A hazai sörpiac közel 90 százalékát lefedő, a három legnagyobb hazai sörgyár képviseletét ellátó Magyar Sörgyártók Szövetségének éves jelentésből kiderül: a söripari vállalatok 2013-ban összesen 66 milliárd forint adót fizettek be a költségvetésbe, amelynek jelentős tétele a jövedéki adó (37 milliárd forint), az áfa (21 milliárd forint), valamint a környezetvédelmi termék díj (2,1 milliárd forint.)
A jövedéki adó mértékének és a jövedéki adó bevétlek alakulása. Forrás: Magyar Sörgyártók Szövetsége |
Az elmúlt 5 év tapasztalatai alapján egyértelműen kimutatható, amikor nem növekedett a jövedéki adó, akkor a sörforgalom és az adóbevétel is növekedett. Ugyanakkor, amikor a jövedéki adó szintje növekedett, a forgalom csökkent, így az adóbevétel csak kis mértékben tudott növekedni - mondja Csíkné Kovács Klára, a sörgyártók szövetségének elnöke, aki szerint a fogyasztók árérzékenysége miatt folytatódott a gazdaságos árkategóriájú sörök térnyerése a prémium és középkategóriás termékek rovására.
Többen dolgoznak a sörgyártásban
A közvetlen foglalkoztatás területén kismértékű emelkedés volt tapasztalható 2013-ban a söriparban. Egy söripari munkahely körülbelül 15 további munkahelyet teremt a mezőgazdasági termelés, a marketing, a logisztika és csomagolás, továbbá a vendéglátás területén – mondja a szövetség elnöke, megjegyezve, az indirekt foglalkoztatáson keresztül Magyarországon közel 25 ezer munkavállalónak ad munkát a söripar.
A sörrel kapcsolatos foglalkoztatottság összesen 2013-ban: 24 300 munkahely. |
Gyűjtsd a dobozt!
A Sörszövetség elnöke elmondta: a söripar tovább erősítette a környezettudatos fogyasztói és vásárlói magatartást az aludobozok gyűjtésével.
Az ország több,mint 200 kiskereskedelmi pontján gyűjtő automaták segítségével ösztönzi a gyűjtést, és ez által az újrahasznosítást.
Mennyit ittál?
A közlemény szerint a kulturált, felelős alkoholfogyasztás fejlesztése tavaly is a sörgyártók kiemelt fontosságú célja volt. Ennek érdekében a kereskedelmi kommunikációra vonatkozó jogszabályok és az etikai kódex betartása mellett a Szövetség továbbra is szorosan együttműködik az Önszabályozó Reklámtestülettel.
A Sörszövetség által fejlesztett népszerű okostelefon alkalmazás, a JÓFEJ használatával a felnőtt lakosság 2013-ban is rendszeresen ellenőrizhette, hogy alkoholfogyasztást követően mikor ülhet újra a volán mögé.
Így ment össze a Heineken Mint arról múlt héten a Privátbankár beszámolt, a a Heineken félliteres palackját hiába kerestük a polcokon, a 0,33-as üveges és dobozos kiszerelés mellett csak a fél literes dobozos változat volt elérhető a hipermarketekben. Ennek az az oka, hogy a kiszerelés változása miatt tűntek el a polcokról a nagy üvegek: mostantól ugyanis 4 decis változatban forgalmazzák az üveges Heinekent. Részletek >>> |