6p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Belendültek a hazai hipermarketek és diszkontláncok az őszre. Egyszerre négy áruházláncnál is tart valamilyen pontgyűjtő akció, amellyel kedvezőbb áron juthatunk egy-egy konyhai eszközhöz. Megnéztük a jelenleg folyó promóciókat, hogy hol és mit adnak olcsóbban a hűséges vásárlóknak az elköltött forintok után.
(Fotó: Privátbankár.hu)

Az Auchannál október 7-én zárult a matricagyűjtés, de még október 21-ig be lehet váltani a hűségpontokat konyhai eszközökre, főleg késekre. A nyár közepén kezdődött „Főzz úgy, mint egy séf!” névre keresztelt promócióban összesen 9, a francia Fontignac termékeit lehet megvásárolni olcsóbban. (Az akció szerint akár 82 százalékkal olcsóbban is megszerezhetjük a termékcsalád egyes darabjait.) 7 késre, 1 konyhai ollóra és 1 bambusz késtartó blokkra válthatjuk be a megszerezett pontokat.

„A teljes egészében rozsdamentes acélból készült Fontignac kések korszerű formatervezésüknek és sokoldalú használatuknak köszönhetően páratlan élményt nyújtanak a konyhában” – írják az Auchan honlapján a termékekről.

A francia lánc áruházaiban minden elköltött ezer forint után adtak egy matricát, egy vásárlásnál legfeljebb 50 darabot. Például 30 pont összegyűjtése után hámozó kést lehet vásárolni 1499 forintért. A pontgyűjtő füzeten lévő tájékoztató szerint a rozsdamentes acélból készült „sokoldalú és könnyű” kés hűségpontok nélkül 6999 forintba kerülne. Azaz legalább 30 ezer forintot kellett otthagyni az Auchanban, hogy kedvezményes áron juthassunk a termékhez. 15 pontot kell szerezni egy három darabos sajtkés készletért, ami 16 999 forint helyett csak 4299 forintba kerül így. A termékek egyébként hűségpontok nélkül is megvásárolhatók az Auchanban kiskereskedelmi, azaz normál áron.

Kicsit borosnak tűnhet három sajtkésért 17 ezer forintot kiadni, ezért megnéztük az Amazonon, mennyiért lehet ezt a Fontignac kést máshonnan beszerezni. 38,59 euróért (kb. 12 500 forintért) találtunk, azaz ha valaki innen rendelné meg a terméket (a szállítási költséget nem vontuk le), közel 5 ezer forinttal járna jobban, mintha a teljes áron vásárolná meg az Auchanban. Tegyük hozzá, az ár a pontokkal számolva kedvezőnek tűnik, hiszen máshoz is hozzájutottunk. Veszünk kenyeret, tejet azalatt, amíg a pontokért tízezreket otthagyunk hetek, hónapok során.

A Fontignac sajtkés 38 euró az Amazonon. (Fotó: Amazon)

A bőröndös akció után a Spar október elején indított új pontgyűjtő promóciót a Zwilling termékcsalád „teázás és kávézás stílusos kellékeivel”. A hűségpontok 2019. január végéig gyűjthetők, a pontbeváltás pedig februárig (vagy a készlet erejéig) tart. Az Auchanhoz hasonlóan itt is minden elköltött ezer forint után 1 darab hűségpontot adnak a pénztáraknál, amelyet füzetbe ragasztva gyűjthetnek a vásárlók. 1 pontgyűjtőbe 25 darab hűségpont szerezhető, amelyek után szintén kedvezményes áron (50-84 százalékkal olcsóbban) lehet megvenni 12 termék egyikét 1 darab füzet beváltásával. A Spar bizonyos termékek vásárlása után extra hűségpontokat is ad.

A mostani promóció termékei közül például egy 6 darabos, rozsdamentes acélból készült kávéskanál készlet így 82 százalékos kedvezménnyel vehető meg, 25 ponttal 2 999 forint. Egyébként meglehetősen húzós, 16 899 forint lenne a készlet eredeti áron.

3 részes, dupla falú kávéspohár készlet 60 százalékos kedvezménnyel 3999 forint, hűségpontok nélkül 10 ezer forint (darabja 3300 forintra jön ki) lenne a Spar szerint. (Bár egy magyar webáruházban ugyanilyen, de 2 darabos készletet 8 ezer forintért találtunk.)

(Fotó: Privátbankár.hu)

A fenti két hipermarkethez hasonlóan a CBA is minden elköltött ezer forint után ad most egy hűségpontot, amely Peugeot konyhai edényekre váltható. Itt 10 pontot kell szerezni minden termék kedvezményes áron történő megvásárláshoz. A hűségakció szeptemberben kezdődött és december közepéig tart, a pontokat már a promóció kezdetétől be lehet váltani, egészen január közepéig.

A pontgyűjtő füzet szerint a matricákkal jellemzően 73 és 78 százalékkal olcsóbbak az edények a fogalmazó által ajánlott fogyasztói árhoz képest. Peugeot serpenyő például 10 hűségponttal 16 ezer forint helyett 3499 forintért szerezhető. A legdrágább termék egy fazék tetővel, amely 25 ezer forint helyett 6499 forintba kerül a matricákkal. Hogy ez esetben mennyivel járunk jobban, ha így vásároljuk meg a termékeket, nehéz az összehasonlítás. Az interneten keresgélve Peugeot márkájú serpenyőket sehol sem találtunk.

Néhány termék ára hűségpontokkal és eredeti áron
A promóciós termék neve Hűségpontokkal (forint) Hűségpontok nélkül (forint) Máshol mennyibe kerül?
Szantoku kés (Auchan) 30 pont + 2 699 14999 3390 (itt)
Szeletelő kés (Auchan) 30 pont + 2399 11699 2636 (itt)
Bambusz késtároló blokk (Auchan) 15 pont + 4299 16499 4865 (itt)
Thermo kancsó (Spar) 25 pont + 9999 26499 n.a.
Duplafalú desszertestál (Spar) 25 pont + 3999 7999 9653 (itt)
Duplafalú kávéspohár készlet (3db) (Spar) 25 pont + 3999 9999 7996 (2 db, itt)
Szószos, nyeles lábas (CBA) 10 pont + 3499 12999 n.a.
Serpenyő (CBA) 10 pont + 4499 19499 n.a.
Fazék tetővel (CBA) 10 pont + 5499 23999 n.a.
Lábas üvegfedővel (Penny Market) 15 pont + 4790 7990 9490 (itt)
Serpenyő (Penny Market) 15 pont + 1990 3990 n.a.
Grill Serpenyő (Penny Market) 15 pont + 3890 6490 n.a.

A Penny Market is szeptember közepén indított 2 hónapos hűségakciót. A diszkontlánc üzleteiben is ezer forint után adnak 1 pontot, a füzetbe 15 pont gyűjthető. 8-féle Vivess edényt kínálnak akár 50 százalék kedvezménnyel. Grill serpenyő például 15 matrica és 3890 forint. Eredeti ára 6490 forint lenne, de egy 20 cm átmérőjű lábas üvegfedővel szintén 3890 forint 6490 forint helyett. Legolcsóbb promóciós termékük egy 2 darabos tálalókészlet, 1490 forint helyett 890 forint 15 matricával.

A pontgyűjtő füzetben ugyan nem szerepel, a Penny honlapján viszont található egy piros színű, 24 cm átmérőjű lábas fedővel, amely pontokkal csak 4790 forintba kerül, eredeti árnak 7990 forint van feltüntetve. Az interneten ennél valamivel drágábban, 9490 forintért találtuk meg ugyanezt a terméket.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG