Utolsó ajánlat vagy utolsó provokáció?
Alexandre de Juniac, az Air France-KLM elnöke a Le Monde című napilap hétfő délután megjelent számának adott interjúban "utolsó ajánlatként" felajánlotta a sztrájkolóknak, hogy az év végéig felfüggeszti a Transavia Franciaországon és Hollandián kívüli európai fejlesztését.
Nem tetszik a fapados meló A pilóták amiatt kezdtek sztrájkba, mert az Air France jövőre jelentős fejlesztéseket tervez a fapados légitársaságnál, a Transaviánál új járatok és bázisok nyitásával, ahol helyi szerződések alapján kívánják a pilótákat foglalkoztatni. Az Air France gépeket adna át a Transaviának pilótákkal együtt. A fapados cégnél viszont kedvezőtlenebbek a munkafeltételek, mint a nemzeti légitársaságnál. |
A pilóták legjelentősebb szakszervezete, az SNPL "utolsó provokációnak" minősítette a javaslatot, ami szerintük "nem old meg semmit".
"Egy ilyen provokáció nyolc nap sztrájk és figyelmeztetések után, amiért külső foglalkoztatásban, külföldre akarják kiadni a munkát, a francia munkajog szerint foglalkoztatott pilóták munkahelyeinek veszélybe sodrásával, elfogadhatatlan" - tették hozzá a sztrájkolók.
Napi 20 millió száll a fellegekbe
A francia pilóták sztrájkja múlt hétfőn kezdődött, azóta a járatoknak csak a fele közlekedik, miután a dolgozók 60 százaléka csatlakozott a munkabeszüntetéshez. A légitársaság vesztesége a becslések szerint napi 20 millió euró. Az Air France szerint kedden a járatok 48 százaléka fog közlekedni, hétfőn csak 42 százaléka szállt fel.
A pilóták eredetileg hétfőig hirdették meg a tiltakozó megmozdulást, amelyhez hatvan százalékuk csatlakozott. A többségi szakszervezet, az SNPL múlt szombaton tartott szavazást arról, hogy folytatódjon-e a munkabeszüntetés péntekig. A pilóták 81 százaléka igennel szavazott, a részvétel 74 százalékos volt.