A projekt egyébként közel 6 milliárd forint uniós és hazai támogatásban részesült. Mintegy 4,2 milliárd forintba kerülnek az új autóbuszok, a fennmaradó összeg pedig az egyéb projektelemek megvalósulására nyújt fedezetet.
A 25 Mercedes hibridhajtású autóbusz egy időben történő beszerzése és forgalomba állítása nem csak Magyarországon, de a világon is egyedülálló. Ebből a típusból eddig világszerte közel 100 darab közlekedik, az egy városban lévő legnagyobb flotta is 12-15 darabból áll - írja a kecskeméti önkormányzat közleménye.
Így működik
Kecskemét új, zéró emissziós zónájában a Citaro G BlueTec Hybrid autóbusz akár 10 kilométert is képes megtenni a dízelmotor használata nélkül.
Az autóbuszon összesen négy elektromos kerékagymotor működik, amelyek a lithium ion akkumulátorból nyerik a szükséges elektromos energiát és fékezés esetén képesek energiát visszatáplálni a rendszerbe. A folyamatos energiaellátást a dízelmotor által hajtott generátor biztosítja, a motor működése azonban nem folyamatos, az akkumulátor töltöttségi szintjétől függően be-, illetve kikapcsol - derül ki az önkormányzat összefoglalójából.