3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Minden eddiginél nagyobb marketingkampány indul a magyar tej népszerűsítéséért.

 

 

A Földművelésügyi Minisztérium (FM), a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács és a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum 420 millió forintos, közös programjának célja, hogy minél több magyar tejet vásároljanak a fogyasztók.

Fazekas Sándor szerint a magyar tej kiváló minőségű, friss, megbízható, ellenőrzött élelmiszer, s erre a csomagoláson látható tejszív logóval kívánják felhívni a figyelmet. A tejfogyasztás Magyarországon ma 46,5 liter személyenként, és a tárcavezető bízik abban, hogy ez 5-10 százalékkal is emelkedhet. Megjegyezte, hogy 2010-ben még 53 liter volt a fogyasztás.

Fazekas Sándor emlékeztetett arra, hogy az Európai Unió tejpiaca komoly válságban van, ennek egyik következménye, hogy import termékek érkeznek a belföldi piacra. Az orosz embargó, a kínai fogyasztás visszaesése, valamint az, hogy egyes arab országokban háború dúl, vezetett oda, hogy jelentős, a termelőket segítő intézkedéseket hozott a kormány, s döntött nemrégiben egy 14 milliárd forintos alapról a tejtermelők számára.

Nehéz év az idei

Mélykuti Tibor Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke szerint 2016-ban komoly nehézségekkel kerülhetnek szembe a tejtermelők és a tejipar. Mint mondta, az elmúlt években az Európai Unióban kialakult többlettermelést nem tudták az exportpiacokra kivinni, s idén tapasztalható, hogy a nagy tejtermelő tagállamok dömpingáron próbálják a túltermelést levezetni.

A magyar termelők tönkretételének megakadályozásában leginkább a kereskedelmi láncok és a fogyasztók tudnak segíteni, s a megoldást hosszú távon az jelentené, ha a magyarországi fogyasztók hazai termékeket vásárolnának – mondta az elnök.

A szakmaközi szervezetnek 2014 óta kiskereskedelmi láncok is tagjai, a hat áruházlánc a kiskereskedelmi piac 66 százalékát reprezentálja. Az együttműködés nyomán a tej esetében 27 százalékkal nőtt a magyar termékek aránya a polcokon, az egyik legnagyobb tömegtermék, a 1,5 százalékos zsírtartalmú UHT-tej esetében pedig 500 százalékkal.

Pálinkás Zsolt, a Tesco-Global Áruházak Zrt. működési ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az áruházlánc évente 70 millió liter tejet értékesít, ezen belül a friss tej esetében 100 százalék a magyar termék. A Tesco-Global határozott célja a magyar termékek arányának további növelése, valamint hogy a friss tejet az UHT-val szemben tovább erősítsék.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Agrár Az MBH elindította AgrárPartner Platformját
Privátbankár.hu | 2025. október 14. 13:41
Az MBH csoport új platformja a hazai gazdálkodók számára kínál komplex, mesterséges intelligenciával támogatott digitális ökoszisztémát.
Agrár Optimista a világgazdaság jövőjével kapcsolatban az OPEC
Privátbankár.hu | 2025. október 14. 09:48
A Kőolaj-exportáló Országok Szervezete jövőre is 3,1 százalékos globális gazdasági növekedésre számít. A kőolajra főként az OECD-n kívüli országokban nőhet meg a kereslet.
Agrár Érzékeny agrártermékekre vonatkozó vámokról határozott az Európai Unió
Privátbankár.hu | 2025. október 13. 13:59
Az uniós tagországok igazságügyi minisztereinek tanácsa luxembourgi ülésén határozatot fogadott el több, Ukrajnából származó agrár-élelmiszeripari termékre, tejtermékekre, friss gyümölcsökre és zöldségekre, valamint húsra és az hústermékekre vonatkozó vámok csökkentéséről vagy eltörléséről – tájékoztatott az uniós tanács hétfőn.
Agrár Nagy a baj: jelentősen leértékelődhetnek a hazai földbirtokok
Szirmai S. Péter | 2025. október 13. 10:22
Az időjárási szélsőségek miatt egyre nagyobb térségekben fenntarthatatlanná válik itthon a növénytermesztés, leértékelődik a vagyon, csökken a földár. A gazdák túléléséhez átfogó program mellett rugalmasabbá kellene tenni a kárenyhítési rendszert is.
Agrár Agráradó-csökkentéseket jelentett be Nagy István miniszter
Privátbankár.hu | 2025. október 13. 07:10
Nagy István agrárminiszter adó- és áfacsökkentésről, átminősítésről és hitelmoratóriumról is beszélt.
Agrár Újabb uniós pénzek érkezhetnek Magyarországra
Privátbankár.hu | 2025. október 10. 17:31
Az Európai Bizottság 10,8 millió euró (mintegy 4,2 milliárd forint) rendkívüli támogatást javasol a magyar gazdáknak a szélsőséges időjárás okozta károk enyhítésére – közölte pénteken a brüsszeli testület.
Agrár Olívaláz Magyarországon
Szirmai S. Péter | 2025. október 8. 19:19
Miközben az extrém időjárás miatt sokan már itthon is üvegházban termesztik a kajszit és a cseresznyét, mintha olívalázban égne az ország. A hobbikertészek tömegével (csillagászati áron is) vásárolják a mediterrán fákat, és a termelők egymás után telepítik az olaj-ültetvényeket.
Agrár Itt a brüsszeli javaslat: ezzel védenék a magyar gazdákat is
Privátbankár.hu | 2025. október 8. 14:22
A Mercosur partnerségi megállapodás előtti biztosíték.
Agrár Az agráriumnak stabil megoldást nyújt az új kamattámogatott hitel
Privátbankár.hu | 2025. október 6. 14:20
A Közös Agrárpolitika pályázataihoz kapcsolódó kamattámogatott hitel iránt óriási az érdeklődés, amely a nyertes pályázat számára kiemelt finanszírozási lehetőséget biztosít.
Agrár Egyre olcsóbbak az élelmiszerek?
Privátbankár.hu | 2025. október 3. 19:37
Szeptemberben csökkent az élelmiszerek világpiaci ára az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) honlapján pénteken közzétett adatok szerint.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG