Mindent megtesz a Samsung, hogy visszanyerje a kínai vásárlók bizalmát a Samsung Note 7-es óriási bukása után. Október 29-én 20 kínai és koreai vezető egy eseményen borult térdre a kereskedelmi partnerek előtt, hogy hálálkodjanak azért, mert kitartanak a gyártó mellett. Ez azonban a legnagyobb sértés volt - legalábbis a kínai közösségi oldalon, a Weibon lévő reakciókból ítélve.
Online backlash after Samsung executives seen kowtowing to distributors in China https://t.co/nC2zoQBFRW pic.twitter.com/Sj8fPQy0YU
— The Straits Times (@STcom) November 1, 2016
Ahogy a Quartz is írja, Kínában csak a legszélsőségesebb esetekben ereszkednek térdre az emberek, ami a feudalizmusból maradt a modern generációkra: meghajolnak a szülők, a halottak, a mártír hősök és az istenek előtt áldásért, leborulnak az életükért, de nem akkor, amikor egy cég elbaltáz valamit.
Ráadásul a kínai vásárlók szerint nem is a kínai ügyvezetők voltak felelősök a robbanós telefon bukása miatt, hanem a koreaiak. A Samsung azt mondja, hogy az egész a helyi szervezet akciója volt, az ottani menedzsment döntött erről, miután kiderült: a fiaskó ellenére a kereskedők kitartanak és újabb szállítmányokat rendelnek a gyártótól.
A Note 7 szégyenteljes bukása 2,3 milliárd dolláros veszteséget okozott a Samsungnak. A készülékeket világszerte visszahívták és cserélték, aztán a második körben is hibás készülékeket adtak ki. Ekkor a Samsung teljesen leállt a forgalmazással és arra kért mindenkit, hogy kapcsolják ki és ne használják a telefont.