nőtt a forgalom, hogy a társaságok 2,6 százalékkal kevesebb járatot közlekedtettek. A járatok kihasználtsága 1,5 százalékpontot javult és 76,5 százalékot ért el.
A csoporton a belül az Austrian 6,6, a Swiss 6,3, a Lufthansa pedig 2,8 százalékkal fogadott több utast a járatok fedélzetén a 2016 január-márciusihoz viszonyítva. Bár a Brussels Airlines hálózatos társaságnak számít, a most már 100 százalékban tulajdonos Lufthansa a diszkont Eurowings forgalmával együtt számolja el a belga cég utasforgalmát.