3p

Hamarabb hazhozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy szigetelőanyagokat gyártó cég két nagyon hasonló családi házat választott ki: az egyiket leszigetelték, a másikat nem. A fűtési szezon végén megnézték, ki mennyit költött gázra.

Családi házakat választottak

A szigetelőanyagokat gyártó Knauf Insulation Hungary Kft. kísérletének megvalósításához pályázaton keresett két azonos technikai és műszaki jellemzőkkel rendelkező családi házat. Egy hajdúnánási család 110 négyzetméteres, valamint egy hajdúdorogi család 108 négyzetméteres otthonát választották ki. A két ház paraméterei lényegében azonosak, két-két felnőtt és két-két gyermek lakott bennük.

A méréseket azonos hőmérsékleti körülmények között végezték. A program elején a hajdúnánási házat leszigetelték.

Feleannyi gáz is elég volt

A fűtési szezonban, tavaly szeptember 27. és idén március 31. között folyamatosan mérték az adatokat. Ennek alapján kiderült, hogy a belső hőmérséklet azonos szinten tartásához a nem szigetelt ház 2182 köbméter gázt használt el, míg a szigetelt házban ehhez 1196 köbméterre, 46 százalékkal kevesebb gázra volt szükség. A nem szigetelt házban mintegy 250 ezer forintba, míg a szigetelt házban 136 ezer forintba került a fűtés, ami szintén 46 százalékos különbség.

A szigetelt ház kazánja átlagosan harmadannyit üzemelt, mint a nem szigetelté, ami a teljes fűtési szezonra vetítve mintegy 10 ezer forintos megtakarítást eredményezett az áramszámlában.

12 év alatt megtérül a hőszigetelés

A Knauf Insulation számításai szerint a hőszigetelés anyagköltsége 12 éven belül megtérül, összehasonlítva a program során felhasznált hőszigetelő anyagok árát, a nettó 1 millió 327 ezer forintot a gázfogyasztás csökkenésből adódó mintegy 114 ezer forint évi megtakarítással.

Az ásványgyapot szigetelés élettartama ötven év.

Nyáron sem mindegy: a teszt kimutatta, a szigetelt épület kevésbé van kitéve a külső hőmérsékváltozás hatásainak. Hűvösebb időben - pl. június közepén - a belső hőmérséklet 2-3ºC-kal magasabb volt a szigetelt épületben. Melegebb időszakokban pedig – pl. augusztus elején - a szigetelt épület felmelegedése lényegesen kisebb mértékű volt a szigeteletlen épülethez képest.

Az összes magyarországi lakóingatlan, vagyis 4,3 millió épület mintegy 70 százaléka családi ház. Ebből a több mint 2,8 millió épületből a Knauf Insulation szakértői szerint 2,5 milliót érdemes lenne energiahatékonysági állapota miatt szigetelni.

(Zárásként hozzátesszük, hogy a teszt végére a hajdúdorogiak sem jártak rosszul: a cég saját költségén vállalta a programban résztvevő mindkét családi ház szigetelését.)

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG