Budapest továbbra is önállóan szervezi a főváros idegenforgalmát, ugyanakkor szorosabban együttműködik majd az állammal - jelentette be Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatóján, amelyen bemutatták Budapest új logóját is.
Kell még fejleszteni a turizmust
Magyarország gazdasági össztermékének 8,8 százaléka származott a turizmusból 2013-ban, a cél pedig az, hogy - a szomszédos országok mintájára - ez az arány 12-15 százalékra emelkedjen, amihez egységes turizmusstratégiára van szükség.
Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes elmondta, hogy Budapestnek nemzetközileg is jól artikulálható és hiteles márkastratégiára van szüksége, amelynek része egy jól felismerhető új logó is.
A klasszikus elemeket megjelenítő, két oroszlánt, a város címerét és a szent koronát ábrázoló logó tervezésekor a hagyományok mellett a modernitás is szempont volt - fejtette ki. A főpolgármester-helyettes bejelentette azt is, hogy Budapest új szlogenje: „A város, amely egyesít”.