
A Business Insider listájából válogattunk:
1. Önmenedzselés
A hatékony vezetők tudnak gazdálkodni az idejükkel és a figyelmükkel, valamint kontrollálni tudják az érzelmeiket is. Ismerik a saját erősségeiket és hiányosságaikat is. Tudják kezelni a stresszes helyzeteket, de fegyelmezettek és követik az előírásokat, anélkül, hogy túlságosan korlátozottá válnának.
2. Jó szervező
Egy sikeres főnök a szervezés mestere, tudja, hogy bánjon az erőforrásokkal, fel tudja mérni, mire van szükség, de nem nyomja el a vele együtt dolgozókat. Elismeri a saját hibáit, és alkalmazottaitól is elvárja ezt.
3. Csapatépítés, csapatmunka
Képes csapatot építeni eltérő személyiségű és motivációjú emberekből anélkül, hogy bárki nagyon háttérbe szorulna. A vezetőnek a csapat részeként kell működnie, és a kollégák számára elérhetőnek kell lennie. Fontos, hogy empatikusan tudjon állni mások érzelmeihez és ötleteihez is.
4. Problémamegoldás
Akár legyen szó egy munkatársak közti konfliktusról, vagy bármilyen egyéb problémáról, nagyon fontos az emberek megértése. A vezetőnek képesnek kell lennie a munkát akadályozó problémák enyhítésére, és az együttdolgozók közti kapcsolat fenntartására.
Nem szabad megijednie a kényes kérdésektől sem, sokkal egyszerűbb, ha ezekkel egyszerűen szembe megy, mintha kikerülné őket.
5. Jövőkép
Egy sikeres vezetőnek nagyon erős elképzelése van a jövőről – de nem csak a sajátjáról, hanem a cégéről is. Képesnek kell lennie arra, hogy másokat is motiváljon ezzel és optimizmust sugározzon a vele dolgozók felé. Egy jó főnök nem rémül meg a nagy nyilvánosságtól sem, ha a cége jövőjének előremozdításáról van szó.