Hirdetés
Hirdetés

Óriáscégek vezetői követelnék ki az új népszavazást

2018. november 08., 16:21
Cimkék
vállalat
, brexit
, Brexit

Most éppen brit üzleti vezetők kampányolnak az új Brexit-népszavazásért.

Kampánycsoportot hoztak létre üzletemberek annak elérésére, hogy népszavazás dönthessen a brit EU-tagság megszűnésének feltételrendszeréről.

A kezdeményezésben, amely "Az üzleti élet a nép voksáért" - Business for a People's Vote - névvel indult, a legnagyobb brit vállalatok, köztük a BT távközlési óriás és a Sainsbury's szupermarkethálózat, valamint a Brit Iparszövetség (CBI) jelenlegi és volt vezetői vesznek részt.

Egyre többen akarnak új népszavazást

A kampánycsoport közzétett egy felmérést is, amelyet ezer üzleti vezető bevonásával végeztek el. A vizsgálat kimutatta, hogy a brit vállalati szektor 57 százaléka - az átlagon belül a nagyvállalatok 59 százaléka - támogatja a népszavazást a Brexit feltételrendszeréről.

Hirdetés

A legnagyobb brit közvélemény-kutató intézet, a YouGov által elvégzett felmérés szerint a vállalatvezetők alig 13 százaléka bízik abban, hogy cégének forgalma növekedni fog a Brexit után, 54 százalék viszont a brit gazdaság gyengülésétől tart.

Az üzleti kampánycsoport kezdeményezői a minap közös levélben is követelték a brit kormánytól a népszavazás kiírását a brit EU-tagság megszűnésének feltételrendszeréről. A Downing Street azonnal elvetette a felhívást.

A cégvezetők által aláírt közös levél szerint a brit üzleti közösségnek azt ígérték, hogy akkor is folytatódik a súrlódásmentes kereskedelmi forgalom az Európai Unióval, ha a brit EU-tagságról meghirdetett népszavazáson a választók a kilépésre voksolnak. Az ígéretek között szerepelt az is, hogy az Egyesült Királyság és az Európai Unió kapcsolatrendszerét ebben az esetben is a hosszú távú üzleti beruházások tervezéséhez szükséges bizonyosság jellemzi majd.

Az üzleti vezetők közös levele szerint az a javaslatcsomag azonban, amelyről a brit kormány és az Európai Bizottság jelenleg tárgyal, Theresa May miniszterelnök minden erőfeszítése ellenére nagyon messze van ezektől az ígéretektől.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Dagad a Facebook-botrány a sorosozós kampány miatt

Dagad a Facebook-botrány a sorosozós kampány miatt

A New York Times szerdán közölt tényfeltáró anyagot arról, hogy a Facebook pr ügynökséget fogadott fel a kritikus hangok lejáratására. Az ügynökség a többi közt Soros-ügynököknek állította be a céget támadó csoportokat. A techóriás vezére most azt mondta, hogy csak a sajtóból értesült minderről, és azonnal kirúgták az ügynökséget. Soros Györgyöt pedig amúgy nagyon tiszteli.

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Powered by Saxo Bank

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Szavazás

Ön tud félretenni a nyugdíjas éveire?