3p
Minden eddiginél nagyobb marketingkampány indul a magyar tej népszerűsítéséért.

 

 

A Földművelésügyi Minisztérium (FM), a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács és a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum 420 millió forintos, közös programjának célja, hogy minél több magyar tejet vásároljanak a fogyasztók.

Fazekas Sándor szerint a magyar tej kiváló minőségű, friss, megbízható, ellenőrzött élelmiszer, s erre a csomagoláson látható tejszív logóval kívánják felhívni a figyelmet. A tejfogyasztás Magyarországon ma 46,5 liter személyenként, és a tárcavezető bízik abban, hogy ez 5-10 százalékkal is emelkedhet. Megjegyezte, hogy 2010-ben még 53 liter volt a fogyasztás.

Fazekas Sándor emlékeztetett arra, hogy az Európai Unió tejpiaca komoly válságban van, ennek egyik következménye, hogy import termékek érkeznek a belföldi piacra. Az orosz embargó, a kínai fogyasztás visszaesése, valamint az, hogy egyes arab országokban háború dúl, vezetett oda, hogy jelentős, a termelőket segítő intézkedéseket hozott a kormány, s döntött nemrégiben egy 14 milliárd forintos alapról a tejtermelők számára.

Nehéz év az idei

Mélykuti Tibor Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke szerint 2016-ban komoly nehézségekkel kerülhetnek szembe a tejtermelők és a tejipar. Mint mondta, az elmúlt években az Európai Unióban kialakult többlettermelést nem tudták az exportpiacokra kivinni, s idén tapasztalható, hogy a nagy tejtermelő tagállamok dömpingáron próbálják a túltermelést levezetni.

A magyar termelők tönkretételének megakadályozásában leginkább a kereskedelmi láncok és a fogyasztók tudnak segíteni, s a megoldást hosszú távon az jelentené, ha a magyarországi fogyasztók hazai termékeket vásárolnának – mondta az elnök.

A szakmaközi szervezetnek 2014 óta kiskereskedelmi láncok is tagjai, a hat áruházlánc a kiskereskedelmi piac 66 százalékát reprezentálja. Az együttműködés nyomán a tej esetében 27 százalékkal nőtt a magyar termékek aránya a polcokon, az egyik legnagyobb tömegtermék, a 1,5 százalékos zsírtartalmú UHT-tej esetében pedig 500 százalékkal.

Pálinkás Zsolt, a Tesco-Global Áruházak Zrt. működési ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az áruházlánc évente 70 millió liter tejet értékesít, ezen belül a friss tej esetében 100 százalék a magyar termék. A Tesco-Global határozott célja a magyar termékek arányának további növelése, valamint hogy a friss tejet az UHT-val szemben tovább erősítsék.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Agrár Nem késett a Spar közlése a vele szembeni versenyhivatali fellépés után
Privátbankár.hu | 2025. március 10. 10:29
Nem sokkal azután, hogy a GVH kiadta, versenyfelügyeleti eljárást indít az élelmiszerlánc ellen, a Spar közölte: közel 220 millió forintot fordított tavaly társadalmi ügyek támogatására.
Agrár A Lidl, a Spar és a Tesco ellen is versenyfelügyeleti eljárás indult
Privátbankár.hu | 2025. március 10. 09:56
A GVH azt gyanítja, hogy megtévesztő kereskedelmi kommunikációt folytatnak egyes „teljes kiőrlésűként” hirdetett termékeikkel kapcsolatban.
Agrár Megtalálhatták a megoldást az emberiség egyik legégetőbb gondjára
Kollár Dóra | 2025. február 22. 14:48
A vízhiányos területeken fellélegezhetnek, ha ez a módszer valóban működőnek bizonyul.
Agrár Veszteségből menekülő gazdák: mit vessünk az idén?
Szirmai S. Péter | 2025. február 19. 15:01
Közeleg a tavasz, nehéz döntés vár a termelőkre. Milyen növényt vessenek és mit ne, hogy a klímaváltozás és a piaci sokkok ellenére idén már elkerüljék a veszteséget.
Agrár Miért ennyire drága az alma? És lesz olcsóbb?
Szirmai S. Péter | 2025. február 18. 09:32
Az importnál is gyorsabban drágul a hazai alma. A folyamat az idén is megállíthatatlannak látszik, amit nem csak a klímaváltozás, a tavalyi rossz termés, az elmúlt 30 év ágazati hibáitól visszaesett termelés is garantál.
Agrár A Lidl-ben szokott vásárolni? Akkor most nagyon boldog lesz
Privátbankár.hu | 2025. február 17. 12:38
Olcsóbb lesz a tej és a tejtermékek.
Agrár Elkezdett drágulni egy alapélelmiszer, beavatkozik a kormány – de nem Magyarországon
Privátbankár.hu | 2025. február 14. 10:08
A japán állam belenyúl a rizstartalékába.
Agrár Egymillió ember hiányzik az ukrán földekről
Privátbankár.hu | 2025. február 10. 06:42
Az összes munkaerő-szükséglet több mint felét jelenti ez.
Agrár Trump egy hónap haladékot adott Mexikónak, íme mit kap cserébe
Privátbankár.hu | 2025. február 3. 17:16
Donald Trump beleegyezett a vámok egy hónapos szüneteltetésébe. Persze nem ingyen. 
Agrár Mi lesz a tojásárakkal?
Privátbankár.hu | 2025. január 30. 11:57
Drasztikusan megemelkedtek a tojástermelés költségei, ráadásul visszaszorulóban vannak a ketreces tartásból származó tojások.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG