4p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Legalább 430 ezres nézőcsúcs kellene ahhoz, hogy pluszban zárjon az idei Sziget. Döntően a fellépők miatt ugrik negyedével, 4,7 milliárdra a költségvetés, ezek között is nagy falat lehet a nyitónapon fellépő Robbie Williams gázsija - nyilatkozta Gerendai Károly főszervező.
Gerendai Károly főszervező az idei Sziget fesztivál sajtótájékoztatóján a fővárosi A38 Hajón 2015. május 14-én. MTI Fotó: Mohai Balázs

Idén több mint negyedével 4,7 milliárd forintra ugrik az augusztus 10-17 között zajló 23. Sziget Fesztivál költségvetése – mondta el Gerendai Károly a Népszabadságnak. A tavalyi 3,65 milliárdos költségvetéshez képest eredetileg is 300-400 millióval többet terveztek a programokra fordítani, ám a fellépti díjak évi 30-40 százalékos emelkedése miatt ezt is meg kellett hogy fejeljék. A gázsik növekedése Gerendai szerint azzal függ össze, hogy a fellépők száma behatárolt, a fesztiválszervezők versengenek értük.

Gerendai nem árulta el, hogy a -1. napon fellépő Robbie Williams mennyiért énekel majd, de százmilliókról lehet szó – ám érte valószínűleg megtelik az egyszerre 85 ezer főt befogadni képes rendezvény-helyszín.

Minden többe van

A Sziget-költségei ezen túlmenően is megemelkedtek: 55 millió forintot jelent a reklámadó, közel felével mintegy 70 millióra emelkedik a Fővárosi Önkormányzatnak a területért fizetendő díj és az egészségügyi készültséget az eddigi díj kétszereséért immár kötelezően az Országos Mentőszolgálat látja el.

A többi fesztivál már szépíti a mérleget

A Sziget bevételeihez járul hozzá az 50 millió forintos állami támogatás – ugyanennyit kapnak a soproni Volthoz és a Balaton Soundhoz is. A Sziget Kft e két rendezvénye ugyanakkor nyereséget termelt – a 800 milliós költségvetésű Volt Fesztivál néhány tízmilliós nyereséget hozott, míg az 1,25 milliárdba kerülő Balaton Sound mérlege még nem végleges.

A Sziget főszervezője ennek ellenére lát még esélyt a nyereségre – ehhez azonban rekord-látogatószám kellene - a tavalyi 415 ezres rekord-látogatószámot további 15-20 ezerrel kellene megfejelni a Szigeten. Egyelőre úgy fest, az időjárás ebben támogatja a szervezőket.

Jegyárat emeltek

A bevételek biztosításhoz mintegy tíz százalékkal megemelték a jegyárakat - a napijegyekét kicsit nagyobb, a hetijegyekét kisebb mértékben. A hetijegy így 72-80 ezer forint, a napijegy a mínusz első napon 20 ezer, a továbbiakon 18 ezer forint. A hetijeggyel sátor is bevihető; a több tízezerbe kerülő őrzött kempinghelyek ugyanakkor jórészt már elfogytak.

Korn koncert a 2014-es Szigeten. MTI Fotó: Mohai Balázs

Jól fogynak a jegyek, kapósak a kedvezmények

Továbbra is elérhetőek különböző - akár ötvenszázalékos - jegyárkedvezmények az Erste és a (Sziget-tulajdonú) Meex szervezésében, vagy az OTP Mobil által fejlesztett Simple mobilalkalmazáson keresztül – itt 2000 forint a kedvezmény. A látogatók este 11 óra után továbbra is féláron mehetnek a Szigetre.

Gerendai szerint a jegyeladásokban időarányosan jól állnak: a bérletesek 90, a napijegyesek 25 százaléka külföldi, idén egyébként a külföldi fiatalok csábítására nem költöttek a korábbiaknál sokkal többet, mivel a látogató arány stabilnak mondható.

Tavaly óta emelkedett ugyanakkor a szponzori bevétel, amely így a költségvetésük 13 százalékát teszi ki. Nagy bevételt hozhatna, de egyelőre nincs névadó szponzor. Komoly tétel ugyanakkor, hogy a szponzorok ugyanakkor további több mint egymilliárd forintot költhetnek el a Szigethez kapcsolódó rendezvényeikre, reklámanyagaikra, színhelyeikre.

A vendéglátóktól-árusoktól a bevétel 7-8 százalékát várják. A pultoknál továbbra is csak készpénzmentesen lehet fizetni, a nagykereskedő által válogatott áruk jó részét ismét egységárakon mérik, egy korsó Dréher sör tavalyhoz hasonlóan 650 forint lesz. (A fizetés fesztiválkártya mellett bármely bank által kibocsátott érintőkártyákkal, sőt akár mobilfizetéssel is megoldható - erre jelenleg a Telekom és a Vodafone ügyfelei képesek, akik Telekom Mobiltárca vagy Vodafone Wallet szolgáltatásra regisztráltak és rendelkeznek az OTP által kibocsátott OTP MasterCard Mobil PayPass típusú kártyával. )

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG