Bankoktól kapott elszámolási és forintosítási tájékoztatók. MTI Fotó: Balázs Attila |
Mindenhol többen vannak, pedig még most jön a java
Az elszámolásban érintett bankok kivétel nélkül megélénkült ügyfélérdeklődésről számoltak be – az ügyfelek egye nagyobb számban érdeklődnek az elszámolólevelekkel, pontosabban azok tartalmával kapcsolatban a bankfiókokban és az interneten is. Ugyanakkor – miként arra a Budapest Banknál fel is hívták a figyelmet - a jelzáloghiteles értesítő levelek zöme az elmúlt hét végén került postára, így az ügyfelek csak a napokban kapják kézhez az értesítőket.
Igazán komoly rohamra épp ezért a következő napoktól lehet számítani. Kóstolót persze már kapott belőle a BB is, hiszen a cégcsoporthoz tartozó Budapest Autó már kiküldte a leveleket, s ott már jelentősen nőtt az érdeklődők száma. A társaság tapasztalatai szerint ugyanakkor az ügyfélmegkeresések túlnyomórészt telefonon, vagy írásban (e-mail, posta) érkeznek. Az elmúlt hét második felében, illetve a hét első napján jelentős érdeklődést tapasztaltak a CIB Lízing és a CIB Ingatlanlízing központi ügyfélszolgálatán és nagyobb CIB fiókokban is – jelezte a CIB. Némileg emelkedett az érdeklődő ügyfelek száma a K&H Telecenternél és a fiókokban - jelezték a K&H-nál is.
Ügyfélszolgálatos munkatárs kerestetik
Telefonon könnyebb Az érintett pénzintézetek a személyes érdeklődés, illetve a telefonos ügyfélszolgálatra történő betelefonálás után nem csak általánosságban, hanem az adott ügyfél konkrét adatai alapján tudnak segítséget nyújtani az ügyfeleknek. A pénzintézetek elsősorban a telefonos ügyfélszolgálatokat ajánlják, ahol sorban állás nélkül lehet választ kapni az elszámolással kapcsolatos konkrét kérdésekre. |
A pénzintézetek igyekeznek felkészülni a várható rohamra. Az OTP Banknál arról számoltak be, hogy a hálózat működtetésével foglalkozó szakemberek folyamatosan monitorozzák az ügyfélszolgálatok működését és igény esetén azonnal intézkednek a szükséges kapacitások megnöveléséről.
A CIB-nél a fiókokba és az ügyfélszolgálatokra plusz munkaerőt vettek fel az elmúlt időszakban, hogy a megnövekedő ügyfélforgalmat felkészülten fogadják. A Budapest Banknál is 90 új munkavállaló dolgozik az elszámolással kapcsolatos feladatok végrehajtásán és átcsoportosításokat is végrehajtottak. A jelzálog- és személyi hiteles ügyfeleket valamennyi bankfiókban kiszolgálják, az autóhiteles ügyfelek számára Budapesten új ügyfélközpontot alakítottak ki, ahol kizárólag az autófinanszírozási szerződéssel rendelkező ügyfelek elszámolással kapcsolatos kiszolgálása zajlik. Emellett országosan 5 olyan pontot hoztak létre, ahol készpénzben is felvehető lesz a visszatérítés összege.
A BB-nél a telefonos ügyfélszolgálat erőforrásainak megerősítését átcsoportosítással oldották meg, a kifizetéssel kapcsolatos feladatokhoz pedig bővítettük a megfelelő csoportok létszámát. A K&H Bank Telecenterében csak az elszámolási célra szolgáló telefonszámot hoztak létre annak érdekében, hogy ügyfeleik részletes, erre a témára vonatkozó különleges kérdéseit is a lehető legpontosabban és leggyorsabban meg tudják válaszolni. Az érdeklődő ügyfeleknek a bankfióki munkatársak is felhívják figyelmüket a K&H Telecenterben működő ezen speciális egységre és elérhetőségére.
Kiképzik a kollégákat
A bankok bíznak abban, hogy minden kérdésre adekvát választ tudnak adni munkatársaik. Mint arra az OTP-nél figyelmeztettek: az ügyfélkiszolgálással foglalkozó kollégák felkészítése már hónapokkal ezelőtt megkezdődött annak érdekében, hogy minél gördülékenyebben folyjon a kérdések megválaszolása, az igényelt információk átadása. A Budapest Banknál a fióki tanácsadók és a panaszkezelésen dolgozók több napos – vizsgával záruló - képzésen vettek részt az elszámolás törvényi hátteréről, módszertanáról, és az elszámolási értesítők tartalmáról. Munkájukat írásos anyagok, magyarázó ábrák is segítik mondták el a banknál.
A CIB-nél és a K&H-nál arról számoltak be, hogy az elszámolási törvény megjelenése óta folyamatosan tájékoztató/oktatóanyagokat, az elszámolásról szóló tájékoztatók, illetve a részletes elszámolás kapcsán felmerülő kérdések megválaszolására külön anyagokat (GYIK dokumentumokat) is készítettek a munkatársak részére.