Elnézést, van önök között mozdonyvezető? MTI Fotó: Máthé Zoltán |
Vonat indul a hatos vágányról - valaki el tudná vezetni?
A Népszabadság szerint a Keleti pályaudvaron toboroz munkatársakat a MÁV, a hangosbeszélő is arra buzdítja a vonatokon az utasokat, csatlakozzanak a céghez - a lap szerint ilyesmire még a régi vasutasok sem emlékeznek.
Az újság szerdai cikkében ismerteti: a szórólapok szerint számos munkakörbe keresnek embert, szükség lenne Flirt motorvonatot vezető gyakornokra, vezető jegyvizsgálóra, járműszerelőre, telepi rendezőre, váltókezelőre, forgalmi szolgálattevőre, de keresnek többek között felsővezeték-szerelőt, pályamunkást, kocsirendezőt, biztonsági őrt, villamosmérnököt, beszerzési munkatársat és számviteli szakelőadót is.
A legtöbb helyet Budapesten kínálják, de több, főként az anyavállalat, a MÁV Zrt. által hirdetett pozícióra az ország több pontjára is keresnek embereket.
Túl kevés a fizetés
A MÁV dolgozók szerint a munkaerőhiány egyik oka az alacsony kereset. Egy kezdő mozdonyvezető például pótlékokkal együtt havi nettó 160-190 ezer forint között kereshet a MÁV-nál, idehaza magáncégeknél azonban ennek akár a dupláját is megkaphatja, külföldön pedig még többet. Ráadásul több napot kell dolgozni, mint pár éve, mert kevesen vannak.
Tárgyalnak, de nem jutnak semmire
Közben folynak a tárgyalások a MÁV és a dolgozói érdekképviseletek között a bérekről, munkafeltételekről - eredménytelenül.
A Vasutasok Szakszervezete nemrég ultimátumot adott a MÁV-nak: amennyiben a vasutasnapig – július 9-ig – sem kezdődik érdemi egyeztetés az érdekképviselet által többször jelzett problémákról, országos akciósorozattal fogják tárgyalóasztalhoz kényszeríteni a döntéshozókat