A lakosság összesített áram-, földgáz- és távhőtartozása a Magyar Energia Hivatal májusi adatai szerint elérte a 143 milliárd forintot, aminek majdnem fele, 65 milliárd forint 90 napnál régebbi elmaradás. A lap szerint emiatt a legtöbb energiaszolgáltató üzletpolitikájának fontos elemévé vált, hogy a számlákat rendszeresen kiegyenlítő, pontos ügyfeleket valamilyen módon jutalmazza.
A Népszava keddi összeállítása szerint például az áram- és gázszolgáltatást is nyújtó E.ON jutalomkártya-programmal honorálja a határidőket betartó ügyfeleit, a kártyabirtokosok a cég partnereinél vásárolhatnak kedvezményekkel. A Fővárosi Gázművek és a Tigáz is saját kedvezménykártyát vezetett be, a GDF Suez Energia Magyarország Zrt. pedig nyereményjátékkal ösztönzi a határidőre fizetést.
A lap összeállítása szerint a Fővárosi Vízművek július óta 20 százalékot elenged a kútvíz- vagy medencevíz-vizsgálat díjából, az új vízmérők beszerelésénél pedig az év végéig ezer liter vizet ad kedvezményként, ha a mérőállást időben bejelenti az ügyfél, és legalább 2 köbmétert elfogyasztott.
A Főtáv is akciózott a nyáron: azok az ügyfelek, akik július 31-éig rendezték fennálló tartozásaikat a társaságnak, egyszeri 30%-os alapdíjkedvezményt kapnak. Részletek >>