4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Folyamatosan készítik fel a futópályát a téli időjárásra.

Megfeszített ütemben folytatódnak a futópálya betonjavítási munkái a Budapest Airport területén. A szakemberek a fel- és leszállásokhoz használt futópályák betonjának felületi hibáit még a tél beállta előtt ki kell, hogy javítsák, mert a fagyok csak további károkat okozhatnának - közölte a Budapest Airport a Privátbankárral.

Ezt nem szabad megvárni, már csak repülésbiztonsági okokból sem. A Budapest Airport csak az elmúlt hat évben nem kevesebb, mint 7,5 milliárd forintot (25 millió eurót) költött a repülőtéri beton és a kapcsolódó műszaki berendezések korszerűsítésére és karbantartására.

Műgyanta az új beton


A Budapest Airport szakemberei a kevésbé forgalmas nappali és éjszakai órákat is kihasználják ahhoz, hogy még az erős téli fagyok előtt kijavítsák a futópályák betonjának apró repedéseit, a betonlapok közötti úgynevezett fugákat kicseréljék. Erre elsősorban a repülés biztonságának fenntartása miatt van szükség, hiszen az apró betontörmeléket beszippanthatná egy-egy repülőgép hajtóműve, ami akár súlyos károkat is okozhatna. Éppen emiatt kell a téli fagyok beállta előtt ismét pingpongasztal simaságúvá változtatni a repülőtéri betont.

Ezekben a napokban a régi, 3 kilométeres hosszúságú 1. futópályán dolgoznak az OAT Kft. szakemberei, akik a Budapest Airport megbízásából javítják ki a beton hibáit. A repülőtéri „kátyúzást” ahol csak lehet, kétkomponensű, szuperkemény felületet adó műgyantával végzik, amely megfelelő időjárás esetén akár 3 óra alatt megköt és a betont ismét használhatják a repülőgépek. Míg a hagyományos beton teljes kötéséhez nem kevesebb, mint 28 napra van szükség, addig a műgyanta használatával rövid idő alatt visszaadható a forgalomnak a betonpálya.

Egyeztettek a szomszédos kerülettel


A budapesti repülőtérnek két, egymással párhuzamos, egymástól 1,6 kilométeres távolságban fekvő futópályája van. A régi 3 km, az újabb 3,7 km hosszú. Szerencsére mind a két beton futópálya szerkezete rendkívül szilárd, jó minőségű, így minden jel szerint még legalább tíz évig nem kell rajta nagyobb javítást végezni, alkalmas minden létező polgári és katonai repülőgép fogadására. A repülőtéri szakemberek most elsősorban az úgynevezett „touchdown zone-t”, azaz a pálya két végétől számított körülbelül 800 méter hosszú leszállósávot javítják ki.

„Ez az a rész, ahol az akár több száz tonnás repülőgépek körülbelül 250 kilométeres sebességgel földet érnek, ez a rész van télen is a legerősebb igénybevételnek kitéve. A repülőtér élete egyetlen percre sem állhat le, így nagyon fontos volt a számunkra, hogy még az idei őszön elindítsuk az összesen 750 millió forintos betonjavítási programot és a fagyok beállta előtt elvégezzük a kritikus javításokat. Bevált, a világon sok helyen alkalmazott, igaz, nem túl olcsó technológiát alkalmazunk, amely garantálja, hogy a téli fagyokban sem keletkezhetnek a repülést veszélyeztető repedések a betonban.” - hangsúlyozta Stphan Schattney, a Budapest Airport Műszaki Központjának igazgatója.

Az 1-es futópálya zárása esetén a 2-es pályán zajló repülőforgalom a megszokottól eltérő módon érinti a közeli Rákoshegy lakosságát. Éppen ezért a javítási munkálatok miatt szükséges pályazárásokról a Budapest Airport a XVII. kerületi média segítségével folyamatosan tájékoztatta az érintett lakosságot, valamint előzetesen személyesen egyeztetett az önkormányzat és a helyi lakosság képviselőivel. A Budapest Airport mindent megtett azért, hogy a munkálatok ütemezésével a lakosság zajterhelése a lehető legkisebb mértékű legyen. Így az 1-es futópályán a hétvégéken és ünnepnapokon nem folyik munkavégzés, valamint munkanapokon is hetente legfeljebb négy, de többnyire csak három alkalommal zárják le a futópályát, általában 8.30 és 19.30 óra között.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Ingatlan Pocsék év volt a tavalyi, idénre már ébredést jósol az MNB a kereskedelmiingatlan-piacon
Mester Nándor | 2024. április 25. 15:04
Tovább nőhet a kihasználatlanság az irodáknál és a raktáraknál, kicsit javulhat a helyzet a bevásárlóközpontok és a hotelek esetében. A befektetők azonban most sem sietnek ilyen eszközöket venni.
Ingatlan Így született meg Magyarország legnagyobb irodaportfóliója
Natív tartalom | 2024. április 25. 12:58
Az elmúlt évek legfontosabb ingatlanpiaci eseményei között említhetjük a CPI Hungary vállalatfelvásárlásait, amelynek eredményeképpen jelenleg a cég összesen 603 500 négyzetméternyi kereskedelmi területet kezel, többek között a legnagyobb budapesti irodaportfólióval rendelkezik. A cég sajtóanyagában kiemeli: kihasználtságuk 93 százalékot tesz ki, továbbá felhívják rá a figyelmet, hogy aktívan támogatják a teljes szektor fenntarthatósági szemléletének formálását.
Ingatlan Mennyit ér az ingatlanom? Aszófő és Akali lenyomta Zánkát és Révfülöpöt
Mester Nándor | 2024. április 24. 18:52
A Balaton északi partjának középső részén mintha megállt volna az idő. Alig van ingatlanforgalom, az árak is befagytak, mert a tulajdonosok nem nagyon akarnak engedni. A drágasági versenyt egyelőre Aszófő nyeri, de ott liheg a nyakán Balatonszepezd és kicsit lemaradva a Badacsony alja – derül ki sorozatunk mostani részéből.
Ingatlan Megrohamozhatják a bankokat?
Privátbankár.hu | 2024. április 24. 09:08
Bár a jegybanki alapkamat újra csökkent, nem éri meg tovább várni annak, aki lakáshitel-felvételben gondolkodik, a mostani kamatszinteknél alacsonyabb kamatok nem várhatóak az év hátralévő részében – véli Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője. 
Ingatlan Még több lett az üres irodaterület Budapesten 
Privátbankár.hu | 2024. április 23. 15:38
Idén az első negyedévben folytatódott a hónapok óta tartó lejtmenet az irodapiacon: kevés új terület készült el, miközben újra nőtt a kihasználatlanság.
Ingatlan Közel felére esett vissza a lakásépítési kedv a szomszédunkban
Privátbankár.hu | 2024. április 18. 13:18
Az első két hónapban, a nyers adatok alapján, 41,2 százalékkal csökkent Romániában a lakásépítés volumene éves összevetésben - közölte csütörtökön az Országos Statisztikai Intézet (INS).
Ingatlan Mennyit ér az ingatlanom? Kádár-kocka küzd a luxusnyaralóval a Tisza-tónál
Mester Nándor | 2024. április 17. 18:47
Idén várhatóan tovább növekszik a Tisza-tó népszerűsége. Az ok igen prózai: még mindig jóval olcsóbb, mint a Balaton vagy a Velencei-tó környéke, egy-két ottani kistelepülésen használható a Falusi CSOK és ha nyaralót keres valaki, akkor javuló és bővülő szabadidős és kiskereskedelmi szolgáltatásokra számíthat. Az ingatlankínálat egyre színesebb, már a luxus is megjelent – derül ki sorozatunk mostani részéből.
Ingatlan Mi az a hatalmas, ami a Duna Plaza mögött épül?
Privátbankár.hu | 2024. április 17. 07:49
A Futureal Csoport kezd egy óriásberuházást. 
Ingatlan Nagy biznisz a magánkollégium és a közösségi társasház, de nem nálunk
Privátbankár.hu | 2024. április 13. 13:55
Más régiós országokban érdemesebb kiadásra lakóingatlant építeni, mint Magyarországon. Leginkább az adózás miatt.
Ingatlan Mennyit ér az ingatlanom? A Velencei-tónál lassan beérik az árak a pesti agglomeráció átlagát
Mester Nándor | 2024. április 10. 19:10
Lapunk az elmúlt években többször is írt arról, hogy a főváros agglomerációja gyakorlatilag elért a Velencei-tóig. Azzal a különbséggel, hogy sokáig a Budapestet ölelő településgyűrű árai jóval magasabbak voltak. Mára ez a különbség erősen csökkent, főleg azért, mert annyira megugrott a kereslet a Balaton kis testvére körül, hogy az fölvitte az árakat, bár a használt lakások-házak ára még mindig nem érte el a budapesti agglomeráció legdrágább részein tapassztalható szintet. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG