A hétköznapokban számos olyan krízishelyzet adódik, amikor sürgős szükség van szakemberre. Például, ha a lakó kizárja magát a lakásából, ha csőtörés miatt ömlik a falból a víz, ha a dugulás miatt feltör a szennyvíz, vagy ha törött ablak miatt fűthetetlenné válik a lakás. Ráadásul a szolgáltatásokra vonatkozó igényeknek ugyanúgy van szezonalitása, mint a károknak. Télen, a fűtésszezon kezdetével a hibás fűtésrendszerek miatt riasztják mindennap a szerelőket, viharos időben a tetőfedőkre sokszorozódik meg az igény a megrongálódott tetők miatt. Ezekben a stresszel járó helyzetekben őrjítő, ha órákig kell szakembert keresni, márpedig a szerelőhiányt már minden lakástulajdonos megtapaszthatta.
Csőtörés és dugulás miatt érkezik a legtöbb riasztás
Érthető, hogy egyre népszerűbbek a lakásbiztosításhoz kapcsolható, a halaszthatatlan javításokat rövid határidővel garantáló kiegészítések.
Mint azt a gyorsszerviz-szolgáltatást megvalósító Europ Assistance-nál elmondták, az egyik leggyakoribb a csőtörés vagy dugulás miatti riasztás, amikor kulcsfontosságú, mielőbb megérkezzen a segítség és a kiömlő víz ne okozzon további károkat az otthonokban. De a magukat lakásukból kizáró tulajdonosoknak is azonnal van szükségük zárszerelőre, tőlük is gyakran érkeznek hívások. Számukra pótolhatatlan könnyebbséget jelent, hogy birtokukban van egy 0-24 órában hívható telefonszám, amit ha tárcsáznak, egy adatbázis segítségével akár néhány órán belül is házhoz küldik a megfelelő szakembert, ha szükséges, 30 kilométeres távolságból is. Méghozzá anélkül, hogy sürgősségi vagy távolsági felárral kellene számolniuk, amivel a szerelőt keresők egyébként gyakran szembesülnek.
Nem csak ritka, egyre drágább is a szerelő
A balesetek és üzemzavarok okozta károkat csak tetézi, hogy gyorsasági vagy távolsági felár nélkül is egyre drágábbak a szerelők. Mint az az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének jelentéséből is kiderül, a tavalyi szakmunkás bér változása 15–25 százalék között mozgott, a 2019. évre pedig további 15–17 százalék közötti béremelkedésre számítanak a szakmában. Mint azt a Groupama Biztosítónál elmondták, a gyorsszerviz-szolgáltatásuknak ez a másik nagy előnye: nemcsak a hibaelhárítás gyorsaságát garantálja, de a további károk és a balesetveszély megelőzése érdekében szükséges és halaszthatatlan hibaelhárítás költségeit is megtérítik.
A legnagyobb hiány mérnökökből és fizikai dolgozókból van Nemrég az Mfor.hu-n publikált felmérés arra a kereste a választ, hogy a munkahelyi fluktuáció mely ágazatokat viseli meg leginkább, és mely munkakörökben, szakmákban okozza a legnagyobb problémát. A felmérés szerint a versenyszférában a szolgáltató szektorban okozza a legnagyobb kihívást a munkaerő elvándorlása. További részletek itt. |