3p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Minden eddiginél nagyobb marketingkampány indul a magyar tej népszerűsítéséért.

 

 

A Földművelésügyi Minisztérium (FM), a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács és a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum 420 millió forintos, közös programjának célja, hogy minél több magyar tejet vásároljanak a fogyasztók.

Fazekas Sándor szerint a magyar tej kiváló minőségű, friss, megbízható, ellenőrzött élelmiszer, s erre a csomagoláson látható tejszív logóval kívánják felhívni a figyelmet. A tejfogyasztás Magyarországon ma 46,5 liter személyenként, és a tárcavezető bízik abban, hogy ez 5-10 százalékkal is emelkedhet. Megjegyezte, hogy 2010-ben még 53 liter volt a fogyasztás.

Fazekas Sándor emlékeztetett arra, hogy az Európai Unió tejpiaca komoly válságban van, ennek egyik következménye, hogy import termékek érkeznek a belföldi piacra. Az orosz embargó, a kínai fogyasztás visszaesése, valamint az, hogy egyes arab országokban háború dúl, vezetett oda, hogy jelentős, a termelőket segítő intézkedéseket hozott a kormány, s döntött nemrégiben egy 14 milliárd forintos alapról a tejtermelők számára.

Nehéz év az idei

Mélykuti Tibor Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke szerint 2016-ban komoly nehézségekkel kerülhetnek szembe a tejtermelők és a tejipar. Mint mondta, az elmúlt években az Európai Unióban kialakult többlettermelést nem tudták az exportpiacokra kivinni, s idén tapasztalható, hogy a nagy tejtermelő tagállamok dömpingáron próbálják a túltermelést levezetni.

A magyar termelők tönkretételének megakadályozásában leginkább a kereskedelmi láncok és a fogyasztók tudnak segíteni, s a megoldást hosszú távon az jelentené, ha a magyarországi fogyasztók hazai termékeket vásárolnának – mondta az elnök.

A szakmaközi szervezetnek 2014 óta kiskereskedelmi láncok is tagjai, a hat áruházlánc a kiskereskedelmi piac 66 százalékát reprezentálja. Az együttműködés nyomán a tej esetében 27 százalékkal nőtt a magyar termékek aránya a polcokon, az egyik legnagyobb tömegtermék, a 1,5 százalékos zsírtartalmú UHT-tej esetében pedig 500 százalékkal.

Pálinkás Zsolt, a Tesco-Global Áruházak Zrt. működési ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az áruházlánc évente 70 millió liter tejet értékesít, ezen belül a friss tej esetében 100 százalék a magyar termék. A Tesco-Global határozott célja a magyar termékek arányának további növelése, valamint hogy a friss tejet az UHT-val szemben tovább erősítsék.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Agrár A brit kormányfő elismételte az Izraelnek szóló brit-francia-kanadai fenyegetést
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 09:03
Az Egyesült Királyság miniszterelnöke mintha az Egyesült Államok vezetésének helyére lépve próbálná lefogni az elszabadult izraeli kormány pörölyként csapkodó kezét.
Agrár Itthon terjeszkedik tovább a hazai agrármulti
Privátbankár.hu | 2025. június 5. 19:51
Az UBM Csoport felvásárolja a Royal Agrifirm Group magyar leányvállalatát.
Agrár Eltűnik a banán a boltokból
Szirmai S. Péter | 2025. június 5. 15:01
Klímaválság fenyegeti a világ legnépszerűbb gyümölcsét, a negyedik legfontosabb élelmiszernövényét: a banánt, amely 2080-ra eltűnhet Latin-Amerikából és a Karib-térségből a formálódó éghajlati katasztrófával.
Agrár Zuhanórepülésben a szuperélelmiszer
Szirmai S. Péter | 2025. június 4. 15:55
Kínát, Indiát leszámítva egyre apad a világ burgonyatermelése, de a hazai is. Ettől még gyorsabban drágul a krumpli: tovább csökkentve a fogyasztást és a termelést. A kihívásokkal egyre nehezebben birkóznak meg a termelők.
Agrár Horrorárakon lehet csak zöldséghez jutni
Szirmai S. Péter | 2025. május 26. 19:28
Ezt okozta a hűvös, kedvezőtlen tavaszi időjárás és a visszaeső termelés. Egy év alatt durván megdrágult a hazai borsó, az újburgonya, a zöldhagyma, de a hazai szamóca is 63 százalékkal többe kerül.
Agrár Kína valamire készül
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:14
Programot indít digitalizált intelligens ellátási láncok kiépítésére.
Agrár Putyin nem lesz boldog – újabb gyomrost vinnének be
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 15:51
Újabb büntetővámot terveznek.
Agrár Borúlátóbbak lettek a magyar cégek és sokan emelnének árat
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 07:55
Vegyes a kép a vállalati szektorban. 
Agrár Megszólalt az európai élelmiszer-vészcsengő
Privátbankár.hu | 2025. május 21. 17:23
Óriási veszteséget szenved el minden évben az európai mezőgazdaság jelentős részben a klímaváltozással járó időjárási anomáliák miatt.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG