A Bárdi Autó és a Trend International közös felmérése szerint a magyarok 98 százaléka maximálisan elégedett a saját szervizével, és jellemzően inkább a kisebb magánszervizeket preferálják. Ennek azonban, meglepő módon, nem a pénztárca szab határt, az ár helyett a magyar autósoknak sokkal fontosabb a megbízhatóság és a gyorsaság, ezt közölte a cég a Privátbankár.hu-val.
Nem is csoda, hogy az autósok kétharmada évek óta ugyanoda jár javíttatni. A szerviz közelsége is meghatározó tényező majdnem minden ötödik válaszadónak, az ismertség azonban kevésbé fontos, ezt csak a válaszadók 8 százaléka emelte ki.
Az sem mindegy, hogy mivel, miből javíttatjuk az autókat. A bontott alkatrész gyakorlatilag teljesen eltűnt a piacról, tarolnak viszont az utángyártott alkatrészek, 4-ből 3 autós vásárol ilyesmit. Akik maguk vesznek alkatrészt, elsősorban autóalkatrész kereskedőtől szerzik be, gyári alkatrészt a vezetők 65 százaléka vásárol. A döntés elsősorban a cserélendő alkatrész típusától és árától függ, hiszen nem mindegy, hogy féktárcsát kell cserélni, vagy kárpitpatentot.