Hirdetés
Hirdetés

Edzeni készülsz? Kezdők figyelmébe

2019. november 04., 10:10

Életmódváltást kezdtél, vagy szeretnél hosszú kihagyás után újra formába lendülni? Rendszert vinni a mozgásba, kardiózni, erősíteni akarsz, de tartasz az esetleges sérülésektől? Lássuk, mindezt hogyan tudod megvalósítani.

Legjobb, ha egy edzésterv kidolgozásával kezded. Nem kell hozzá más, csak némi mankó, melyet az interneten könnyedén megtalálsz és a saját igényeid, napirended ismerete.

Gondold át, hogy hetente hány alkalommal szeretnél edzeni, mennyire legyen intenzív a mozgás és végül, de nem utolsósorban, melyek azok a mozgásformák, melyek hozzád a legközelebb állnak.

Hirdetés

Lehetőségek

  • Aerob/kardió típusú edzés: futás, tánc, úszás. Ennek a mozgásformának a lényege, hogy folyamatos mozgásban tart.

  • Érősítés: súlyemelés. Az izomtömeg növelésének legjobb módja, emellett javítja az állóképességet.

  • Torna: Saját testsúlyos edzés forma, melynek nincs speciális eszközigénye.

  • HIIT: Olyan intenzív edzésforma, melyben a nagy, illetve alacsony intenzitású gyakorlatok váltakoznak.

  • Boot camp: Magas intenzitású köredzés, melynek célja az állóképesség és a fizikai erőnlét fejlesztése.

  • Balance és Stability: pilates, Core izomzatot erősítő gyakorlatsorozatok. A test koordinációt fejlesztő mozgásformák.

  • Flexibility: Jóga, izomnyújtó gyakorlatok. Olyan mozgásforma, mely segíti az izmok regenerálódását, emellett pedig csökkenti a sérülékenységet.

Általános állapotfelmérés

Kezdőként ez egy fontos lépés! Javasoljuk, hogy mielőtt elkezdesz aktívan sportolni, konzultálj egy személyi edzővel vagy pedig szakorvossal. Így kiszűrhetők olyan problémák, melyek a későbbiekben sérülésekhez vezethetnek.

Reális cél

A motiváció nagyon fontos, de előbb tisztáznod kell, hogy mi a célod. Fogyni szeretnél? Rugalmasabb, feszesebb testre vágysz? Esetleg erősödni kívánsz?

Ha például szeretnél részt venni egy futóversenyen, mely 5 km hosszú, érdemes fokozatosan emelni a távolságot mindaddig, amíg megállás nélkül teljesíteni tudod a távot.

További praktikus tanácsokat olvashatsz az Egészség Palace Webáruház cikkei között!

Hétköznapi rutin

Minden kezdet nehéz. Ha az edzést beilleszted a hétköznapjaidba, természetes lesz és hiányozni fog, ha kimarad. Teheted ezt úgy, hogy egy régi, rossz szokást helyettesítesz, vagy kijelölsz egy idősávot, amikor edzeni indulsz. Én például imádok munka után edzeni, mert még benne vagyok a napi rutinban.

Mennyi az annyi?

Fontos a pihenőnapok beiktatása, hiszen a testednek, az izmaidnak regenerálódásra is szüksége van. Én 6 évvel ezelőtt, amikor belevágtam a testedzésbe heti 3 alkalommal, az egész testre dolgoztam. Kb. két hónap után kezdtem izomcsoportok szerint folytatni a mozgást.

Az edzést követően tarts egy pihenőnapot, hogy izmaid regenerálódjanak. Tapasztalatom szerint kezdőként sokan elkövetik azt a hibát, hogy túledzik magukat, nem pihennek, gyors fejlődést szeretnének látni. Ha kevésnek találod az edzést, ne a számát, hanem inkább az intenzitását növeld. Ha nem adod fel, hidd el, látni fogod az eredményt is!

500 000 forint, ha átmeneti segítségre van szükség

Ne csússz el a pénzügyeiddel! Ha hirtelen kiadások merültek fel és nem tudsz hova fordulni, megoldást jelenthet egy villámgyorsan felvehető kölcsön. A legjobbat gyorskölcsön kalkulátorunk segítségével találhatod meg! Ezek a legkedvezőbb ajánlatok a törlesztőrészlet nagysága alapján, ha 500 000 forintra van szükséged 36 hónapos futamidővel: A Cetelem Saját Ritmus személyi kölcsönénél 16 763 forint a havi törlesztőrészlet, a THM pedig 14,20 százalék. Pár forinttal tér el a K&H Bank személyi kölcsöne: 16 845 forintos törlesztőrészlettel és 13,79 százalékos THM-mel igényelhetjük, de kedvező ajánlat még az Erste Bank Most személyi kölcsöne is, a törlesztőrészlet 17 330 forint, a THM pedig 16,88 százalék. A Raiffeisen Bank személyi kölcsönének 17 566 Ft a törlesztőrészlete, a THM 18,53 százalék.További ajánlatok érdekelnek, esetleg nagyobb hitelösszeg? Használd ezt a hitelkalkulátort!

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Kínai javaslat alapján készülhet új ENSZ-szabvány az arcfelismerő rendszerekről

Kínai javaslat alapján készülhet új ENSZ-szabvány az arcfelismerő rendszerekről

Ha az új szabályozást a mostani formájában fogadják el, úgy milliónyi személyes adat kel majd útra Kína felé Afrika, a Közel-Kelet és Ázsia fejlődő országaiból.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Szavazás

Vettél már a szuper-államkötvényből (MÁP Plusz)?