3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Német lapok szerint a BMW gazdasági okok miatt választotta Debrecent új gyára helyszínéül, politikai szempontok nem játszottak közre a döntésben. Ezzel együtt a beruházás jól jön a magyar kormánynak, amely az autógyártókkal eddig is kesztyűs kézzel bánt. A debreceni üzem 2023-ban kezdheti meg működését, elektromos, hibrid és robbanómotoros autókat is gyárthat majd.

Robotizált BMW-gyártósor Lipcsében (fotó: Wikipedia)


A BMW-t nagyon szívesen látja Debrecenben Orbán Viktor jobboldali populista kormánya – így kommentálta a Handelsblatt, hogy a bajor prémiumautó-gyártó  a hajdúsági városban építi majd új gyárat. 

Több mint összeszerelő-üzem

A magyar kormány ugyanis minőségi termékeket előállító ipari "telephellyé" fejlesztené az országot, a BMW-beruházás pedig tökéletesen megfelel ennek a célnak. A külföldi beruházókkal szemben korábban többször felmerült az a vád, hogy csak összeszerelő-üzemként használják Magyarországot, és nem hoznak ide magas értéket előállító beruházásokat.

A vezető német gazdasági lap szerint a magyar kormány a külföldi kereskedelmi, energiaipari és pénzügyi befektetőket már többször nyomás alá helyezte, az autóipari cégeket viszont mindig békén hagyta. Az autók ugyanis a magyar gazdaság egyik legfontosabb exporttermékei.

Nem politikai döntés

A német autógyárak az alacsony bérek és adók, valamint a földrajzi közelség miatt preferálják Magyarországot, véli a Handelsblatt, amely megemlíti, hogy Debrecen és München között már közvetlen légijárat is közlekedik. A Stuttgarter Zeitung szintén az alacsony béreket emeli ki vonzerőként.

A BMW hivatalosan a jó infrastruktúrával, a képzett munkaerővel és a fejlett beszállítói hálózattal indokolta a debreceni beruházást. A bajorországi gyárak – a lipcsei gyárral együtt – elérték az ideális nagyságukat, Debrecen pedig nincs olyan messze tőlük, hogy ne lehessen bekötni a beszállítói hálózatba, idézi a lap a cég illetékeseit. A stuttgarti újság szerint a cégnél hangsúlyozták: a beruházásról szóló döntés nem politikai, hanem gazdasági megfontolások alapján született.

2023-ban indulhat a gyártás                

Úgy tudják, hogy a gyártás 2023 környékén kezdődhet meg: hagyományos robbanómotorral, valamint elektromos motorral ellátott autókat és hibrid járműveket is gyártanak majd. Arról még nincs döntés, hogy pontosan melyik modellek gyártását hozzák ide.

A német lapok kiemelik, hogy a konkurens Audi már a 90-es évek óta gyárt Győrben, a Daimler pedig éppen most bővít: júniusban rakta le második gyárának alapkövét Kecskeméten.

Első lépésben ezer munkahely

Mint arról korábban beszámoltunk, a debreceni gyár építése várhatóan 2019 második felében kezdődik. A beruházás értéke több mint egymilliárd euró. Az üzem kezdetben több mint ezer embernek ad majd munkát. Ez azonban csak az első lépés lehet, az üzemet ugyanis könnyű lesz majd bővíteni, írja a Stuttgarter Zeitung.  Emellett számos új munkalehetőség jöhet létre a beszállítóknál és egyéb szolgáltatóknál.

Az új üzemben kezdetben évi 150 ezer járműt gyárthatnak. A gyáregység képes lesz ugyanazon a soron hagyományos robbanómotorral és elektromotorral ellátott járművek előállítására is. Arról egyelőre nincs információ, hogy a magyar állam mennyivel támogatja a beruházást.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
Privátbankár.hu | 2024. április 24. 16:11
A villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.
Vállalat Négynapos? Hatnapos munkahét jön a Samsungnál
Privátbankár.hu | 2024. április 23. 14:24
Gazdasági okokra hivatkozva hozták meg az intézkedést.
Vállalat Érkezik az új, nyolcmillió forintos elektromos Dacia
Privátbankár.hu | 2024. április 23. 12:59
 A Renault francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít.
Vállalat A BioTechUSA-cégcsoport 2023-as éve: közel a 100 milliárdos árbevételi határ
Natív tartalom | 2024. április 22. 16:24
Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő BioTechUSA-cégcsoport. Tavaly csaknem 15 százalékkal, 90,49 milliárd forintra növelte árbevételét, és közel 5 milliárd forintot fordított beruházásokra. Évről évre nő a bevételük, pedig Lévai Bálint vezérigazgató szerint a maratoni futás 42 kilométeréből még csak az 5. kilométernél járnak.
Vállalat Telekom-ügyfél? Fontos bejelentést tett a szolgáltatója
Privátbankár.hu | 2024. április 17. 11:18
Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. 
Vállalat Profitboom, forgalomcsökkenéssel: erre volt képes az Ericsson
Privátbankár.hu | 2024. április 16. 12:55
Az Ericsson AB svéd távközlési berendezésgyártó negyedéves nyeresége növekedéséről, ugyanakkor bevételének csökkenéséről jelentett kedden.
Vállalat A Tesla-vezér minden tizedik dolgozót kirúgja
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 15:12
Egy vállalati belső levél is kiszivárgott, amelyben Musk lényegében elbúcsúzott az érintettektől.
Vállalat Jókora gyomrost kapott az Apple
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 11:32
Legnagyobb riválisa vitte be az ütést.
Vállalat Emelt osztalékot fizet a Waberer’s
Privátbankár.hu | 2024. április 12. 17:34
Egy rekord év után.
Vállalat Horvát céggel kötött üzletet a Mol
Privátbankár.hu | 2024. április 12. 17:12
A Janaf kőolajvezeték-üzemeltető 2,2 millió tonna kőolajat szállít 2024 végéig.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG