4p
A bankok ígérik: az ügyfelek minden elszámolással kapcsolatos kérdésére választ tudnak majd adni az ügyfélszolgálatos kollégák, akiket hónapokon át készítettek fel erre a feladatra. A bankok a következő napoktól számítanak rohamra.
Bankoktól kapott elszámolási és forintosítási tájékoztatók. MTI Fotó: Balázs Attila

Mindenhol többen vannak, pedig még most jön a java

Az elszámolásban érintett bankok kivétel nélkül megélénkült ügyfélérdeklődésről számoltak be – az ügyfelek egye nagyobb számban érdeklődnek az elszámolólevelekkel, pontosabban azok tartalmával kapcsolatban a bankfiókokban és az interneten is. Ugyanakkor – miként arra a Budapest Banknál fel is hívták a figyelmet - a jelzáloghiteles értesítő levelek zöme az elmúlt hét végén került postára, így az ügyfelek csak a napokban kapják kézhez az értesítőket.

Igazán komoly rohamra épp ezért a következő napoktól lehet számítani. Kóstolót persze már kapott belőle a BB is, hiszen a cégcsoporthoz tartozó Budapest Autó már kiküldte a leveleket, s ott már jelentősen nőtt az érdeklődők száma. A társaság tapasztalatai szerint ugyanakkor az ügyfélmegkeresések túlnyomórészt telefonon, vagy írásban (e-mail, posta) érkeznek. Az elmúlt hét második felében, illetve a hét első napján jelentős érdeklődést tapasztaltak a CIB Lízing és a CIB Ingatlanlízing központi ügyfélszolgálatán és nagyobb CIB fiókokban is – jelezte a CIB. Némileg emelkedett az érdeklődő ügyfelek száma a K&H Telecenternél és a fiókokban - jelezték a K&H-nál is.

Ügyfélszolgálatos munkatárs kerestetik

Telefonon könnyebb

Az érintett pénzintézetek a személyes érdeklődés, illetve a telefonos ügyfélszolgálatra történő betelefonálás után nem csak általánosságban, hanem az adott ügyfél konkrét adatai alapján tudnak segítséget nyújtani az ügyfeleknek. A pénzintézetek elsősorban a telefonos ügyfélszolgálatokat ajánlják, ahol sorban állás nélkül lehet választ kapni az elszámolással kapcsolatos konkrét kérdésekre.

A pénzintézetek igyekeznek felkészülni a várható rohamra. Az OTP Banknál arról számoltak be, hogy a hálózat működtetésével foglalkozó szakemberek folyamatosan monitorozzák az ügyfélszolgálatok működését és igény esetén azonnal intézkednek a szükséges kapacitások megnöveléséről.

A CIB-nél a fiókokba és az ügyfélszolgálatokra plusz munkaerőt vettek fel az elmúlt időszakban, hogy a megnövekedő ügyfélforgalmat felkészülten fogadják. A Budapest Banknál is 90 új munkavállaló dolgozik az elszámolással kapcsolatos feladatok végrehajtásán és átcsoportosításokat is végrehajtottak. A jelzálog- és személyi hiteles ügyfeleket valamennyi bankfiókban kiszolgálják, az autóhiteles ügyfelek számára Budapesten új ügyfélközpontot alakítottak ki, ahol kizárólag az autófinanszírozási szerződéssel rendelkező ügyfelek elszámolással kapcsolatos kiszolgálása zajlik. Emellett országosan 5 olyan pontot hoztak létre, ahol készpénzben is felvehető lesz a visszatérítés összege.

A BB-nél a telefonos ügyfélszolgálat erőforrásainak megerősítését átcsoportosítással oldották meg, a kifizetéssel kapcsolatos feladatokhoz pedig bővítettük a megfelelő csoportok létszámát. A K&H Bank Telecenterében csak az elszámolási célra szolgáló telefonszámot hoztak létre annak érdekében, hogy ügyfeleik részletes, erre a témára vonatkozó különleges kérdéseit is a lehető legpontosabban és leggyorsabban meg tudják válaszolni. Az érdeklődő ügyfeleknek a bankfióki munkatársak is felhívják figyelmüket a K&H Telecenterben működő ezen speciális egységre és elérhetőségére.

Kiképzik a kollégákat

A bankok bíznak abban, hogy minden kérdésre adekvát választ tudnak adni munkatársaik. Mint arra az OTP-nél figyelmeztettek: az ügyfélkiszolgálással foglalkozó kollégák felkészítése már hónapokkal ezelőtt megkezdődött annak érdekében, hogy minél gördülékenyebben folyjon a kérdések megválaszolása, az igényelt információk átadása. A Budapest Banknál a fióki tanácsadók és a panaszkezelésen dolgozók több napos – vizsgával záruló - képzésen vettek részt az elszámolás törvényi hátteréről, módszertanáról, és az elszámolási értesítők tartalmáról. Munkájukat írásos anyagok, magyarázó ábrák is segítik mondták el a banknál.

A CIB-nél és a K&H-nál arról számoltak be, hogy az elszámolási törvény megjelenése óta folyamatosan tájékoztató/oktatóanyagokat, az elszámolásról szóló tájékoztatók, illetve a részletes elszámolás kapcsán felmerülő kérdések megválaszolására külön anyagokat (GYIK dokumentumokat) is készítettek a munkatársak részére.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Korai a számháború a minimálbérről – megszólalt a tárca
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 14:22
A minimálbér emeléséről folyamatos a párbeszéd a munkaadói és munkavállalói oldallal – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
Személyes pénzügyek Szörnyű lelet: egyáltalán nem érzik magukat anyagi biztonságban a magyarok
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 11:06
Tíz magyar felnőttből kilenc aggódik amiatt, hogyan tud megélni.
Személyes pénzügyek Ma lejár a határidő, megszólalt a NAV
Privátbankár.hu | 2025. május 20. 09:22
Május 20. a személyijövedelemadó-bevallás határideje.
Személyes pénzügyek Nagy változás történt a lakáshitelt nyújtó bankoknál
Privátbankár.hu | 2025. május 19. 08:22
Május 1-jétől minden jelentős magyarországi kereskedelmi bank elfogadja hitelcélként a legrosszabb, „I” energetikai besorolású lakóingatlanokat a használt lakások vásárlására felvett jelzáloghitelek esetén.
Személyes pénzügyek Ezek a gimnazisták értenek a legjobban a pénzügyekhez – Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis!
Privátbankár.hu | 2025. május 15. 15:24
Idén is több mint ezer gimnazista és felkészítő pedagógusaik vettek részt a Privátbankár tavaszi pénzügyi vetélkedőjén. A győztes csapat Budapestről érkezett, a Top 4-be kőszegi, budakeszi és szegedi gimisek kerültek be.
Személyes pénzügyek Sok autós rossz hírt kap, megint jön a drágulás
Privátbankár.hu | 2025. május 12. 10:41
Megérkeztek a számok.
Személyes pénzügyek Egy százalékkal csökkenhetnek a banki költségeink májusban
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 13:51
A bankszámlák önkéntes díjcsökkentése közel egy százalékkal mérsékelheti a számlaköltségeket az előző hónaphoz képest, a havi inflációt pedig nagyságrendileg 0,1 százalékponttal viheti lejjebb, állítja egy friss elemzés. Az éves áremelkedés az áprilisi 6,9 százalékos szintről 0,2 százalékra mérséklődhet.
Személyes pénzügyek Fontos határidő közeleg – több milliárd forint a tét
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 11:12
Összességében ennyi adóvisszatérítéstől eshetnek el a nyugdíj-, illetve egészségpénztári tagsággal rendelkező magánszemélyek, ha május 20-ig nem töltik ki a nyilatkozatot.
Személyes pénzügyek Itt az újabb árstop! – és ez egy évre szól
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 07:12
Több biztosító is vállalja, hogy tizenkét hónapig nem emeli a lakásbiztosítási díjait.
Személyes pénzügyek Soha nem adósodott el még ilyen tempóban a magyar lakosság
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 07:01
Nem csökkent a lakosság hiteléhsége: személyi kölcsönből még soha nem fogyott annyi, mint márciusban, a lakáshitelek volumene a három évvel ezelőtti rekord felé közelít, mellette pedig pörög a fiatalokat célzó munkáshitel is, az első negyedévben csaknem 60 milliárd forintra kötöttek szerződést – írja a Bank360 a Magyar Nemzeti Bank által közzétett hitelstatisztika alapján.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG