A Netrisk.hu előzetes számításai szerint az új kötések átlagdíja akár a 15 ezer forintos szintet is átlépheti. Noha az idén már az autósoknak csak mintegy 40 százaléka érintett az év végi kampányban, a váltók száma újra megközelítheti a tavalyi szintet, mivel várhatóan a még az Astránál maradó 30-40 ezer autós többsége is ebben az időszakban keres majd másik biztosítót kötelezőjéhez.
Az átlagdíjak alakulását egyértelműen csak az első napok szerződéskötései alapján fogjuk tudni megismerni, de úgy tűnik, akár 15 százalékot is meghaladó díjemelkedéssel is találkozhatnak az autósok – hangsúlyozza Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. A kampányban biztosítást váltó autósok célja tehát idén a díjemelés mértékének mérséklése lehet, amit idén is elsősorban a kármentes vezetéssel, illetve egyidejű casco- vagy lakásbiztosítás megkötésével járó kedvezménnyel tudnak elérni.
További jelentős díjcsökkentő tényező maradt a személyautók esetében az éves díj egyösszegű befizetése, a bankszámláról történő utalás, illetve az elektronikus kommunikáció vállalása a biztosítóval. Ezekre a kedvezményekre idén a korábbinál is nagyobb hangsúlyt helyeződhet, hiszen együttes alkalmazásukkal akár 40-50 százalékos díjkedvezményt is el lehet érni.
A közelmúltban bajba került Astra biztosító ügyfelei közül 30-40 ezren még mindig nem döntöttek arról, mely biztosítóhoz kötik át kötelezőjüket. Közülük azoknak is érdemes lehet az év végi kampányban kalkulálni és adott esetben váltani, akiknek eredetileg csak később lenne esedékes az évfordulójuk (számukra a vonatkozó jogszabály erre lehetőséget nyújt). Fentiek miatt az idei kampányban biztosítást váltók száma akár újra megközelítheti majd a tavalyi szintet.
Figyeld az üzeneteid!
Az indexdíjat is tartalmazó díjértesítő leveleknek legkésőbb az évforduló előtt 50 nappal, január elsejei évforduló esetén tehát november 11-éig kell megérkezniük az ügyfelekhez, akiknek ezen információk ismeretében legkésőbb december 1-je éjfélig van lehetőségük jelenlegi szerződésük felmondására.
Fontos tudni azt is, hogy a kampányban érintettek közül azok, akik díjkedvezmény fejében korábban elektronikus kapcsolattartást választottak, a díjértesítőt ne a postaládájukba, hanem a biztosító számára megadott e-mailcímre várják.