
Adózói bejelentés szerint valaki ismét a Nemzeti Adó- és Vámhivatal nevében telefonál és kér bankszámla-adatokat. A telefonban egy udvarias hang közli az ügyféllel, hogy túlfizetése van az adóhivatalnál, de ezt csak nevének és bankszámlaszámának megadását követően tudják utalni - írja az adóhatóság a Facebook-oldalán.
Mint hangsúlyozzák: a NAV telefonon soha nem értesíti ügyfeleit és soha nem kér bankszámlaszámot, vagy egyéb bizalmas adatot.
Az adóhatóság ezért arra kéri azt, aki ilyet tapasztal, haladéktalanul tegyen bejelentést a NAV bármelyik igazgatóságán, ügyfélszolgálatán és semmiképpen se adja meg adatait.
Az ebből eredő kellemetlenségekért a NAV nem vállal felelősséget, mert a hivatal kizárólag ügyfélkapun, postán, illetve folyószámla-kivonaton értesíti az adózókat a túlfizetésekről.