Hirdetés
Hirdetés

Lehetetlent kérnek? Brutális bírságot fog kiszórni az EU

2018. augusztus 07., 12:12

Akár 14 milliárd euró feletti összegre is rúghat az autógyárakat sújtó uniós bírság, amit a jelenleg teljesíthetetlennek tűnő károsanyag-kibocsátási határértékek miatt kapnak pár év múlva.

Miből finanszírozzam a cégem? Mitől lesz versenyképes egy magyar KKV és honnan szerezhet fejlesztési forrásokat? Ki viheti tovább a családi vállalkozást?
KKV-finanszírozás - égető tulajdonosi dilemmák konferencia - jelentkezzen most!

MTI Fotó: Kovács Tamás
MTI Fotó: Kovács Tamás

Akár 14 milliárd euró feletti összegre is rúghat az autógyárakat sújtó uniós bírság, ha nem teljesítik a teljes modellpalettára 2021-től érvényes átlagos károsanyag-kibocsátási határértékeket - írja a londoni IHS Markit gazdaságkutató intézet elemzése.

Az Európai Unió 2020-tól új, szigorúbb, kilométerenként 95 grammos átlagos szén-dioxid kibocsátási határértéket vezet be az autógyártók személygépkocsi termékpalettájára. A kibocsátási normát fokozatosan vezetik be, azt 2021-től kell majd a járművek valós közúti üzemi terhelését a korábbinál pontosabban modellező WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) tesztelési eljárás szerint teljesíteni.

Hirdetés

Szinte biztos, hogy megbüntetik őket...

Az IHS Markit előrejelzése szerint az autópiac keresleti szerkezetének eddig prognosztizálható alakulása alapján az autógyártók a legjobb esetben átlagosan 102,3 g/km szén-dioxid kibocsátási átlagot tudnak elérni személygépkocsikkal, ami 11 milliárd eurós bírságot vonhat maga után. Ennél kedvezőtlenebb esetben pedig 122,9 g/km átlagos kibocsátással 14 milliárd eurót.

...hacsak nem történik csoda

Az autógyártók csak abban az esetben tudják elkerülni a tetemes bírságot, ha "földcsuszamlásszerű" változás következik be a teljesen vagy részben elektromos autók keresletében Európában.

A kilátások azonban nem rózsásak, ugyanis a Volkswagen dízelbotránya után az egyébként viszonylag kedvező szén-dioxid kibocsátási paraméterekkel rendelkező dízelautók iránt csökkent a kereslet, viszont a benzines autók (sőt, ezen belül a magas fogyasztású SUV modellek) iránt nőtt. Így 2017-ben első alkalommal emelkedett az autógyártóknál a gyártmányflotta károsanyag-kibocsátási átlaga.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Orbán Viktor hátradőlhet: maradnak a német cégek

Orbán Viktor hátradőlhet: maradnak a német cégek

A német nagyvállalatok nem gondolják újra magyarországi befektetéseiket a magyar demokrácia állapota miatt, derült ki a privátbankár.hu háttérbeszélgetéseiből. A cégeket ugyanis az üzlet érdekli, nem pedig a politika. Ez egészen addig így marad, amíg a magyar kormány nem lép át egy határt, például nem veszélyezteti az ország EU-tagságát. Ugyanakkor az új befektetéseknél már felmerülhet a kérdés, hogy nem ciki-e üzletelni a magyar kabinettel.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX36231.40+0.33%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Szavazás

Ön tud félretenni a nyugdíjas éveire?