Tarlós István szerint a Duna-parti területek kezelése szervezetlen, követhetetlen a felosztás, így nemrégiben egy kormányülésen felmerült, hogy kerüljenek a fővároshoz a Duna-parti utak és a közvetlenül kapcsolódó ingatlanok. A főpolgármester elmondta, hogy a folyamhasznosítás állami monopólium, és ha a tervezetet elfogadják, akkor a kormánnyal együttműködve új rendezési tervek készülnek. Az elképzelések között szerepel a nagyhajók kitelepítése a belvárosból, új bázisuk Csepelen lenne. Az északi szakaszon, a Városkapu vagy a Népsziget környékén jachtkikötőt lehetne építeni, a belső, felszabaduló szakaszokon pedig a kishajó-forgalmat szeretnék sűrűbbé tenni, több beszállóhellyel, új hajók vásárlásával.
A kormányzati honlapon megjelent, de még nem tárgyalt tervezet szerint jövő januártól ingyenesen a fővárosi önkormányzat tulajdonába kerülnének a budapesti kerületi önkormányzatoknak a Duna partvonalával közvetlenül határos ingatlanjai. Az indoklás szerint azért, mert a Duna kiemelt helyet tölt be az ország életében, így Budapestnek is fontos, hogy a város közigazgatási területén belüli, a folyó partvonalával közvetlenül érintkező önkormányzati ingatlanokat egységes szempontok alapján hasznosítsák. Ez a közlekedés, az idegenforgalmi lehetőségek kiaknázása, valamint az árvíz elleni védekezés szempontjából is fontos - érvel az előterjesztő Belügyminisztérium..