A német Porsche autómárka idén már nyolcadik éve világelső a luxus- és prémiummárka szegmensben – áll a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó vállalat éves jelentésében. Annak ellenére, hogy a Porsche megőrizte listavezető helyét, a márka értéke egy év alatt 4,6 százalékkal, 41,1 milliárd dollárra csökkent.
Fotó: Depositphotos
A Chanel parfümgyártó a második helyre jött föl, miután a márkaértéke 45,4 százalékkal, 37,9 milliárd dollárra emelkedett. Eközben a kézitáskáiról ismert Louis Vuitton a harmadik helyre csúszott le 32,9 milliárd dolláros márkaértékkel, ami 2,1 százalékos emelkedés egy év alatt.
A Hermes továbbra is a negyedik helyen áll (+19,4 százalék, 19,9 milliárd dollár). A Rolex svájci óragyártó a hetedik helyről az ötödikre jött föl (+36 százalék, 18,8 milliárd dollár).
A Dior megőrizte hatodik helyét (+18 százalék, 17,3 milliárd dollár). A Cartier a nyolcadik helyről a hetedikre (+15,4 százalék, 15,7 milliárd dollár), a Ferrari pedig a kilencedik helyről a nyolcadikra lépett előre (+36,3 százalék, 14,4 milliárd dollár).
Az olasz Gucci ruházati márka az ötödik helyről a kilencedikre csúszott vissza (-23,6 százalék, 11,4 milliárd dollár).
A top tízest a Guerlain francia parfüm és kozmetikai cég zárta (+23 százalék, 7,7 milliárd dollárral), a tavalyi tizenegyedikről lépett föl egy fokot, letaszítva a Tiffany & Co.-t a 11. helyre.
A Brand Finance 50-es listáján 15 francia (az összes márkaérték 48,7 százaléka), 15 olasz (18,4 százalék), 6 svájci (8,3 százalék), öt brit (3,5 százalék) és négy amerikai (5,8 százalék) vállalat található. A Porsche az egyetlen német vállalat, de a teljes márkaérték 13 százalékát teszi ki.