A magyar munkavállalók 67 százaléka szeretne az Audinál dolgozni, ezzel az eredménnyel a vállalat elnyerte hazánkban a legvonzóbb munkáltatónak járó Randstad Awardot. A világ legnagyobb független munkáltatói márka felmérése alapján a győri autógyár több szempontból is az élre került: a megkérdezettek szerint Magyarországon az Audira jellemző leginkább, hogy versenyképes bért és juttatásokat biztosít, hogy hosszú távon is garantálja a foglalkoztatást, illetve hogy megfelelő képzést nyújt az alkalmazottainak. Ha így értékelnek egy vállalatot, az azt jelenti, hogy a legjobb munkaerőből toborozhat és így komoly versenyelőnyre tehet szert – értékelte az eredményeket Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója.
A felmérés szerint a leginkább környezet- és társadalomtudatos munkaadónak a Mercedes-Benz, a legérdekesebb munkalehetőséget kínáló vállalatnak pedig az IBM bizonyult 2014-ben. A saját szektorában elért legjobb eredményért különdíjat kapott a Samsung Electronics, a Richter Gedeon, a Magyar Telekom és a Nestlé.
Messze földön népszerű az Audi
A felmérés eredményei szerint az autóipari vállalatok még a telephelyüktől távol is nagy népszerűségnek örvendenek. Az Audi számít a legvonzóbb munkahelynek még a Dél-Dunántúlon is, a győri vállalatot csak a Mercedes-Benz tudta megelőzni Közép- és Észak-Magyarországon. Más szektorban tevékenykedő cégek közül a második helyig csak a Samsung Electronics és a Nokia tudott eljutni a Közép-Dunántúlon, illetve a Dél-Alföldön.
Ez alapján nem meglepő, hogy a szektorokat tekintve minden demográfiai csoportban az autóipar a legnépszerűbb a magyar munkavállalók körében. A második-harmadik helyen már kevésbé egysíkú a kép: az alacsonyabb végzettségűek és a férfiak inkább a gyártás-termelés területén szeretnének állást kapni, míg a magasabb végzettségűek, a nők és az idősebbek a gyógyszer- és vegyiparban helyezkednének el szívesebben. A nonprofit szektor elsősorban a fiatal munkavállalók körében népszerű, akiknek különösen fontos, hogy érdekes munkát végezhessenek.
A fizetés dönt az állásra jelentkezésnél
A kutatásból kiderült, hogy az állásajánlatok közötti választásnál a magyar munkavállalók 41 százaléka a fizetés alapján dönt, csak minden hatodik válaszadónál elsődleges szempont az, hogy a munkaadó hosszú távon is tudja-e garantálni a foglalkoztatást. Ez nem magyar sajátosság, globális szinten hasonló tendenciák figyelhetők meg.
A 20 legvonzóbb vállalat Magyarországon 2014-ben (zárójelben a vállalatot ismerő válaszadók közül azoknak az aránya, akik szeretnének az adott munkáltatónál dolgozni):
1. Audi (67%)
2. Mercedes-Benz (64%)
3. IBM (59%)
4. Samsung Electronics (57%)
5. Nokia (54%)
6. Bosch (54%)
7. Nestlé (53%)
8. Continental Automotive (47%)
9. GE General Electric (46%)
10. Richter Gedeon (45%)
11. IT Services (44%)
12. Magyar Telekom (43%)
13. MOL (42%)
14. Honvédelmi Minisztérium (41%)
15. Pick (40%)
16. Egis (40%)
17. Michelin (38%)
18. Suzuki (37%)
19. Teva (36%)
20. Grundfos (36%)