4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Folyamatosan készítik fel a futópályát a téli időjárásra.

Megfeszített ütemben folytatódnak a futópálya betonjavítási munkái a Budapest Airport területén. A szakemberek a fel- és leszállásokhoz használt futópályák betonjának felületi hibáit még a tél beállta előtt ki kell, hogy javítsák, mert a fagyok csak további károkat okozhatnának - közölte a Budapest Airport a Privátbankárral.

Ezt nem szabad megvárni, már csak repülésbiztonsági okokból sem. A Budapest Airport csak az elmúlt hat évben nem kevesebb, mint 7,5 milliárd forintot (25 millió eurót) költött a repülőtéri beton és a kapcsolódó műszaki berendezések korszerűsítésére és karbantartására.

Műgyanta az új beton


A Budapest Airport szakemberei a kevésbé forgalmas nappali és éjszakai órákat is kihasználják ahhoz, hogy még az erős téli fagyok előtt kijavítsák a futópályák betonjának apró repedéseit, a betonlapok közötti úgynevezett fugákat kicseréljék. Erre elsősorban a repülés biztonságának fenntartása miatt van szükség, hiszen az apró betontörmeléket beszippanthatná egy-egy repülőgép hajtóműve, ami akár súlyos károkat is okozhatna. Éppen emiatt kell a téli fagyok beállta előtt ismét pingpongasztal simaságúvá változtatni a repülőtéri betont.

Ezekben a napokban a régi, 3 kilométeres hosszúságú 1. futópályán dolgoznak az OAT Kft. szakemberei, akik a Budapest Airport megbízásából javítják ki a beton hibáit. A repülőtéri „kátyúzást” ahol csak lehet, kétkomponensű, szuperkemény felületet adó műgyantával végzik, amely megfelelő időjárás esetén akár 3 óra alatt megköt és a betont ismét használhatják a repülőgépek. Míg a hagyományos beton teljes kötéséhez nem kevesebb, mint 28 napra van szükség, addig a műgyanta használatával rövid idő alatt visszaadható a forgalomnak a betonpálya.

Egyeztettek a szomszédos kerülettel


A budapesti repülőtérnek két, egymással párhuzamos, egymástól 1,6 kilométeres távolságban fekvő futópályája van. A régi 3 km, az újabb 3,7 km hosszú. Szerencsére mind a két beton futópálya szerkezete rendkívül szilárd, jó minőségű, így minden jel szerint még legalább tíz évig nem kell rajta nagyobb javítást végezni, alkalmas minden létező polgári és katonai repülőgép fogadására. A repülőtéri szakemberek most elsősorban az úgynevezett „touchdown zone-t”, azaz a pálya két végétől számított körülbelül 800 méter hosszú leszállósávot javítják ki.

„Ez az a rész, ahol az akár több száz tonnás repülőgépek körülbelül 250 kilométeres sebességgel földet érnek, ez a rész van télen is a legerősebb igénybevételnek kitéve. A repülőtér élete egyetlen percre sem állhat le, így nagyon fontos volt a számunkra, hogy még az idei őszön elindítsuk az összesen 750 millió forintos betonjavítási programot és a fagyok beállta előtt elvégezzük a kritikus javításokat. Bevált, a világon sok helyen alkalmazott, igaz, nem túl olcsó technológiát alkalmazunk, amely garantálja, hogy a téli fagyokban sem keletkezhetnek a repülést veszélyeztető repedések a betonban.” - hangsúlyozta Stphan Schattney, a Budapest Airport Műszaki Központjának igazgatója.

Az 1-es futópálya zárása esetén a 2-es pályán zajló repülőforgalom a megszokottól eltérő módon érinti a közeli Rákoshegy lakosságát. Éppen ezért a javítási munkálatok miatt szükséges pályazárásokról a Budapest Airport a XVII. kerületi média segítségével folyamatosan tájékoztatta az érintett lakosságot, valamint előzetesen személyesen egyeztetett az önkormányzat és a helyi lakosság képviselőivel. A Budapest Airport mindent megtett azért, hogy a munkálatok ütemezésével a lakosság zajterhelése a lehető legkisebb mértékű legyen. Így az 1-es futópályán a hétvégéken és ünnepnapokon nem folyik munkavégzés, valamint munkanapokon is hetente legfeljebb négy, de többnyire csak három alkalommal zárják le a futópályát, általában 8.30 és 19.30 óra között.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Ingatlan Mennyit ér az ingatlanom? Bombaerős lesz Budafok és még viszonylag olcsó is
Mester Nándor | 2024. november 20. 18:58
Idén az első 9-10 hónapban a négyzetméterárak átlagosan 9-10 százalékkal emelkedtek a budai kerületekben. Ezen belül a városrész északi és déli része vitte a prímet, Óbudán 20, Újbudán 15 százalékos volt a drágulás 2023 azonos időszakához képest. Mi most a XI. és a XXII. kerületet, két szomszédos körzetet vizsgáltuk meg és jelentős eltéréseket találtunk.
Ingatlan Csúcson a panelek ára – két számjegyű drágulást mértek
Privátbankár.hu | 2024. november 15. 11:36
Budapesten már az átlagár is ütős, de van, ahol bőven millió felett adnak egy panel-négyzetmétert.
Ingatlan Mennyit ér az ingatlanom? Az újragondolt közlekedés segíthet az eladóknak Egerben
Mester Nándor | 2024. november 13. 19:03
Nincs kiugró ingatlanforgalom a hevesi nagyvárosban és lakásberuházások terén is elmarad a hasonló méretű hazai városoktól. A kínálat műszaki szempontból közepesnek mondható, de egyes városrészekben a felújítások után már budapesti szintű a színvonal. Hiányzik azonban az egyértelmű városfejlesztési stratégia, ez gátolja az ingatlanállomány gyors javítását, ám ha megszületik és meg is valósítják, akkor az elhozhatja a nagyobb befektetői kedvet is – derül ki sorozatunk mostani részéből.
Ingatlan Hova tovább emelni? Kivéreztetik az albérlőket
Privátbankár.hu | 2024. november 12. 15:59
Budapesten stagnáltak, országosan pedig csökkentek az átlagos lakbérek októberben. Ez a szezonális okok mellett azzal magyarázható, hogy a bérlők már egyre nehezebben tartanak lépést az albérlet-drágulással. 
Ingatlan Meglepő, melyik vidéki városban a legmagasabbak a lakásárak
Privátbankár.hu | 2024. november 6. 19:16
Követi a fővárosi drágulási ütemet a vidéki lakáspiac: éves szinten majdhogynem a budapestivel megegyező mértékben emelkedtek a négyzetméterárak, különbség legfeljebb a lakástípusok között mutatkozik az Otthon Centrum (OC) harmadik negyedéves összegzése szerint.
Ingatlan Mennyire drágább Budapesten bérelni egy lakást, mint Európa más fővárosaiban?
Mester Nándor | 2024. november 6. 18:54
A lakásárak szinte minden uniós országban szép lassan ismét emelkedő pályára álltak. A bérleti díjak ugyancsak meglódultak, mi most az utóbbiakat nézzük meg. Mivel sorozatunk az értékmeghatározási szempontokat vizsgálja, most is ezeket vesszük előre, amikor arról írunk, hogy melyik fővárosban éppen mennyiért lehet hosszú távra kivenni egy lakást.
Ingatlan Még egy adat érkezett arról, hogy mennyire leállt a magyar gazdaság
Privátbankár.hu | 2024. november 5. 08:47
2024 I–III. negyedévében 8709 új lakás épült, 19 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A kiadott építési engedélyek és egyszerű bejelentések alapján építendő lakások száma 14 551 volt, 2,3 százalékkal elmaradt a 2023. I–III. negyedévitől.
Ingatlan A szállodalobbi az egyetlen nyertese az Airbnb terézvárosi betiltásának
Privátbankár.hu | 2024. október 31. 17:09
2026-tól nincs rövid távú lakáskiadás a kerületben.
Ingatlan Változhat az otthonfelújítási program
Privátbankár.hu | 2024. október 31. 16:27
A 2006-ig használatba vett ingatlanokra is kiterjesztenék.
Ingatlan Mennyit ér az ingatlanom? Indulhat a házvadászat a Dunakanyarban
Mester Nándor | 2024. október 30. 18:59
Értékállóságban nem áll rosszul a Dunakanyar, az elmúlt 10-12 évben épített lakások, házak jól tartják magukat, bár nem olyan ütemben drágultak, mint a fővárosiak többsége. Még az árvíz sem tudta fékezni az áremelkedést, s aki egyedi villára vagy felújítandó domboldali házra vadászik, az akár sikerrel is járhat – derül ki sorozatunk mostani részéből.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG