Összesen 7 kilométer hosszan építenek 3-5 méter magas zajvédő falakat az M1 autópályán Tatánál, az M3-on Mogyoródnál és Gödöllőnél, az M7-en Törökbálintnál (M0 csomópont), Érdnél és Szabadbattyánnál, a jelentős tranzitforgalomnak kitett 86-os főúton pedig Jánossomorja-Hanságligetnél, Mosonudvarnál és Mosonmagyaróvárnál.
Van, ahol duplázódott a forgalom
Az érintett autópályaszakaszokon az elmúlt húsz évben 16-30 ezerről 29-42 ezerre nőtt a napi járműforgalom. A Gödöllőnél az elmúlt években mért értékek kétszeresen, Tatánál két és félszeresen haladják meg az 1993-as mutatókat. Ezért e két helyszínen épülnek a legmagasabb, ötméteres zajvédő falak, a Pest megyei városnál részben a jelenlegi, háromméteres fal elbontása után. A fejlesztések célja, hogy a zajterhelést a nappali és az éjszakai órákban is határérték alá szorítsák vissza az érintett településrészeken.