Hirdetés
Hirdetés

Totálisan megérte, hogy műbőrre váltott a Dr Martens

2019. augusztus 14., 16:59

Az ikonikus brit bakancsgyártó vegán lábbeliként futtatott műanyag felsőrészes cipőket dobott a piacra. Bejött: az állatbarát fogyasztók viszik, mint a cukrot, és közben - igaz, más tényezőknek is köszönhetően - 70 százalékkal ugrott meg a cég éves nyeresége.

Egy Dr Martens márkabolt Montréalban. (Forrás: Depositphotos)
Egy Dr Martens márkabolt Montréalban. (Forrás: Depositphotos)

70 százalék növekedéssel 85 millió fontra (29,6 milliárd forintra) ugrott a Dr Martens nyeresége a vállalat márciussal zárult üzleti évében, írja a Guardian. A siker nem kis részben annak is köszönhető, hogy az ikonikus brit lábbeligyártó cég vegán jelzővel futtatott műbőr felsőrészű bakancsszériát dobott piacra.

A modern állattartás etikai kérdéseire egyre érzékenyebb fogyasztóknak köszönhetően külön a vegán sorozat értékesítése többszáz százalékkal növekedett meg az elmúlt években, mondta Kenny Wilson, a vállalat vezetője. A műbőrös bakancsok azonban még így is csak 4 százalékát teszik ki a vállalat teljes eladásainak. (Hogy az állat- és környezetvédő magatartás, az ebből az indíttatásból vásárolt műbőr cipők, valamint a bolygó egyre súlyosbodó műanyag-szennyezettsége hogy fér össze, az már egy másik kérdés.)

Hirdetés

A cég online eladásai is jócskán megugrottak: az előző évi értéket annak kétharmadával felülmúlva tavaly már 72,7 millió fontot (25,4 milliárd forintot) tettek ki. Amik még megtolták a Dr Martens szekerét, azok a hagyományoktól elrugaszkodó termékek voltak, mint a szandálok, a gyerekcipők és a Sex Pistolsszal és Marc Jacobsszal közös kollaborációs darabok.

Továbbra is sikeres emellett a cég azon gyakorlata, hogy újabban igyekszik kihagyni a harmadik feleket az értékesítésből, és növeli a közvetlenül az ügyfélnek eladott termékek arányát. Ennek a gyakorlatnak a bevételei egy év alatt 42 százalékkal nőttek, és hajszállal 200 millió font (69,8 milliárd forint) alatt álltak meg, a teljes eladások 44 százalékát kitéve.

A Dr Martens az utóbbi években nyaktörő tempóban növekedett. Az elmúlt öt és fél évben közel megtriplázták a bevételeiket, 160,4 millió fontról (55,9 milliárd forint) 454,4 millió fontra (158,6 milliárd forint). A vágtatás 2013-ban kezdődött, amikor a Permira magántőke-társaság 300 millió fontért (104,7 milliárd forint) megvette a céget. A tulajdonosok viszont most már aratni akarnak, és a Dr Martens eladását fontolgatják.

(Guardian)

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Jócskán magához tért a Nyomda

Jócskán magához tért a Nyomda

A februártól a július elejei osztalékfizetésig szűk sávban mozgó részvényárfolyam az utóbbi napokban nagyot ment, s az ANY Biztonsági Nyomda eredményei, valamint a piac által kezdvezőnek tartott kilátásai (lásd önkormányzati választások miatti megbízások) hatására még feljebb mehetnek.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX39648.21-0.89%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Szavazás

Szerinted gyengülni fog a forint, vagy erősödni? Hol lesz év végén az euró?