A MAHASZ közleménye szerint Magyarországon a CD, DVD, DVD-Video értékesítése évről-évre 20 százalék körüli csökkenést mutat, 2013-ban újabb 25 százalékkal kevesebb CD-t adtak el.
Mint írták, mindezek ellenére a 2013-as év áttörést jelenthet: a digitális értékesítések 50 százalékkal nőttek, köszönhetően számos új, elsősorban előfizetés alapú (streaming) szolgáltatás hazai elindulásának.
Ez még kevés
Az 50 százalékos emelkedésen belül a streaming-bevételek megduplázódtak. Összértékben azonban mindez még mindig nem tudja ellensúlyozni a fizikai eladások csökkenését.
A szövetség adatai szerint kiskereskedelmi értéken számolva a CD, DVD, DVD-Video értékesítése közel 2,6 milliárd forint volt tavaly.
A nemzetközi piacon a Mahasz szerint a digitális szegmens további erősödése látható, az előző évi 36 százalékhoz képest 2013-ban már a teljes bevétel 39 százalékát teszik ki. Az előfizetéses szolgáltatások nemzetközi szinten is egyre nagyobb hányadát adják a digitális értékesítéseknek: 2013-ban a digitális eladások összesen 4,3 százalékkal nőttek, de ezen belül az előfizetéses szolgáltatások 51 százalékos emelkedést mutattak.
Az MBH Bank újabb stratégiai akvizícióval bővíti portfólióját és megvásárolja az országos lefedettségű Otthon Centrumot a Biggeorge Holding leányvállalatától.

