4p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Elon Musk Tesla-vezér sokáig húzta, de tegnap végül felvázolta "mestertervét" a cég hosszútávú jövőjével kapcsolatban, egyúttal megpróbálta legitimizálni a szakértők szerint hibás lépésnek tartott SolarCity napkollektor-fejlesztő felvásárlását. Hamarosan kamionokat és buszokat láthatunk a Tesla gyártósorain, de még az Uberhez hasonló fuvarmegosztásba is beszállnak.

Napelemmel hajtott elektromos kamionok és buszok. Ez a közlekedés jövője Elon Musk szerint, aki szerda este lebbentette fel a fátylat a Tesla Motors nagyívű terveiről, amelyről korábban csak sejtelmesen beszélt Twitteren.

Musk szerint a világnak két elektromosautó-típusra van szüksége: egy olyanra, amely képes a teherszállításra és valamire, ami megállja a helyét a magas utaslétszámú városi közlekedésben. A Tesla ezen két típus kifejlesztésére és legyártására tesz kísérletet a jövőben.

Ezzel a vezér két legyet akart ütni egy csapásra: egyrészt azokat a befektetőket próbálta meggyőzni, akik aggódtak a cég jövőbeli teljesítménye miatt, illetve azokat, akik a SolarCity 2,8 milliárd dolláros felvásárlása miatt fanyalogtak. A Tesla úgy vásárolt, hogy 2,5 milliárdos adóssága van és 1,4 milliárd dollár készpénzállománnyal rendelkezik, érthető tehát a rossz szájíz.

A SolarCity által gyártott napkollektorok ugyanakkor jól beleilleszkednek Musk szerint a kirakósba: ezekkel szerelné fel az új járgányok akkumulátorait, így folyamatosabb energiaellátást biztosítva. Elemzők szerint azonban a nagy terv könnyen csaphat át rémálomba.

Nem nekik való vidék

A Bloomberg által megkérdezett elemzők például kiemelik, hogy Elon Musk megint a levegőbe beszél: nincs kitűzött dátum, nincsenek részletek, de legfőképp arra nincs válasz, hogyan lesz a Tesla nyereséges. Jól hangzik ugyan, hogy új szegmenssel szemezget a cég, de nem szabad elfelejteni, hogy még a jelenlegi megrendeléseket sem tudják időben legyártani és nem valószínű, hogy ebben lesz változás rövidtávon.

A cég 2018-ra 500 000 autó szállítását tervezi úgy, hogy 2015-ben szállítottak 50 000 körül, 2016 második negyedévében pedig a vártnál nagyjából 2600 darabbal kevesebb gurult ki a gyárból.

Az Autopacific nevű gépjárműipari elemzéssel foglalkozó cég szakértője pedig azt mondja, hogy tipikusan a buszok és a kamionok lehetnek azok a járművek, amelyek a Tesla vesztét okozzák: David Sullivan szerint ezek a szegmensek még a nagy autómárkáknak is fejtörést okoznak, amikor elektromos megoldásokon gondolkoznak.

Vezetni se kelljen

Elon Musk beszélt az önvezető autókról és a fuvarmegosztásról is. Folyamatosan fejlesztik az önjáró szoftvert - amely nemrégiben egy halálos baleset miatt került a média kereszttüzébe - és napról napra egyre közelebb vannak a 10 milliárd kilométernyi tesztúthoz, amely után Musk szerint működhet a szoftver biztonságosan.

És ha már az autónk képes lesz értünk jönni bárhova egy gombnyomásra, miért ne keresne nekünk pénzt? A Tesla-vezér jövőbeli tervei között az is szerepel, hogy bármikor elküldhetjük a "Tesla-flottába" taxizni az önjáró autónkat. Így amíg nekünk nincs rá szükségünk, az másokat szállít, csak úgy, mintha egy Ubert hívtunk volna.

Magasról lehet nagyot esni?

Miközben a tervek impozánsak, a cég népszerűsége igencsak visszaesett az utóbbi időben, így nem lehetünk biztosak abban, hogy jól fog elsülni Elon Musk bejelentése: a SolarCity felvásárlás még mindig fáj a befektetőknek, ráadásul a baleset sem tett jót a Tesla renoméjának: a cég papírja ekkoriban 10 százalékos mínuszokat látott, de azóta ismét 228 dollár körül adják.

Tesla Motors árfolyam (1 hónap)

Ami viszont okot adhat a befektetőknek a reménykedésre, az Musk első mesterterve, amelyet még 2006-ban írt, és lefektette a cég alapjait 10 évre előre: ezt ugyanis egyelőre maradéktalanul tartják, így jó eséllyel feltételezhetjük, hogy ebben az esetben is a teljesítésre törekszik a cég.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Dúsgazdaggá tette az egyik amerikai államot a Google
Privátbankár.hu | 2025. május 10. 13:25
A netes keresőmotort kifejlesztő és üzemeltető cég milliárdos kifizetéssel rendezte adatvédelmi vitáját Texassal.
Vállalat Jól kezdte az évet a gazdaság egyik zászlóshajója
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 06:21
A Mol nagyobb nyereséggel zárta a 2025-ös év első negyedévét, mint a 2024-est.
Vállalat Nagyon megsínylette a kormány intézkedéseit a legnagyobb hazai bank
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 06:10
A közel 130 milliárd forintos különadó-terhek nélkül még szebb lett volna az OTP Bank első negyedéves eredménye, ami így viszont több mint 20 százalékkal lett kisebb az egy évvel korábbinál.
Vállalat A nehézségek ellenére jó évet remél a Bosch
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 16:59
A Bosch, a technológiák és szolgáltatások szállítója 2024-ben 90,3 milliárd eurós árbevételt ért el, ami 1,4 százalékkal – árfolyamhatások nélkül 0,5 százalékkal – marad el a 2023. évitől. A világkereskedelem kiszámíthatatlansága közepette a vállalat az idén 1 és 3 százalék közötti árbevétel-növekedést céloz meg, az árbevétel-arányos üzemi eredmény pedig várhatóan jelentősen javulni fog 2024-hez képest.
Vállalat Utoléri a vámháború az egyik legnagyobb amerikai céget
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 08:46
Vámokat vethet ki a Boeing repülőgépekre az Európai Unió.
Vállalat Több hitelt helyezett ki és több vagyont kezelt az Erste, a profit mégis csökkent
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 12:58
Az Erste első negyedéve számokban.
Vállalat Cash flow válság a növekedési szakaszban – hogyan ne akadj el?
PR | 2025. május 7. 12:51
Sokan azt gondolják, hogy a pénzügyi nehézségek a stagnálással vagy visszaeséssel járnak együtt. Pedig a valóság az, hogy a vállalkozások jelentős része épp a növekedés szakaszában szembesül likviditási problémákkal. Amikor nő az értékesítés, bővül az ügyfélkör, és egyre több megrendelés érkezik. Az öröm mellett nő a nyomás is: nagyobb árukészlet, több munkatárs, fejlettebb logisztikai háttér – vagyis egyre nagyobb finanszírozási igény.
Vállalat Mindenkit meglepett az EA, a részvényesek pénztárcája is vastagodik
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 11:41
Erős negyedévet zárt az Electronic Arts, jól fogadták a legújabb játékokat, nyáron pedig újabb nagy dobásra készül a cég.
Vállalat Komoly gyomrost kaphat a Google
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 10:17
Meg kell válnia két fontos bevételi forrásától az óriáscégnek? A bíróság dönthet, de nem áll jól a Google szénája.
Vállalat A lakás-takarékpénztári konstrukciók biztonságosak, kiszámíthatóak, megbízhatóak
Natív tartalom | 2025. május 7. 09:48
Egy éve szerzett többségi tulajdonrészt az MBH Bank a Fundamenta-Lakáskassza Zrt.-ben. Jakabfalvy Dórával, a lakás-takarékpénztár üzleti divíziójának ügyvezetőjével beszélgettünk arról, milyen tapasztalatokkal gazdagodtak az azóta eltelt időszakban, milyen akcióval élhetnek az ügyfelek a közelmúltban piacra dobott Jövőépítő Lakásszámla nevű új termékük kapcsán, és kitértünk a társasházakat érintő, állagmegóvást célzó megtakarítás fontosságára is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG