4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Legalább 430 ezres nézőcsúcs kellene ahhoz, hogy pluszban zárjon az idei Sziget. Döntően a fellépők miatt ugrik negyedével, 4,7 milliárdra a költségvetés, ezek között is nagy falat lehet a nyitónapon fellépő Robbie Williams gázsija - nyilatkozta Gerendai Károly főszervező.
Gerendai Károly főszervező az idei Sziget fesztivál sajtótájékoztatóján a fővárosi A38 Hajón 2015. május 14-én. MTI Fotó: Mohai Balázs

Idén több mint negyedével 4,7 milliárd forintra ugrik az augusztus 10-17 között zajló 23. Sziget Fesztivál költségvetése – mondta el Gerendai Károly a Népszabadságnak. A tavalyi 3,65 milliárdos költségvetéshez képest eredetileg is 300-400 millióval többet terveztek a programokra fordítani, ám a fellépti díjak évi 30-40 százalékos emelkedése miatt ezt is meg kellett hogy fejeljék. A gázsik növekedése Gerendai szerint azzal függ össze, hogy a fellépők száma behatárolt, a fesztiválszervezők versengenek értük.

Gerendai nem árulta el, hogy a -1. napon fellépő Robbie Williams mennyiért énekel majd, de százmilliókról lehet szó – ám érte valószínűleg megtelik az egyszerre 85 ezer főt befogadni képes rendezvény-helyszín.

Minden többe van

A Sziget-költségei ezen túlmenően is megemelkedtek: 55 millió forintot jelent a reklámadó, közel felével mintegy 70 millióra emelkedik a Fővárosi Önkormányzatnak a területért fizetendő díj és az egészségügyi készültséget az eddigi díj kétszereséért immár kötelezően az Országos Mentőszolgálat látja el.

A többi fesztivál már szépíti a mérleget

A Sziget bevételeihez járul hozzá az 50 millió forintos állami támogatás – ugyanennyit kapnak a soproni Volthoz és a Balaton Soundhoz is. A Sziget Kft e két rendezvénye ugyanakkor nyereséget termelt – a 800 milliós költségvetésű Volt Fesztivál néhány tízmilliós nyereséget hozott, míg az 1,25 milliárdba kerülő Balaton Sound mérlege még nem végleges.

A Sziget főszervezője ennek ellenére lát még esélyt a nyereségre – ehhez azonban rekord-látogatószám kellene - a tavalyi 415 ezres rekord-látogatószámot további 15-20 ezerrel kellene megfejelni a Szigeten. Egyelőre úgy fest, az időjárás ebben támogatja a szervezőket.

Jegyárat emeltek

A bevételek biztosításhoz mintegy tíz százalékkal megemelték a jegyárakat - a napijegyekét kicsit nagyobb, a hetijegyekét kisebb mértékben. A hetijegy így 72-80 ezer forint, a napijegy a mínusz első napon 20 ezer, a továbbiakon 18 ezer forint. A hetijeggyel sátor is bevihető; a több tízezerbe kerülő őrzött kempinghelyek ugyanakkor jórészt már elfogytak.

Korn koncert a 2014-es Szigeten. MTI Fotó: Mohai Balázs

Jól fogynak a jegyek, kapósak a kedvezmények

Továbbra is elérhetőek különböző - akár ötvenszázalékos - jegyárkedvezmények az Erste és a (Sziget-tulajdonú) Meex szervezésében, vagy az OTP Mobil által fejlesztett Simple mobilalkalmazáson keresztül – itt 2000 forint a kedvezmény. A látogatók este 11 óra után továbbra is féláron mehetnek a Szigetre.

Gerendai szerint a jegyeladásokban időarányosan jól állnak: a bérletesek 90, a napijegyesek 25 százaléka külföldi, idén egyébként a külföldi fiatalok csábítására nem költöttek a korábbiaknál sokkal többet, mivel a látogató arány stabilnak mondható.

Tavaly óta emelkedett ugyanakkor a szponzori bevétel, amely így a költségvetésük 13 százalékát teszi ki. Nagy bevételt hozhatna, de egyelőre nincs névadó szponzor. Komoly tétel ugyanakkor, hogy a szponzorok ugyanakkor további több mint egymilliárd forintot költhetnek el a Szigethez kapcsolódó rendezvényeikre, reklámanyagaikra, színhelyeikre.

A vendéglátóktól-árusoktól a bevétel 7-8 százalékát várják. A pultoknál továbbra is csak készpénzmentesen lehet fizetni, a nagykereskedő által válogatott áruk jó részét ismét egységárakon mérik, egy korsó Dréher sör tavalyhoz hasonlóan 650 forint lesz. (A fizetés fesztiválkártya mellett bármely bank által kibocsátott érintőkártyákkal, sőt akár mobilfizetéssel is megoldható - erre jelenleg a Telekom és a Vodafone ügyfelei képesek, akik Telekom Mobiltárca vagy Vodafone Wallet szolgáltatásra regisztráltak és rendelkeznek az OTP által kibocsátott OTP MasterCard Mobil PayPass típusú kártyával. )

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG