A MAHASZ közleménye szerint Magyarországon a CD, DVD, DVD-Video értékesítése évről-évre 20 százalék körüli csökkenést mutat, 2013-ban újabb 25 százalékkal kevesebb CD-t adtak el.
Mint írták, mindezek ellenére a 2013-as év áttörést jelenthet: a digitális értékesítések 50 százalékkal nőttek, köszönhetően számos új, elsősorban előfizetés alapú (streaming) szolgáltatás hazai elindulásának.
Ez még kevés
Az 50 százalékos emelkedésen belül a streaming-bevételek megduplázódtak. Összértékben azonban mindez még mindig nem tudja ellensúlyozni a fizikai eladások csökkenését.
A szövetség adatai szerint kiskereskedelmi értéken számolva a CD, DVD, DVD-Video értékesítése közel 2,6 milliárd forint volt tavaly.
A nemzetközi piacon a Mahasz szerint a digitális szegmens további erősödése látható, az előző évi 36 százalékhoz képest 2013-ban már a teljes bevétel 39 százalékát teszik ki. Az előfizetéses szolgáltatások nemzetközi szinten is egyre nagyobb hányadát adják a digitális értékesítéseknek: 2013-ban a digitális eladások összesen 4,3 százalékkal nőttek, de ezen belül az előfizetéses szolgáltatások 51 százalékos emelkedést mutattak.