Hirdetés

350 millióra büntették a Magyar Telekomot a fogyasztók megtévesztéséért

2020. január 28., 11:43

A Gazdasági Versenyhivatal által kiszabott bírság azonban csökkenthető a fogyasztóknak nyújtott kompenzációval.

A GVH döntése alapján a Magyar Telekom 2018. február 1. és 2018. március 31. között megtévesztette a fogyasztókat a „Most generáció” kampányában alkalmazott, maximális sebességű hálózatra utaló állításával, áll a versenyhivatal keddi közleményében. A „maximális sebesség” kifejezéssel ugyanis azt sugallta, hogy a fogyasztóknak a lehető legnagyobb sebességet biztosítja hálózatán, miközben azt valójában csupán egy szűkebb előfizetői kör érhette el, folytatódik a szöveg. A Hivatal szerint a fogyasztók a reklámok alapján nem tudhatták, hogy a maximális sebesség pusztán egy általános, a szolgáltatás gyorsaságára vonatkozó, szubjektíven értelmezendő ígéret, és megalapozottan gondolhattak arra, hogy a Magyar Telekom a technikailag lehetséges leggyorsabb internetezést ígéri hálózatán.

A GVH ezért 350 millió forintos bírsággal sújtotta a Magyar Telekomot. A kommunikációs cégnek azonban szerencséje van, mert versenyhatóság döntésében először alkalmazott lépcsős, feltételes bírság-meghatározást, melynek lényege, hogy nem kell kifizetniük a teljes összeget, ha a megjelölt határidőig igazolják, hogy vállalásainak megfelelően kompenzálták a jogsértésben potenciálisan érintett előfizetőiket.

Hirdetés

A Magyar Telekom vállalásának lényege, hogy határozott időtartamú, hűségnyilatkozattal terhelt szerződését határozatlan időtartamúra módosítja azon vezetékes és mobilinternetes előfizetőivel, akik azt a kifogásolt kampány időszakában, valamint az azt követő két hónapban kötötték. A vállalkozás emellett vállalta, hogy az érintett mobilinternet előfizetői körnek extra adatmennyiséget is biztosít.

A többlépcsős bírságolásnál a visszaeső vállalkozásnak mindenképpen be kell fizetnie 100 millió forintot, de ha a fenti vállalások teljesítését idejében és megfelelően igazolja, akkor nem kell megfizetnie a bírság további 100, illetve 150 milliós részletét. Az érintett előfizetőket a Magyar Telekom számlalevélben és SMS-ben tájékoztatja a kompenzációról és annak további részleteiről.

Frissítés 12:23: reagált a Magyar Telekom, az alábbi állásfoglalást küldték:

A Magyar Telekom a döntést jogorvoslattal nem támadta meg, a megállapított jogsértést azonban nem ismeri el. Ügyfeleinek érdekeit szem előtt tartva az eljárásban felajánlásokat tett az érintett fogyasztók kompenzálására: a reklámkampány időszakában szerződő ügyfelei esetében a hűségidős szerződéseket 2020. március 1-jével hűségidő nélkülire módosítja, erről az ügyfeleket közvetlenül értesíti. Emellett ezen ügyfélkör mobil előfizetőinek ugyancsak március hónapban 3 GB extra adatmennyiséget biztosít díjmentesen, mely belföldön és EU roaming helyzetben egyaránt leforgalmazható. Amennyiben az előfizető korlátlan adatmennyiséget biztosító csomaggal rendelkezik, a 3 GB extra adatmennyiség az EU roaming helyzetben felhasználható adatmennyiséget növeli. Az extra adatmennyiség bekapcsolásának megtörténtéről az ügyfelek SMS üzenetet kapnak.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés
Hirdetés

Címlapon

Idéntől rendszeressé válik a paksi orosz hitelkeret megdézsmálása

Idéntől rendszeressé válik a paksi orosz hitelkeret megdézsmálása

Eddig 100 milliárd forint értékben fizetett ki számlákat az orosz félnek a magyar megrendelő, vagyis a kormány. Az egész projekt során összesen mintegy 110 számlát fog kiállítani a kivitelező.

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés

Videók

Hirdetés

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX46182.09+1.39%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Szavazás

Ha holnap elkészülne, beadatná magának a koronavírus elleni oltást?