3p
Ezért az egekig emelik a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás index díját. Ez az a tarifa, amelyet régi ügyfeleiknek számolnak ki a cégek, ha náluk maradnak. A biztosítóknak néhány napjuk maradt, hogy eldöntsék: megbecsülik régi ügyfeleiket, vagy az újak megszerzésére koncentrálnak.

Idén újra visszatértek az érthetetlenül magas, ugyanakkor meglepően alacsony kgfb-index díjak is. Ez az a tarifa, amelyet régi ügyfeleiknek kínálnak a biztosítók arra az esetre, ha jövőre is náluk maradnak. Németh Péter, a CLB biztosítási alkusz cég értékesítési igazgatója felhívja a figyelmet, hogy az értesítőket a napokban kapja meg csaknem másfél millió autós a saját biztosítójától, és mindenki ez alapján fogja tudni eldönteni, érdemes-e maradnia a jelenlegi társaságnál, vagy váltani kell.

Sok kicsi sokra megy?

Most először annyira szélsőséges az index-érték, hogy szinte lehetetlen általánosítani, hogy maradásra bírják-e ügyfeleiket a biztosítók egy kedvező ajánlattal, vagy inkább elűzik maguktól. A szakembereket is meglepi, hogy némelyik társaság mennyire igyekszik megválni meglévő ügyfeleitől. Más magyarázat ugyanis alig van arra, ha valamelyik biztosító a duplájára emelné, de legalábbis az újaknak tett ajánlatánál jóval magasabbra kalkulálja a már meglévő partnerei díját. Érthetetlen – mondja Németh Péter –, hogy egyes társaságok idén újra visszatértek ehhez a nem éppen ügyfélbarát módszerhez, pedig néhány éve már úgy tűnt, nem büntetik tovább a helyben maradó, úgynevezett passzív ügyfeleket. Más biztosítóknál viszont a sok kicsi, sokra megy elv alapján, akár feltűnően alacsony díj árán is megtartanák a már megszerzett szerződéseket.

Csomag az interneten, reklamáció írógéppel

Ráadásul ez nem szűk réteg, százezrek vannak, akik évek óta nem „mozdulnak”, egyszer megkötötték, és azóta is ugyanannál a társaságnál tartják a szerződésüket. Többségüknek nincs internete, idős, vagy egyszerűen csak jó neki az, ami van, pár száz forint különbség miatt nem „ugrál” minden évben máshová. De vannak olyan ügyfelek is, akiknek van internetük, és olyan email-fiókjuk is, amelyet levelezési címként adtak meg a biztosítójuknak, de rendre kiderül, hogy gyakorlatilag soha nem nyitják meg, fogalmuk sincs róla, mit ír nekik a társaság. Ők jellemzően azok, akik a még csak pár éve kezdődött „e” kedvezmények csapdájába estek. Az „e” – elektronikus – konstrukció azt jelenti, hogy az ügyfél lemond a papír alapú értesítőkről, helyette elektronikus módon, azaz e-mailen keresztül kapja a különféle információkat – magyarázza Németh Péter. Ez gyors, kényelmes és főleg költségkímélő megoldás, mert például a postai díjak megtakarítását a tarifában is érvényesíteni lehet. Vagyis, aki ezt a módot választja, annak alacsonyabb lesz a díja – érvelnek a konstrukció mellett a szakemberek. Arra azonban a kezdetben nem számítottak a biztosítók, hogy az e-kedvezményezettek között tömegével vannak olyanok, akik szinte soha, de legalábbis igen ritkán nyitják meg a levelezési rendszerüket, legalábbis azt, amelyiket megadták a szerződéshez. Sok ilyen eset van az alkuszoknál – mondja a szakember, aki a CLB kedvenceként emleget egy idős vidéki ügyfelet, aki két évvel ezelőtt, éppen az olcsósága miatt választotta az elektronikus csomagot, de azóta is írógéppel írott levelekben reklamálja az elmaradt csekkeket és tájékoztatókat.

Több mint 900 ezren számíthatnak olcsóbb kötelezőre, az árakat a Mabisz honlapján is össze lehet hasonlítani. Részletek>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Drágulhatnak a termékek a Temun, véget érhet a trükközés
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. május 28. 08:03
A német kormány is támogatja, hogy az Európai Unió szigorítson a vámszabályokon a kínai elektronikus piacterek inváziójának megfékezése érdekében. Nőhetnek a Temu és a Shein árai.
Vásárló Lidl-tulajdonos kontra Magyarország: már csak kevés hiányzik
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. május 27. 15:39
Jókora árbevétel-növekedést könyvelt el a Lidl és a Kaufland áruházláncok tulajdonosa a február végén zárult üzleti évében, amit nem csupán az inflációval magyaráz a vállalat.
Vásárló Újabb 180 fokos fordulat a magyar diszkontokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. május 27. 05:45
Miközben márciusról áprilisra feljebb ment a Privátbankár Diszkont Árkosarának átlagértéke, májusban irányváltás történt. A szóban forgó termékek ugyanis olcsóbbak lettek. 
Vásárló Lépett a Lidl: ennyi kedvezményt kaphatnak a hűséges brit vevők
Buksza blog | 2024. május 26. 15:41
Követve számos versenytársát, például a Tescót, hűségprogramot indított a Lidl is az Egyesült Királyságban, ám aki nem szereti, hogy adatok gyűjtenek róla, az nem fog lehidalni a lehetőségtől.
Vásárló A Penny boltjaiba tartó nyugdíjasok örülhetnek a szomszédban
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. május 26. 14:59
A Penny sikeres Romániában, ám ennek ellenére jelentős változásokat tervez, mert nem akarja elveszíteni a növekedési tempót. Megcélozza a nyugdíjasokat és a gyermekes vásárolókat.
Vásárló Ez így nagyon kevés - kiakadtak az éttermesek a McDonald’s lépésén
Buksza blog | 2024. május 25. 08:22
Lyukat üthet a McDonald’s franchise-partnereinek gazdálkodásán a gyorsétteremlánc filléres menüje, amelynek ára mélyen a költsége alatt van. Szerintük nem velük kellene megfizetni a marketingesek ötletét.
Vásárló Vallott a Temu és már Magyarországgal rivalizál
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. május 23. 15:37
Az elmúlt év a kínai Temu nagy meneteléséről szólt az észak-amerikai és az európai online kereskedelemben, és úgy tűnik, a piacszerzés jót tett a vállalat pénzügyi helyzetének is.
Vásárló Maximális árrést vezetne be az élelmiszerboltokban a román kormány
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. május 23. 14:48
Románia kormánya sem megy a szomszédba, ha valami olyasmit kell kitalálni, amivel a piaci realitásokra fittyet hányva kedveskedhetnek az embereknek és a helyi vállalatoknak.
Vásárló Érkezik a márkás ruhák turkálója, másképp
Buksza blog | 2024. május 21. 12:55
Bekapcsolódik az Ebay abba a hadjáratba, amely véget akar vetni a néhányszor hordott ruhák szemétbe kerülésének. Ez nagyobb környezetszennyezést okoz ugyanis, mint például a légi közlekedés.
Vásárló EPR okosan: így spórolhatnak a cégek a csomagolási költségeken
Márkázott tartalom | 2024. május 19. 09:01
Tavaly nyáron lépett életbe az új kiterjesztett gyártói felelősségi rendszer, aminek következtében megemelkedtek a csomagolások után fizetendő díjak. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG