3p

NIS2: rohamosan közeleg a határidő, kerülje el a bírságot!
Mit jelent a gyakorlatban a NIS2 a vállalkozások számára?
Hogyan válasszunk szolgáltatót a megfelelőség biztosításához?
Milyen eszközökkel lehet erősíteni a védelmet és mit kell tenni, ha támadás ért minket?

NIS2 újratöltve - IT-biztonság a gyakorlatban

2024. június 18.

Részletek és jelentkezés itt!

A június 14-én induló futball-világbajnokságot megelőző hetekben az Extreme Digital kétszer annyi tévét adott el egy átlagos időszakhoz képest, de az 55 colos tévék körében három-négyszeres volt a növekedés. Meglepő módon hasítanak az ultra-HD okostévék hasítanak, de népszerű a mobil és a tévé kapcsolatát biztosító Chromecast és a különböző hangprojektorok is.

Talán annyira nem meglepő, hogy minden évben, amikor olimpiát vagy futball-világbajnokságot rendeznek, jelentősen megugrik az eladott tévékészülékek száma. Az idén összességében duplaannyi készülék fogyott május második felétől június közepéig, mint egy átlagos időszakban, ezt közölte az Extreme Digital a Privátbankár.hu-val.

A legnagyobb népszerűségnek a vébé előtt az 55 colos készülékek örvendenek, ezekből három-négyszer annyi fogyott, mint egy átlagos időszakban – ezek a készülékek már mind ultra-HD felbontásúak, és okosfunkcióval is felszereltek. Érdekesség ugyanakkor, hogy hitelre ugyanúgy csak a vevők 10 százaléka vásárol tévét, mint a normál időszakok alatt.

Mindenki 4k-ra utazik, de minek?

Míg a magyar piacon eladott tévék nagyjából fele ultra-HD felbontású, a negyede full-HD-s és negyede HD felbontású (tehát 8,2 millió, 2,1 millió, vagy 1 millió képpontot megjeleníteni képes) típus, az Extreme Digitalnál a foci-vb előtt a vevők 60 százaléka ultra-HD tévét keresett. Hasonlóan felülreprezáltak az okostévék is, amelyek most az eladások 75 százalékát teszik ki, szemben a hazai piac 60 százalékos átlagával.

Jelenleg a legtöbb eladott tévé LCD technológiát használ, az OLED modellek a magasabb áruk miatt egyelőre csak néhány százalékát teszik ki az összeladásoknak. Ugyanakkor ez a trend a közeli jövőben változhat a cég szerint, hiszen már 500 ezer forintos ár alatt elérhetők 55 colos OLED televíziók, illetve hasonló méretű QLED tévék is. A márkák közül a Hitachi, a Hyundai, a Sharp és a JVC tévéi váltak elérhetővé itthon, amelyek korábban nem voltak kaphatók, így ezek tarolták le a mezőnyt.

A vébére okosítja tévéjét a magyar

Míg az online funkciókat is kínáló Blu-ray-lejátszókat már szinte senki sem keresi, az olyan tévéokosító eszközöket, mint az Apple TV vagy a Google Chromecast nagyon sokan keresik, a vásárlók fele ráadásul már ultra-HD-s tévéjével kompatibilis változatot vesz ezekből, a maradék pedig full-HD-set.

A legnépszerűbb tévékiegészítőnek ugyanakkor a különböző állványok és rögzítők számítanak, de gyakori, hogy a vásárlás után néhány héttel hangprojektort rendelnek a készülékhez, hogy javítsák a hangzását. Ezek a kiegészítők azért lettek népszerűek, mert kompakt kivitelük révén könnyebb elhelyezni őket a lakásban a sok hangszórós házimozi-rendszereknél.  Egy egyszerűbb hangprojektor már 20 ezer forint körül elérhető, a komolyabb házimozis hangzást nyújtó típusok azonban 60-70 ezer forintba kerülnek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kormányzati meghívót kaphat a Lidl és az Aldi Kanadából
Buksza blog | 2024. június 12. 09:04
Kanadában a kormány lépéseket tett arra, hogy külföldi versenytársakat, például az Aldival és/vagy a Lidlt hívja az országba, hogy versenytársat kapjon a legnagyobb helyi boltlánc. 
Vásárló Gazdasági csapás jön? Egy meglepő mutatóból is kiderülhet
Buksza blog | 2024. június 12. 08:29
Akár esik, akár fúj, a hölgyek használnak szépészeti termékeket, ám nem függetleníthetik magukat attól, hogy mennyi pénzt költhetnek ezekre. Ebből fakad egy lehetőség a recessziók előrejelzésére.
Vásárló Percenként frissülő árakkal bombázhatják a vevőket a boltok
Buksza blog | 2024. június 12. 07:55
Olyan tempóban frissülhetnek az áruházi akciók a jövőben, hogy az akcióvadászoknak lényegében folyamatosan a boltban kellene maradniuk, mert csak így lesznek képesek lecsapni a legfrissebb árengedményekre.
Vásárló Megjött a rossz hír a kormánynak a választások előtt - a boltokból érkezett a pofon
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. június 7. 05:49
A hivatalos inflációs adatok egy nappal a választások után érkeznek, a Privátbankár Árkosár friss eredményei viszont már most olvashatóak. Az előző havi komolyabb árcsökkenés után ráfagyhat a vásárlók arcára a mosoly: sokat drágult májushoz képest a nagybevásárlás júniusban, és tavaly nyárhoz képest is minimális az árcsökkenés. Ha már választások, megnéztük, hol a legolcsóbb a krumpli, a narancs és a pezsgő.
Vásárló Mindent vitt a Lidl és a barátja a szomszédban
Buksza blog | 2024. június 5. 10:55
Akárcsak Magyarországon, Romániában is a Lidl az egyik legnépszerűbb áruházlánc. Évek óta első helyen áll, most megvédte a címét. 
Vásárló Olyan vásárlók jelentek meg a diszkontokban, akikre senki sem számított
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. június 5. 10:11
Váratlan eredményt hoztak az Egyesült Államokban készült piackutatások. A viszonylag jól élő fogyasztóknak ugyan lenne pénzük hagyományos áruházakban vásárolni, ám sokszor a diszkontokat választják.
Vásárló Megjelenik a tévéshop utóda Európában is a kínai siker után
Buksza blog | 2024. június 5. 09:11
Az elmúlt évtizedek tévéshopjait támasztja fel új formában Európában is a Zara divatáruházlánc azt követően, hogy a kínai vásárlókat már sikerült a pénztárhoz terelnie a régi-új módszerrel.
Vásárló Ha nem vigyázunk, óriási bukás lehet a foci Eb-ből
Privátbankár.hu | 2024. június 4. 15:56
A csoportmérkőzésekkel hamarosan kezdetét veszi a 17. férfi labdarúgó Európa-bajnokság, amely miatt jellemzően megnő az online sportfogadások száma, ezzel együtt annak kockázata is, hogy a kiberbűnözők különféle csalási módszerekkel kísérletet tesznek - elsődlegesen - pénzszerzés céljából, minél több személyes adat begyűjtésére, a sportfogadni vágyók esetleges naivitását, vagy figyelmetlenségét kihasználva. A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH), a Szerencsejáték Zrt. (SZRT), az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) és a Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) a kibertérből érkező támadások elleni hatékony védekezés és a játékosok védelme érdekében egy közös figyelemfelhívó, információbiztonsági tudatosságnövelő kampányt indít.
Vásárló Útmutató: Így válasszon partnert a költöztetéshez 2024-ben
Márkázott tartalom | 2024. június 4. 12:59
A nagyobb méretű bútorok és egyéb értéktárgyak költöztetése sok előkészületet igényel, és számos, előre nehezen látható kihívással járhat. A folyamatot nagyban megkönnyítheti, ha egy megbízható, felkészült és tapasztalt partnert választ a költöztetés lebonyolítására.
Vásárló A vevőszerzés minden vállalkozás számára létkérdés!
Márkázott tartalom | 2024. június 4. 11:33
Talán nem is szükséges alátámasztani azt, hogy mennyire lényeges, hogy minél több bevétele legyen egy vállalkozásnak, amit természetesen úgy tudnak elérni, hogy minél több terméket és/vagy szolgáltatást adnak el. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG