4p
Elon Musk Tesla-vezér sokáig húzta, de tegnap végül felvázolta "mestertervét" a cég hosszútávú jövőjével kapcsolatban, egyúttal megpróbálta legitimizálni a szakértők szerint hibás lépésnek tartott SolarCity napkollektor-fejlesztő felvásárlását. Hamarosan kamionokat és buszokat láthatunk a Tesla gyártósorain, de még az Uberhez hasonló fuvarmegosztásba is beszállnak.

Napelemmel hajtott elektromos kamionok és buszok. Ez a közlekedés jövője Elon Musk szerint, aki szerda este lebbentette fel a fátylat a Tesla Motors nagyívű terveiről, amelyről korábban csak sejtelmesen beszélt Twitteren.

Musk szerint a világnak két elektromosautó-típusra van szüksége: egy olyanra, amely képes a teherszállításra és valamire, ami megállja a helyét a magas utaslétszámú városi közlekedésben. A Tesla ezen két típus kifejlesztésére és legyártására tesz kísérletet a jövőben.

Ezzel a vezér két legyet akart ütni egy csapásra: egyrészt azokat a befektetőket próbálta meggyőzni, akik aggódtak a cég jövőbeli teljesítménye miatt, illetve azokat, akik a SolarCity 2,8 milliárd dolláros felvásárlása miatt fanyalogtak. A Tesla úgy vásárolt, hogy 2,5 milliárdos adóssága van és 1,4 milliárd dollár készpénzállománnyal rendelkezik, érthető tehát a rossz szájíz.

A SolarCity által gyártott napkollektorok ugyanakkor jól beleilleszkednek Musk szerint a kirakósba: ezekkel szerelné fel az új járgányok akkumulátorait, így folyamatosabb energiaellátást biztosítva. Elemzők szerint azonban a nagy terv könnyen csaphat át rémálomba.

Nem nekik való vidék

A Bloomberg által megkérdezett elemzők például kiemelik, hogy Elon Musk megint a levegőbe beszél: nincs kitűzött dátum, nincsenek részletek, de legfőképp arra nincs válasz, hogyan lesz a Tesla nyereséges. Jól hangzik ugyan, hogy új szegmenssel szemezget a cég, de nem szabad elfelejteni, hogy még a jelenlegi megrendeléseket sem tudják időben legyártani és nem valószínű, hogy ebben lesz változás rövidtávon.

A cég 2018-ra 500 000 autó szállítását tervezi úgy, hogy 2015-ben szállítottak 50 000 körül, 2016 második negyedévében pedig a vártnál nagyjából 2600 darabbal kevesebb gurult ki a gyárból.

Az Autopacific nevű gépjárműipari elemzéssel foglalkozó cég szakértője pedig azt mondja, hogy tipikusan a buszok és a kamionok lehetnek azok a járművek, amelyek a Tesla vesztét okozzák: David Sullivan szerint ezek a szegmensek még a nagy autómárkáknak is fejtörést okoznak, amikor elektromos megoldásokon gondolkoznak.

Vezetni se kelljen

Elon Musk beszélt az önvezető autókról és a fuvarmegosztásról is. Folyamatosan fejlesztik az önjáró szoftvert - amely nemrégiben egy halálos baleset miatt került a média kereszttüzébe - és napról napra egyre közelebb vannak a 10 milliárd kilométernyi tesztúthoz, amely után Musk szerint működhet a szoftver biztonságosan.

És ha már az autónk képes lesz értünk jönni bárhova egy gombnyomásra, miért ne keresne nekünk pénzt? A Tesla-vezér jövőbeli tervei között az is szerepel, hogy bármikor elküldhetjük a "Tesla-flottába" taxizni az önjáró autónkat. Így amíg nekünk nincs rá szükségünk, az másokat szállít, csak úgy, mintha egy Ubert hívtunk volna.

Magasról lehet nagyot esni?

Miközben a tervek impozánsak, a cég népszerűsége igencsak visszaesett az utóbbi időben, így nem lehetünk biztosak abban, hogy jól fog elsülni Elon Musk bejelentése: a SolarCity felvásárlás még mindig fáj a befektetőknek, ráadásul a baleset sem tett jót a Tesla renoméjának: a cég papírja ekkoriban 10 százalékos mínuszokat látott, de azóta ismét 228 dollár körül adják.

Tesla Motors árfolyam (1 hónap)

Ami viszont okot adhat a befektetőknek a reménykedésre, az Musk első mesterterve, amelyet még 2006-ban írt, és lefektette a cég alapjait 10 évre előre: ezt ugyanis egyelőre maradéktalanul tartják, így jó eséllyel feltételezhetjük, hogy ebben az esetben is a teljesítésre törekszik a cég.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Föld körüli adatközpontot fejleszthet a 4iG 100 millió dollárért
Privátbankár.hu | 2025. október 3. 10:27
A magyar vállalat ugyanekkora összeget fektethet be az Axiom Space-be, amely Kapu Tibor űrutazásában is kulcsszerepet játszott. 
Vállalat Ég az olajfinomító! – ezúttal a Chevroné, Amerikában
Privátbankár.hu | 2025. október 3. 09:57
Korábban oroszországi és ukrán olajfinomítókban kitört tűzesetek szerepeltek a hírekben, most viszont az amerikai olajvállalat El Segundo finomítója gyulladt ki Los Angelesben.
Vállalat Még a vártnál is jobban megy a Tescónak
Privátbankár.hu | 2025. október 3. 09:16
Sikeresen vette fel a harcot a diszkontláncokkal a cég.
Vállalat Felforgatta a piacot az új magyar neobank, hol nyitnak számlát a vállalkozók?
Privátbankár.hu | 2025. október 3. 08:43
Egyértelmű verseny folyik a bankok között a vállalkozók kegyeiért, ingyenes számlavezetéssel és házon belül ingyenes utalással kell versenyeznie a hagyományos bankoknak.
Vállalat Elon Musk nem lehet boldog: már nem a SpaceX a világ legértékesebb cége
Privátbankár.hu | 2025. október 2. 14:07
Letaszították a trónról. 
Vállalat Magyarország továbbra is az európai mezőny élén garanciavállalásban
Privátbankár.hu | 2025. október 1. 14:29
Immár a harmadik egymást követő évben Magyarország segíti Európában a legintenzívebben a kis- és középvállalkozások hitelfelvételét kezességvállalással. A Garanciaintézmények Európai Szövetségének (AECM) legfrissebb statisztikái szerint hazánkban a garanciaállomány a GDP 3,7 százalékát teszi ki, miközben az átlag mindössze 1 százalék körül mozog. Ez a kiemelkedő teljesítmény döntően a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. szerepvállalásának köszönhető, amely 2024-ben is rekordközeli eredményeket ért el a hazai mikro-, kis- és középvállalkozások finanszírozásának támogatásában.
Vállalat Berobbant az M&A piac, kapósak a cégek
Privátbankár.hu | 2025. október 1. 13:06
Történelmi rekordot döntött a hazai vállalatfelvásárlások száma.
Vállalat Végzett a 4iG, ez az új távközlési felállás
Privátbankár.hu | 2025. október 1. 09:37
A 4iG Csoport új tagvállalataként lépett színre a 2Connect Távközlési Infrastruktúra és Hálózati Szolgáltatások Kft., Magyarország egyik legnagyobb, kizárólag nagykereskedelmi, vezetékes távközlési és infokommunikációs infrastruktúra-szolgáltatásokat nyújtó vállalata. A társaság a korábbi Invitech, Antenna Hungária, DIGI és One Magyarország hálózati infrastruktúrájának egybeolvadásával jött létre, 2Connect márkanév alatt.
Vállalat Veszteséggel zárta az első félévet az AKKO Invest
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 30. 19:10
Csaknem változatlan bevétel mellett egyszeri tételek miatt keletkezett veszteség – közölte a társaság kedden.
Vállalat Az MBH Bank még szorosabban működik együtt a rendőrséggel a digitális csalások ellen
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 30. 18:10
Együttműködési megállapodás keretében még szorosabbra fűzte partnerségét az MBH Bank és az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) a digitális térben elkövetett, vagyon elleni bűncselekmények megelőzése, gyorsabb felderítése és hatékonyabb kezelése érdekében.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG