4p
A bankok ígérik: az ügyfelek minden elszámolással kapcsolatos kérdésére választ tudnak majd adni az ügyfélszolgálatos kollégák, akiket hónapokon át készítettek fel erre a feladatra. A bankok a következő napoktól számítanak rohamra.
Bankoktól kapott elszámolási és forintosítási tájékoztatók. MTI Fotó: Balázs Attila

Mindenhol többen vannak, pedig még most jön a java

Az elszámolásban érintett bankok kivétel nélkül megélénkült ügyfélérdeklődésről számoltak be – az ügyfelek egye nagyobb számban érdeklődnek az elszámolólevelekkel, pontosabban azok tartalmával kapcsolatban a bankfiókokban és az interneten is. Ugyanakkor – miként arra a Budapest Banknál fel is hívták a figyelmet - a jelzáloghiteles értesítő levelek zöme az elmúlt hét végén került postára, így az ügyfelek csak a napokban kapják kézhez az értesítőket.

Igazán komoly rohamra épp ezért a következő napoktól lehet számítani. Kóstolót persze már kapott belőle a BB is, hiszen a cégcsoporthoz tartozó Budapest Autó már kiküldte a leveleket, s ott már jelentősen nőtt az érdeklődők száma. A társaság tapasztalatai szerint ugyanakkor az ügyfélmegkeresések túlnyomórészt telefonon, vagy írásban (e-mail, posta) érkeznek. Az elmúlt hét második felében, illetve a hét első napján jelentős érdeklődést tapasztaltak a CIB Lízing és a CIB Ingatlanlízing központi ügyfélszolgálatán és nagyobb CIB fiókokban is – jelezte a CIB. Némileg emelkedett az érdeklődő ügyfelek száma a K&H Telecenternél és a fiókokban - jelezték a K&H-nál is.

Ügyfélszolgálatos munkatárs kerestetik

Telefonon könnyebb

Az érintett pénzintézetek a személyes érdeklődés, illetve a telefonos ügyfélszolgálatra történő betelefonálás után nem csak általánosságban, hanem az adott ügyfél konkrét adatai alapján tudnak segítséget nyújtani az ügyfeleknek. A pénzintézetek elsősorban a telefonos ügyfélszolgálatokat ajánlják, ahol sorban állás nélkül lehet választ kapni az elszámolással kapcsolatos konkrét kérdésekre.

A pénzintézetek igyekeznek felkészülni a várható rohamra. Az OTP Banknál arról számoltak be, hogy a hálózat működtetésével foglalkozó szakemberek folyamatosan monitorozzák az ügyfélszolgálatok működését és igény esetén azonnal intézkednek a szükséges kapacitások megnöveléséről.

A CIB-nél a fiókokba és az ügyfélszolgálatokra plusz munkaerőt vettek fel az elmúlt időszakban, hogy a megnövekedő ügyfélforgalmat felkészülten fogadják. A Budapest Banknál is 90 új munkavállaló dolgozik az elszámolással kapcsolatos feladatok végrehajtásán és átcsoportosításokat is végrehajtottak. A jelzálog- és személyi hiteles ügyfeleket valamennyi bankfiókban kiszolgálják, az autóhiteles ügyfelek számára Budapesten új ügyfélközpontot alakítottak ki, ahol kizárólag az autófinanszírozási szerződéssel rendelkező ügyfelek elszámolással kapcsolatos kiszolgálása zajlik. Emellett országosan 5 olyan pontot hoztak létre, ahol készpénzben is felvehető lesz a visszatérítés összege.

A BB-nél a telefonos ügyfélszolgálat erőforrásainak megerősítését átcsoportosítással oldották meg, a kifizetéssel kapcsolatos feladatokhoz pedig bővítettük a megfelelő csoportok létszámát. A K&H Bank Telecenterében csak az elszámolási célra szolgáló telefonszámot hoztak létre annak érdekében, hogy ügyfeleik részletes, erre a témára vonatkozó különleges kérdéseit is a lehető legpontosabban és leggyorsabban meg tudják válaszolni. Az érdeklődő ügyfeleknek a bankfióki munkatársak is felhívják figyelmüket a K&H Telecenterben működő ezen speciális egységre és elérhetőségére.

Kiképzik a kollégákat

A bankok bíznak abban, hogy minden kérdésre adekvát választ tudnak adni munkatársaik. Mint arra az OTP-nél figyelmeztettek: az ügyfélkiszolgálással foglalkozó kollégák felkészítése már hónapokkal ezelőtt megkezdődött annak érdekében, hogy minél gördülékenyebben folyjon a kérdések megválaszolása, az igényelt információk átadása. A Budapest Banknál a fióki tanácsadók és a panaszkezelésen dolgozók több napos – vizsgával záruló - képzésen vettek részt az elszámolás törvényi hátteréről, módszertanáról, és az elszámolási értesítők tartalmáról. Munkájukat írásos anyagok, magyarázó ábrák is segítik mondták el a banknál.

A CIB-nél és a K&H-nál arról számoltak be, hogy az elszámolási törvény megjelenése óta folyamatosan tájékoztató/oktatóanyagokat, az elszámolásról szóló tájékoztatók, illetve a részletes elszámolás kapcsán felmerülő kérdések megválaszolására külön anyagokat (GYIK dokumentumokat) is készítettek a munkatársak részére.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Az egyetemistákat sem hagyja ki a szórásból a kormány
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 09:47
A Diákhitelek utáni kamatstop is meghosszabbodik az év végéig, igaz, csak azoké, amelyekre 2024. december 31-éig szerződtek le.
Személyes pénzügyek Lakáshitelesek figyelem: jó hírt közölt a kormány
Herman Bernadett | 2025. június 27. 10:34
Az év végéig megmarad a kamatstop, hamarosan a Magyar Közlönyben is közzéteszik a hosszabbításról szóló rendeletet. 
Személyes pénzügyek Mobilról igényelhető hitelkártyát kínál a Gránit Bank
Natív tartalom | 2025. június 27. 09:18
Rendkívül kedvező értékajánlatot nyújtó hitelkártyával bővítette kártyakínálatát – első körben – meglévő ügyfelei számára a Gránit Bank. Az első évben díjmentes, mobilalkalmazásból igényelhető kártya számos prémium előnyt kínál nemcsak a hétköznapokban, hanem utazás közben is. A digitális pénzintézet mindezt a hazai piacon elérhető hitelkártyák között jelenleg kedvezőnek mondható THM-mel és a vásárlások után járó pénzvisszatérítéssel biztosítja.
Személyes pénzügyek Nyaralni készülők figyelem: fontos bejelentés érkezett az Erste Banktól
Herman Bernadett | 2025. június 26. 13:22
A napi átutalási limit tavaly szeptemberi bevezetése óta a bűnözők ismét a bankkártyákat vették célkeresztbe – az elmúlt fél évben nőtt a kártyaadatokkal elkövetett visszaélések száma és az elszenvedett károk összértéke. A csalások megelőzése, az ügyfelek edukálása érdekében az Erste meglévő csatornái – honlapja, közösségimédia-felületei, George App és George Web – mellett most podcast-sorozatot is indít.
Személyes pénzügyek Érdekes jelenség figyelhető meg a lakásbiztosításoknál
Privátbankár.hu | 2025. június 20. 11:25
Egyre népszerűbbek a kiegészítő fedezetek.
Személyes pénzügyek Gulyás Gergely százezreket érintő bejelentést tett – döntött a kormány
Privátbankár.hu | 2025. június 18. 16:04
Meghosszabbították a kamatstopot.
Személyes pénzügyek A magyar demográfiai katasztrófa a nyugdíjasokat is befolyásolja
Hollós János | 2025. június 18. 10:42
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legutóbbi adatai szerint áprilisban 5323 gyermek született, 14 százalékkal, 852-vel kevesebb, mint 2024 áprilisában. Magyarország történelmében még soha nem született ilyen kevés gyerek egy hónap alatt. Folytatódik laptársunk, szintén a Klasszis Médiához tartozó Piac és Profit podcast sorozata, a Nyugdíjszerviz Farkas András nyugdíjszakértővel és Karácsony Mihállyal, a Nyugdíjas Parlament elnökével.  
Személyes pénzügyek Ennyiből jön ki átlagosan egy külföldi családi nyaralás
Privátbankár.hu | 2025. június 17. 17:38
A Groupama Biztosító és az OTP Bank ezer főt kérdezett meg országos reprezentatív felmérésében.
Személyes pénzügyek Tízből öt magyar ennél kevesebbet keres – itt vannak a friss adatok!
Privátbankár.hu | 2025. június 17. 08:30
A Központi Statisztikai Hivatal szerint ennyivel nőttek a bérek. A mediánadatok árulkodóak. 
Személyes pénzügyek Milliók járhatnak vissza a magyar devizahitelesnek, itt az ítélet
Privátbankár.hu | 2025. június 17. 06:49
Még nem jogerős.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG