A Nébih szerdai tájékoztatása szerint a 1,5 százalékos zsírtartalmú UHT tejek értékesítése során vizsgálták a tisztességtelen forgalmazói magatartást a beszállítókkal szemben.
Az UHT tejek esetében a tisztességtelen forgalmazói magatartás elsősorban a termékek beszerzési ár alatti értékesítésével, illetve a magyar és külföldi tejek árképzésének különbözőségében valósulhat meg - közölték.
Mindenhol ellenőriztek
A Nébih szakemberei az ellenőrzések felét hat kereskedelmi láncnál, illetve három - kereskedelmi lánchoz franchise szerződéssel kapcsolódó - kiskereskedőnél folytatták le, míg a másik felét kis- és közepes kereskedő vállalkozásoknál.
Az árképzés vizsgálata során jelentős eltéréseket tapasztaltak: egyes tejeket akár 10-30 százalékkal magasabb árréssel is értékesítettek, emiatt főként a magyar termékek fogyasztói ára emelkedett. Ezzel jelentős hatást gyakoroltak a hazai termékek eladására az egyébként is árérzékeny piacon - hangsúlyozta a Nébih.
A megállapított szabálytalanságok összesen 19 féle tej forgalmazását érintették, amelyek közül 9 magyar és 10 külföldi gyártású volt.