A 3-as metróvonal felújításával kapcsolatban több állomás speciális akadálymentesítéséről is dönthet a Fővárosi Közgyűlés, a vonal 20 állomása közül 18 akadálymentesen megközelíthető lesz. A Tarlós István főpolgármester, valamint Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettesek által jegyzett előterjesztéssel a testület dönthet az esélyegyenlőség megteremtése, a mozgásukban korlátozottak helyzetének további javítása érdekében" az állomások felújításával egyidejűleg a rekonstrukciós projekt korábbi műszaki tartalmában nem szereplő öt állomás - Arany János utca, Ferenciek tere, Kálvin tér, Corvin-negyed, Klinikák - speciális akadálymentesítéséről.
12 állomást akadálymentesítenek
A Dózsa György út metróállomás akadálymentesítését a metróvonal északi szakaszának felújítása után, a forgalomba helyezés után végezhetik majd el. A rekonstrukciós projekt jelenlegi tervei 12 állomás akadálymentesítését tartalmazzák, valamint további hat állomás Dózsa György út, Arany János utca, Ferenciek tere, Kálvin tér, Corvin-negyed, Klinikák - akadálymentesítését vállalja a projekten kívül, de azzal párhuzamosan.
Balesetveszélyes buszokkal oldották meg a metrópótlást? A szakszervezet szerint az új Modulo buszok könnyen kicsúsznak a kanyarban. További részletek >>> |
Az Ecseri út és a Pöttyös utca esetében ideiglenes korlátlifteket építhetnek, végleges megoldás 2024-ig jöhet létre. Bár ezeket az eszközöket az utasok segítő igénybevétele nélkül is tudják használni, a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége ezeket végleges megoldásként nem fogadja el, mivel mások - kisgyermekkel, babakocsival utazók, idős, nehezen mozgó emberek, nehéz csomaggal közlekedők - számára nem jelentenek megoldást.
Hagyományos és ferdepályás is lesz
A Klinikák állomásnál a peronszint és a felszín között épülne úgynevezett ferdepályás felvonó, ez a becslések szerint nettó 640 millióba kerülhet. A Corvin-negyednél a peronszint és az aluljárószint között ferdepályás felvonó, az aluljáró és a felszín között hagyományos felvonó épülne nettó csaknem 1 milliárd forintból.
A Kálvin térnél a peronszint és az aluljárószint között épülne ferdepályás felvonó nettó 671 millió forintos becsült összegből, a Ferenciek terénél pedig nettó 656 millió forintból. Ennél a két állomásnál az aluljáró és a felszín között már van lift. Az Arany János utcai állomás esetében a peronszint és a felszín között ferdepályás felvonót építenének mintegy 653 millió forintból. A Dózsa György úti állomásnál lifteket építenének, amelyek - lehetőség szerint - az aluljárószinten is megállnának. Ennek becsült költsége nettó 804 millió forint.
A lépcső mellé
A ferdepályás liftek alkalmazhatóságát a tervezők egyedileg vizsgálják az öt mélyállomás esetében – ezeket más európai városokhoz hasonlóan a meglévő lépcsők, mozgólépcsők mellett alakíthatják ki. Nyugati pályaudvari állomás esetében szintén hagyományos függőleges aknás liftet terveztek korábban, de költségtakarékossági szempontok miatt itt is vizsgálják a ferdepályás felvonó alkalmazását.
A Fővárosi Közgyűlés kötelezettséget vállalhat arra, hogy a tervezési és kivitelezési feladatok ellátására mintegy 5,6 milliárd forintot biztosítson a BKV Zrt. részére 2018 és 2023 között. A közgyűlés továbbá felkérheti a Tarlós Istvánt, hogy az akadálymentesítéshez szükséges európai uniós vagy központi költségvetési források biztosítása érdekében folytasson tárgyalásokat.
Mikor kezdődik a Lánchíd felújítása? Mi lesz a városnéző buszokkal? A közgyűlés szerdán jóváhagyhatja és megkötheti a Lánchíd és a 2-es villamos alagútjának rekonstrukciójára vonatkozó megvalósítási megállapodás módosítását, amely szerint szeptemberben kezdődhetnek meg a felújítási munkálatok, és várhatóan 2021 június végére fejeződhetnek be. Részletek a Privátbankár.hu-n. >>> |