Hirdetés
Hirdetés

A lista, mely autómárkákat imádják a tolvajok

2017. november 11., 17:01
Cimkék
autó
, céges autó
, lopás

A tipikus ellopott autó fehér színű, 7 éves, Ford vagy Volkswagen márkájú és jó eséllyel céges flottához tartozik – derül ki egy friss statisztikából. Lopás esetén a casco után kapott kártérítésből sem telik új autóra, ezért felértékelődött az úgynevezett vételár-biztosítások szerepe.

A rendőrség hivatalos statisztikái szerint jelenleg 5731 személygépjárműre van kiadva érvényes körözés. Habár az autólopási statisztikák jelentősen javultak a 90-es vagy a 2000-es évekhez viszonyítva, még mindig komoly kockázatot jelentenek a tulajdonosoknak.

A CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító Zrt. szakértői elemzéséből kiderült, az általuk biztosított autók esetében eddig 129 lopás történt. Az eltulajdonított gépjárművek 30 százaléka céges flottához tartozott. A tolvajoknak általában azért van könnyebb dolguk a céges autókkal, mert a vállalatok a vagyonvédelmi berendezésen spórolnak, ami nagy hiba.

Hirdetés

A leggyakrabban eltulajdonított márkák listáján nincs nagy meglepetés, hiszen azok többé-kevésbé tükrözik az eladási statisztikákat. A két legnépszerűbb vállalati flotta márka a Ford és a Volkswagen, ők ketten teszik ki az ellopott autók közel felét. Rajtuk kívül még a Renault, a Skoda, az Opel, és a Toyota népszerű a bűnözők körében.

Leggyakoribb lopott márkák. (Forrás: CIG Pannónia EMABIT Zrt. saját adatok)
Leggyakoribb lopott márkák. (Forrás: CIG Pannónia EMABIT Zrt. saját adatok)

Nincs ellophatatlan autó, de a vállalatok két kézenfekvő módszerrel megnehezíthetik a tolvajok dolgát:

  • szereltessenek be utólagosan vagyonvédelmi berendezést, műholdas védelmet a gyári riasztó mellé;
  • legyen egyedi azonosítóval ellátva az autó (gravírozás, matrica) vagy valamilyen egyedi színt válasszanak.

Magyarországon 870 ezer gépjárműre váltottak ki casco biztosítást (egyharmaduk céges autó) 2016-ban, így nagyjából minden ötödik gépjármű esetén számíthatnak a tulajdonosok a kötelező felelősségbiztosítás által nem fedezett károk egy részének megtérítésére. Tavaly összesen 137,5 ezer casco káreset történt a MABISZ statisztikái szerint, amelyre 42 milliárd forint kártérítést fizettek a biztosítók. Vagyis az átlagos kárkifizetés 306 ezer forint volt.

„A magyar piacon is egyre népszerűbbek azok a kiegészítő biztosítások, amelyek a gépjármű teljes megsemmisülése (totálkár vagy lopáskár) esetén megtérítik az alapbiztosítás által fizetett kártérítés és az eredeti vételár közötti különbséget akár a gépjármű vásárlásától számított 5 évig. A vételár biztosítás (GAP – Guaranteed Asset Protection) így megvédi a tulajdonost a pénzügyi veszteségtől. Ez különösen fontos lehet a finanszírozott gépjárművek esetén, mert ezzel kivédhető, hogy még több éven át kelljen a tartozást törleszteni egy olyan autó után, amit már nem is használhatnak”- mondta el Busa Zoltán, a CIG Pannónia EMABIT vezérigazgatója.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Nagy fordulat az egészségügyben - hamarosan már nem lesznek igazi betegek?

Nagy fordulat az egészségügyben - hamarosan már nem lesznek igazi betegek?

Évente átlagosan 4,1 százalékkal nőnek majd az egészségügyi kiadások 2017 és 2021 között világszerte. A magasabb költés ugyanakkor nem feltétlenül jelent jobb egészségügyi eredményeket, az egészségügyi szolgáltatóknak valószínűleg továbbra is csökkenő nyereséggel és növekvő költségekkel kell számolniuk.

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Szavazás

Ön fektetne pénzt bitcoinba vagy más kriptodevizába?